De ringer från Trygg Hansa, försäkringar

Comfort

Trådstartare
jag skaffade en sån mamma-barn försäkring runt v 20, den som gäller från gravvecka 26.

Nu har jag fått ett meddelande om att de vill prata med mig om försäkringar, antar att det är barnförsäkring efter att jag fött.

Vad har ni för försäkringar på era små?
Vilket bolag är bäst?

Sv: De ringer från Trygg Hansa, försäkringar

har de bäst villkor,eller har mest prisvärda, eler varför valde du dem?

Tecknade med Länsförsäkringar.
Har alla andra försäkringar (gården, bilarna, släpet) via dom och alla djuren i Agria.

Jag har Trygg Hansa därför att jag har hört att de ska ha de bästa villkoren. Det kostar väl lite mer kanske att ha försäkringen där tror jag.

Jag har Trygg Hansa på mina 2 barn.
Vi hadde hem en person som va oberoende av alla försäkringar och kom fram till att VI tyckte att Trygg Hansa va bäst, hadde bästa villkoren som passade oss bäst.

vart får man tag på en sån människa? att bara sitta på nätet och kolla blir man ju ordblind av, risk att man missar nåt viktigt

Jag har ingen försäkring i Sverige. Men en av mina vänner har lusläst marknaden och kommit fram till att IF var den bästa för hennes kommande barn. Lite längre ersättningar för det mesta, men täckte ist in mycket mer än många andra försäkringar.

Det finns många bra siter där du kan jämföra försäkringar och dess vilkor. Googla på "jämför försäkringar" så kommer det upp superba siter :)

jag hade TH gravid och tecknade barnförsäkring dagen efter dottern föddes... den vart gratis i 6 mån kostar nu ca 200 kr/mån och jag har maxat alla ersättningar.

maken har även via facket för nån krona i månaden. Man kan ha många bolag om man vill engångsbelopp kan man få från alla bolag.

jag skaffade en sån mamma-barn försäkring runt v 20, den som gäller från gravvecka 26.

Nu har jag fått ett meddelande om att de vill prata med mig om försäkringar, antar att det är barnförsäkring efter att jag fött.

Vad har ni för försäkringar på era små?
Vilket bolag är bäst?

Har Trygg-Hansa till båda barnen (och mig och maken också ;))

Hade några månader efter andra dottern fötts en försäkringsrådgivare (oberoende) ute, och hans kommentar när det gäller sjuk/olycksfallsförsäkringar är att "Trygg-Hansa är helt outstanding på det området, inget annat bolag kommer i närheten av lika bra villkor som deras"

Trygghansa. Jag tyckte de var bäst för 3 år sen då vi skaffade den, de är nog inte billigast dock.

Vi har Trygg-Hansa för båda barnen, inklusive tilläggsförsäkring för Aspergers/ADHD. Det hade blivit billigare med Länsförsäkringar där vi har hus, bil och oss själva försäkrade, men THs villkor var mycket bättre. Både vad gäller ersättningsnivåer och karenstid för vad de ersätter. Dessutom blev jag väldigt bra bemött när jag fick ut ersättning på gravidförsäkringen pga förlossningsskada på mig, de var trevliga och kvicka i vändningarna.

Vi fick hem en kille från Trygg Hansa när sonen var någon vecka gammal. Supersmidigt att få all info från en person man kunde ställa frågor till och få svar direkt samt att han bytte försäkringen från mamma-barn till barnförsäkring där och då.

Vi visste redan att det var Trygg Hansa vi ville ha efter att ha jämfört lite. Jag har haft den försäkringen hela livet och det har funkat bra (även om jag varit ett ytterst helt och friskt barn).

Samma här, vi hade hem en som kom o berättade och visade olika bolags fördelar och nackdear m.m. Vi valde Trygg Hansa, även jag och sambon är försäkrade där.

TH är ju dom som har det bästa barnförsäkringarna just sägs det ju, IF och Folksam sa det tillomed rätt ut till mig när jag frågade dem när jag ringde runt själv först och försökte få begrepp om de olika bolagen och så, just gällande barn då.

Sen har vi en tilläggsförsäkring oxå från AIG el vad dom heter som täcker in lite extra.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 665
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 875
Senast: starcraft
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 047
Senast: lizzie
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 986
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar