DAP och löptikstress

Lotus

Trådstartare
Är det någon som provat DAP i samband med att hanhundar stressar upp sig av löptikar? Min hane går som på nålar just nu och kan knappt koncentrera soig på att ens bajsa på promenaderna - det finns ju såååå mycket annat spännande....
Han är i vanliga fall en lättstressad Dobermann med nerverna på utsidan, så det här är fan inte så kul :crazy:.

Sv: DAP och löptikstress

Har inte hört talas om DAP. Kan vara värt att testa det man läst om det i alla fall. Jag har själv lite hormonstinna killar här hemma nu då en av tikarna är i höglöp. Men jag har helt enkelt särat på hanar/tikar till separata rum. Det fungerar det med.

Sv: DAP och löptikstress

Jag är skeptisk, men det klart att det är värt att pröva.

Feromonet ska föreställa hundens, eller tikens, eget lugnande feromon. Känns inte riktigt som om det biter på testosteronstinna hannar.

Den är ju likom inte rädd.

Men du får gärna berätta om det funkade.

Ska hunden gå i avel?

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 922
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar... 2
Svar
32
· Visningar
13 061
Senast: Milosari
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen snöat in på att lära mig mer om hormoner och hälsa nu, och jag älskar verkligen känslan av att vara driven av ett...
Svar
0
· Visningar
1 662
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Hej, Jag hoppas kunna få bolla lite svåra tankar med er. Jag och min man har två hundar av spetsras: en 3,5-årig och en 8-månaders, båda... 2
Svar
21
· Visningar
3 099

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka