De som röstade på Trump?

Jag lägger ner det är inte mig ni ska övertala. Jag försöker bara beskriva det jag sett och hört men jag har visst fel och alla SDs väljare är rasistiska mansgrisar som älskar att trampa på andra.

Fast riktigt det har ingen påstått. Jag tror att de på riktigt tror att det har blivit sämre och att de har blivit fråntagna rättigheter och privilegier - att de är missgynnade. De bygger en sådan falsk bild av verkligheten tillsammans med framträdande politiker som inte drar sig för att ljuga för att serva sina intressen. (Vilket tyvärr många politiker gör, dock tiofaldigas det bland populister och extremrörelser)

Jag tror inte att de själva ens ser sig som mansgrisar eller rasister - trots att många av dem definitivt skulle betraktas som det om man man drar enkla konsekvenser av deras attityder och snack.
 
Fast riktigt det har ingen påstått. Jag tror att de på riktigt tror att det har blivit sämre och att de har blivit fråntagna rättigheter och privilegier - att de är missgynnade. De bygger en sådan falsk bild av verkligheten tillsammans med framträdande politiker som inte drar sig för att ljuga för att serva sina intressen. (Vilket tyvärr många politiker gör, dock tiofaldigas det bland populister och extremrörelser)

Jag tror inte att de själva ens ser sig som mansgrisar eller rasister - trots att många av dem definitivt skulle betraktas som det om man man drar enkla konsekvenser av deras attityder och snack.
Det kan jag köpa men det löser inte problemet.
 
Tycker du att det är det som uttrycks i tråden då? Det läser inte jag in i inläggen. Jag ser mer ett försök att förstå och tankar över hur problemet ska kunna lösas..
Utifrån de svar jag fårr ser jag återigen mest en önskan om att distansiera sig från dessa människor. Intresset om varför de röstar som de gör eller hur man ska åtgärda problemet känns sekundärt. .
 
Nästa gång ni fikar kan du ju hänvisa dem dit de kan hitta info. Livet är inte alls så svart som de vill ha det till; det är tvärtom bättre än på länge. Framtiden är ljus. Hör bara här:

http://www.regeringen.se/tal/2016/09/regeringsforklaringen-den-15-september-2015/
Det händer inte, jag har slutat jobba där och om jag åker dit så är det inte för att försöka få folk som knappt läser tidningen att surfa runt på nätet. Ska man nå dessa människor måste man komma ut i de enkla kanalerna = kvällspressen
 
Utifrån de svar jag fårr ser jag återigen mest en önskan om att distansiera sig från dessa människor. Intresset om varför de röstar som de gör eller hur man ska åtgärda problemet känns sekundärt. .
Ok, då läser vi nog på olika sätt. Men det är ju ok det med.
 
Fast de flesta av dem läser inte avpixlat heller. De läser ab och konstaterar att politikerna mest bråkar om skitsaker och sen lägger de sin röst på den som säger att den vill göra en förändring.
Då lyssnar de inte. Det händer massor. Och på tal om internet; här har du Regeringen på Facebook, Youtube, twitter, Flicker, Soundcloud, Storify, ISSUU, Linkedin, bloggar och instagram:

http://www.regeringen.se/press/regeringen-och-regeringskansliet-i-sociala-medier/
 
Fast de flesta av dem läser inte avpixlat heller. De läser ab och konstaterar att politikerna mest bråkar om skitsaker och sen lägger de sin röst på den som säger att den vill göra en förändring.

Och någon form av förändring behövs nog, publicerar texten han skrev för Expressen har redigerat den så den blir obegriplig:
"Politiker och blöjor ska bytas regelbundet! Bägge av samma anledning... Problemtet med Trump, Åkesson Le Pen och hela det gänget är att de har rätt (i vissa sammanhang)... Vi har en politisk elit som styr hela västvärlden som uppenbarligen ljugit för sina medborgaren och blåst blårök i folks ögon för att de inte ska se sanningen...

En elit som ser till att sko varandra och klappa varandra i ryggen. Trumps seger handlar inte om rasism utan om att folk är missnöjda med en politisk adel som har glömt bort stora delar av sin befolkning.

Och Sverige är värre än många andra länder vi är ett litet land där vi har en politisk elit, media och debattörer som tycker ungefär lika, går på samma fester och aldrig konfronteras med folk som tycker olika. Det bästa exemplet är när hela den svenska PK eliten sa att Sverige skulle tjäna på den stora flyktingströmmen....

Men alla förstår att detta kommer belasta det Svenska samhället något enormt. Istället för att debattera detta med SD så har man försökt stänga ute dem från all politisk makt vilket kommer att göra dem ännu större.

Så kära politiker, media och debatörer sluta uppföra er som en kränkt kör av genusvetare och kavla upp ärmarna för vi har stora utmaningar i vårt land för det är inget snack om att vår demokrati är hotad och det är inte av SD utan av er! För er inkompetens kommer se till att vi snart kommer ha ett högerpopulistiskt parti som leder vårt land... "

(Dock bör det tilläggas att SD är ett mittenparti. Min anm).
http://www.expressen.se/sport/boxning/paolo-roberto-trump-och-akesson-har-ratt/
 
Min reflektion och "tips" ang debatten är att lyssna på lite av de många mediekanaler som nu efter resultatet analyserar och reflekterar runt det som skett och som väckt sån förvåning globalt . Tex "medierna i P1" . Intressant och väl värt att lyssna på och reflektera över . Finns många lika redlektionsvärda liknande att ta del av , som ffa inte är kvällspressen Expressen/Aftonbladet i första hand att söka tankar/reflektion utifrån ...
 
Min reflektion och "tips" ang debatten är att lyssna på lite av de många mediekanaler som nu efter resultatet analyserar och reflekterar runt det som skett och som väckt sån förvåning globalt . Tex "medierna i P1" . Intressant och väl värt att lyssna på och reflektera över . Finns många lika redlektionsvärda liknande att ta del av , som ffa inte är kvällspressen Expressen/Aftonbladet i första hand att söka tankar/reflektion utifrån ...

Lyssnade på valanalysen i P1 och höll faktisk på att köra i diket ...
Värre dynga har jag aldrig ens mockat ut åt min häst, fullständigt vansinniga påståenden utan minsta substans. Ren propaganda och oj oj oj nu gick allt som vi hade planerat åt pipan. Nej tack.
 
Angående det var inte bättre förr
Det handlar inte om ifall det var bättre eller sämre fött. Problemet är att då kunde man se att regeringen försökte motverka porblemen med hjälp av lagstiftning numera ser man att regering/riksdag och domstolarna springer ärenden åt de som ställer till problemen.
 
Angående det var inte bättre förr
Det handlar inte om ifall det var bättre eller sämre fött. Problemet är att då kunde man se att regeringen försökte motverka porblemen med hjälp av lagstiftning numera ser man att regering/riksdag och domstolarna springer ärenden åt de som ställer till problemen.

Men det är ju ett icke-argument, eftersom SD gör exakt samma sak? Hur såg man förr att de försökte men idag att de inte gör det? Vilka är "de" som ställer till problemen?
 
Men det är ju ett icke-argument, eftersom SD gör exakt samma sak? Vad är Trump om inte i allians med näringslivet??
Sant men eftersom de etablerade partierna inte klarat av att stå emot så kanske den som lovat förändring gör något. Nej det är itne logiskt men jag tror att det är så folk resonerar (iallafall utifrån de Trumpanhängare jag hörde som faktiskt fick chans att lugnt och sansat berätta varöfr de röstar på honom)
 
Lyssnade på valanalysen i P1 och höll faktisk på att köra i diket ...
Värre dynga har jag aldrig ens mockat ut åt min häst, fullständigt vansinniga påståenden utan minsta substans. Ren propaganda och oj oj oj nu gick allt som vi hade planerat åt pipan. Nej tack.
Orkar inte ens kommentera ... annat än att det generellt är ett hyfsat tips att ta del av många olika kanaler som analyserar med etablerade profiler i debatt i sändningarna . Som motvikt till att läsa kvällspressen om man känner att man har svårt att förstå/ta del/följa och gärna vill ha möjlighet att själv skapa sina egna uppfattningar/reflektioner så gott det är möjligt .

Om man är intresserad så innehåller väldigt många analys/debattprogram i efterföljden av presidentvalet rätt bra insikter/analyser av varför det gav det utfall det gav . Med tillhörande reflektion .

Väldigt märklig kommentar till min tidigare post från din sida . All media /möjlighet att lyssna på olika analyser i media är alltså dynga enligt dig eller vad menar du ? Eller P1 Generellt ? Men kvällspressen är fina grejer ?
 
Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Arrende
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp