Sv: Därför ska man ha hunden kopplad nu.
Som jag sagt, ni har bara bestämt er för att jag är ett monster och tittar inte över huvud taget på hur saker egentligen är.
Min hund är väldigt lydig, hon har aldrig skadat ett annat djur, aldrig jagat en människa, hon är glad och lycklig, men, hon är inte perfekt. Det HÄNDER att hon springer efter vilda djur, (kanske 1 gång av 35 när vi ser djur och hon går lös?) instinkt kallas det. Vi tränar bort det så gott vi kan och hon är faktiskt väldigt duktig på att inte jaga dem heller. Men ibland händer det. Och nej, jag tänker inte koppla henne för att hon ibland jagar ett djur, på vår egen mark. Hon jagar dom kanske en kvart och skadar dem inte (spricker teorin om att folk kommer tröttna på det femtioelfte sönderslitna rådjuren och skjuta vår hund, som någon kom med. Tror för övrigt inte att någon skulle irritera sig på henne, av de som bor här, för hon är väldigt lydig). Även om hon kommer ifatt dem. Hade väl varit skillnad om hon hade skadat dem eller jagat runt dem flera timmar. Jag ska väl ha henne kopplad på gården med, hon hoppar ju efter svalorna som flyger runt hustaken på 4m höjd? :smirk:
Hästarna mår väldigt bra och har blivit lugna och trygga individer på den veckan de varit här med, tack. Katten verkar också trivas, hon kommer ju tillbaka varje dag och är väldigt kelen.
Detta trots att jag "saknar den insikt och det förstånd som krävs för att ha hund (förmodligen djur överhuvudtaget)."
Rådjuren och hararna verkar också må bra, de har börjat komma hit även under jaktsäsongen nu (rådjuren alltså).
Att jag sedan anser att frihet är viktigt och inte tycker att det är helt fasansfullt att djur och människor dör på olika sätt har väl inte med saken att göra? Det är ganska naturligt att dö. Ni kommer dö, era djur kommer dö och jag kommer dö. Vissa av oss dör på mer plågsamma sätt än andra, kan mycket väl hända att jag blir rånmördad imorron. Men big deal? Det händer och man gör ju redan vad man kan för att undvika det. Utan att vara överdriven. (Vi skulle ju t.ex skärpa bevakningen dygnet runt med fler poliser, eller förbuda allmänheten från att gå ut efter kl 9 och ha stora larm och järngaller i alla hus, hade säkert blivit lite färre rånmord då)
Men nu sticker jag, så kan ju ni sitta här och tycka synd om mina djur och alla de stackars rådjuren som får hjärtattacker. (borde inte köra bil heller, det t.o.m. dödar ju vilt)
Hejs svejs!