De hatar varann! hjälp!

M

Mifellen

Jag har nu fått hem en ny häst. Den andra hästen och hon verkligen hatar varandra. De står och måttar mot varandra i boxen. Och ute bryr de sig inte om varandra över huvudtaget. Jag har inte vågat att ha dem i samma hage för att de kanske gör illa varandra... Finns det nåt jag kan göra???

Sv: De hatar varann! hjälp!

Här har du ett exempel på att hästar är individer och inte alls snälla gulliga djur som bara vill vara vänner...det KAN hända att dom kan bli vänner på en större yta än boxen...dom kanske känner sig trängda där som står...jag skulle ha dom i varsin hage med bara en tråd emellan till att börja med, så att dom "nästan" går i hop...framigenom bara ta bort den tråden och se vad som händer....men ALLA hästar trivs inte ihop så all hästar skall inte tvingas att göra det heller.....

Du får se hur det utvecklar sig och ta dina beslut därefter.....

Ta det lugnt!!!

Låt dom gå och kika på varandra ett par veckor innan du släpper ihop dem..... Det är helt naturligt att hästen som är "hemma" i stallet hotar mot nykomlingen, och att den nya försvarar sig.. :angel:

Det kan ta flera månader innan de blir kompisar, om de blir det alls, men om hagen inte är för lite så brukar de tolerera varandra.

Släpp gärna ihop dem i en stor hage, så att den svagaste har någonstans att ta vägen.

Lycka Till!

Håller med, låt dom vänja sig vid varandra ett par dar och släpp sen ihop dom i en stor hage och se hur det går!!

Liknande trådar

Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
10 948
Senast: Sel
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 600
Senast: tott
·
L
Relationer Dethär kanske är en konstig fråga så ursäkta då. Men jag undrar om ni hatar någon? Eller har gjort nångång? Alltså jag menar inte som...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 582
Senast: LiviaFilippa
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
534
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II
  • Storlek på rastgårdar?