De här med reggad hund...

Penny_Lane

Trådstartare
Förlåt men jag måste bara få fråga..

Det pratas mkt om reggade o oreggade hundar.. O blandras o renras..
Men alltså.. jag har en blandras valp (basset, cocker) han är chipad och jag har skickat in papprena för o få honom reggad.. e han då reggad så som ni menar eller måste man regga dom i nån ras klubb?? :confused:

Sv: De här med reggad hund...

Penny_Lane skrev:
Förlåt men jag måste bara få fråga..

Det pratas mkt om reggade o oreggade hundar.. O blandras o renras..
Men alltså.. jag har en blandras valp (basset, cocker) han är chipad och jag har skickat in papprena för o få honom reggad.. e han då reggad så som ni menar eller måste man regga dom i nån ras klubb?? :confused:

Är hunden chipmärkt så är han registrerad i Jordbruksverkets hundägarregister.

När vi talar om registrerad vs oregistrerad hund på det här forumet så avses huruvida hunden är registrerad i SKK eller ej. En SKK-registrerad hund är en renrasig hund med stamtavla.

Att sedan blandraser eller renraser utan stamtavla blir chipmärkta är en annan sak. Tyvärr verkar de oseriösa "uppfödarna" kalla sina blandras eller renrasvalpar för registreade bara för att de är chipmärkta. Det skapar så klart förvirring, inte minst hos oerfarna hundköpare som lätt förleds att tro att de köpt en renrasig hund.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 484
Senast: ildiko
·
Hundhälsa Det verkar ju numera generellt finnas en övertro på att blandraser är friskare än renras hos gemen man och nu pekar en studie på att så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
8 706
Senast: YlvaG
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 686
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka