Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ointressant, såvida dom inte citerar lagen ordagrant!Jag tror att det var på Jägarförbundets hemsida om jag tänker efter.
Du skämtar va??
Mera skämt??
Hört talas om råttfällor? Eller råttgift?
LIA
Men vad som händer på DIN jaktmark är ju en annan sak än i allmänna skogar, eller har jag fel?
Är det din jaktmark, så sätt upp stora skyltar och ser du någon med lös hund så haffa dom direkt och säg ifrån.
Klandra inte en massa folk i ett forum för det.
Då har du uppenbarligen gjort/förstått fel.Råttgift är inte bra för naturen och viltet i den omfattning som det skulle behövas.
Provat i en omfattning som är rimlig ut säkerhetsynpunkt - och det räckte inte.
Katter håller sig inom sitt revir och interagerar på ett annat sätt med naturen.
Viltet kan välja att hålla sig på platser som ligger utanför kattens revir.
Nä nä, inte "tokningar" som gjorts av Jägarförbundet i egen sak och eget intresse!
Fram med lagtext!!!
LIA
Vad jag vänder mig emot är att dra lagar och regler ut i absurdum, liksom att hundhatare vrider dom dit.
Jo, det gör dom (katterna) visst det.Katter har precis som alla de vilda djuren sina revir.
Och de går inte utanför dessa.
Må vara, men det är dina katter det.De håller sig hemomkring.
Och har då aldrig lämnat mina jakträttsområden.
Du menar alltså att fåglar m fl ska veta var katterna har sina revir eller inte?Viltet kan välja att hålla sig på platser som ligger utanför kattens revir.
Grejjen med kattor är att de är absolut nödvändiga när man har en gård.
Annars så skulle hela gården bli ett offer för råttor och möss.
Med alla de skador och bränder som det medför.
Så katt på rätt plats.
Precis som hund.