Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Dom vilda djuren i skogen har också bra hörsel, och även om jag går försiktigt så hör dom mig och håller sig på ett, för dom, tryggt avstånd
Knapplån.
Ingen av er har full kontroll på hunden om den är okopplad.Ingen av er klarar att gå med blicken ständigt fäst på hunden. Ni tittar alltid ner för att kolla var ni sätter fötterna, går ett par steg innan ni tittar upp, och då är hunden utan kontroll. Därför har det i förarbetena skrivits att hunden får vara lös om den går som om den gick fot.
Alltså någon halvmeter från sidan inte mer. Klarar man inte av det, ja då ska hunden vara kopplad, så enkelt är det.
Går hunden lös, som någon skrev ständigt bakom då har den absolut ingen kontroll och hinner hur långt som helst innan föraren vaknar.
Har man så dålig respekt för djurlivet, ja då är man inte kapabel att ha hund.
Fast även om du hör hunden bakom dig så har du ju en viss reaktionstid om hunden sticker iväg.
Fast även om du hör hunden bakom dig så har du ju en viss reaktionstid om hunden sticker iväg.
som två sekunder kanske
På två sekunder hinner inte min lilla tax skutta genom blåbärsriset och fälla ner en älg eller nått
som två sekunder kanske
På två sekunder hinner inte min lilla tax skutta genom blåbärsriset och fälla ner en älg eller nått
Nej, men den hinner gladeligen skrämma upp en fågel från sitt bo och lämna det öppet för predatorer.
Är du verkligen säker på det
Delvis knapplån.
Nu spårar denna tråden ur som de alltid gör när detta ska tjafsas..
Visst sjutton kan hunden gå fot utan att man kollar på den. När jag tränar fot med mina så tittar jag framåt, inte på hunden. Vilket man också gör på tävling. Tittar man på hunden så "trycker" man den, bättre då att hålla blicken framåt när man går fot.
Ibland tycker jag du är för perfekt. Har du verkligen sån bli på dina hundar så de inte viker från din sida?
Ska jag vara ärlig så tycker jag det är ett tråkigt liv för en hund, att alltid måste gå fot när man är ute och går...när får den skita?
Sånna här trådar blir bara löjligare och löjligare, de som är emot hundar måste hitta alla fel som bara går på alla hundägare och hundar.
I_U...lämna spår? Har du kratta med dig när du rider?
I_U...lämna spår? Har du kratta med dig när du rider?
De människorna kommer att se till att det blir totalförbud att ha hundar lösa i framtiden.
Det finn redan motioner inne om sådana krav.
De spår jag tänker på är när hundarna flyttar omkring på saker.
T.ex. de saker som folk kan ha vid vägkanten.
Barns leksaker, eller krafsar upp en mosstäckt bergshäll eller något annat mycket synligt.
Man får inte lämna spår efter sig i skog och mark.
Inte när man rider heller.
Jag har mina ridstigar som jag har fått lov att använda, och dem håller jag mig på under de tider när det kan bli spår i skogen av ridning.
Vissa av dessa är anlagda ridvägar och mycket är grusvägar.
Och jag rider också mycket på min ridbana och i mina egna gräshagar.
Sedan så åker jag runt efteråt i bil och plockar upp hästbajset i en hink på vissa ställen utanför hus där folk är extra känsliga.
Så ja, i princip så går jag efter med en kratta.
Annars så skulle jag inte få fortsätta att rida där.
Jag rider inte så mycket just precis nu.Jag hade inte behövt ställa frågan. För detta svaret brukar du säga, även fast du inte rider så mycket (har du skrivit i en tråd).
De ligger på tomten.Herregud, barns leksaker? De får väl föräldrarna hålla reda på, de ska inte ligga utslängda utanför tomten mm. Men inte sjutton låter vi hundägare våra hundar gå och ta sånna saker. Jo, det finns undantag, och de har du säkert träffat.
Här ute så är vägarna del av tomter.Att föräldrar låter sina barn leka vid vägkanten, fy vad oansvarigt.