dammsugarmunstycket - hur göra ren?

tanten

Trådstartare
Jag har ett alldeles vanligt dammsugarmunstycke (och är inte intresserad av att byta till något annat!) och jag undrar hur ni andra gör för att ta bort hår och damm från borstdelen?

Jag bara river bort med fingrarna. Finns det enklare och effektivare metoder jag inte kunna lista ut?

Det känns väldigt 60-tal att göra precis som min mor gjorde i min barndom....

Sv: dammsugarmunstycket - hur göra ren?

Jag dammsuger munstycket :idea:

Tar alltså loss det från röret och använder röröppningen till att skrapa i borsten, detta då med dammsugaren igång. Funkar kanonbra.

Det gör jag också. Tar röret och gnuggar lite så brukar allt lossna.

Med andra ord är vi fortfarande kvar i samma metod som min mor använde när jag var liten.

Det har ändå gått sisådär 50 år. Och inget har hänt. :meh:

Fick med en liten specialkam till robotdammsugaren. Den orkar jag aldrig använda, utan dammsuger av själva munstycket när det behövs, i samband med dammsugning.

Sant ... men jag slapar fram min "Svenska modell" av damsugare for att gora ren min 'hoover' som anvands for heltackande mattor.:p

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 748
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 317
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 705
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 219

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka