Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nämen hon liksom skyfflade in alldeles för mycket mat i munnen med gaffeln, slickade av kniven, fick mat runt hela munnen och liksom över läpparna? men framförallt: gjorde världens äckligaste jävla ljud när hon åt. Lät som soundtracket från nån porrfilm där nån utför oralsex på en kvinna (I kid you not). Det var ett sånt jävla slurpande och smackande (och stönande när hon tyckte att det var gott). Kort sagt: hon åt som en jävla gris.@niphredil Du måste ju berätta vad hon gjorde!
JäklarNämen hon liksom skyfflade in alldeles för mycket mat i munnen med gaffeln, slickade av kniven, fick mat runt hela munnen och liksom över läpparna? men framförallt: gjorde världens äckligaste jävla ljud när hon åt. Lät som soundtracket från nån porrfilm där nån utför oralsex på en kvinna (I kid you not). Det var ett sånt jävla slurpande och smackande (och stönande när hon tyckte att det var gott). Kort sagt: hon åt som en jävla gris.
Varför förutsätts det att alla som vänder gaffeln skyfflar? Jag skyfflar absolut inte. Jag rapar inte, tuggar inte med öppen mun eller sträcker mig över mina bordsgrannar heller.Skyffla kan jag göra när jag äter hemma, ensam. Men dels är det lätt att man äter för mycket, dels behöver jag släppa kniven och ta gaffeln i högerhanden och riktigt gräva .
Nej! Och jag är superkänslig när jag äter så vi var verkligen en fantastisk kombo .Mat i ansiktet låter inte som någon höjdare
Fast jag är mer på nivån att det är ganska ångestfyllt att äta med folk jag inte känner. Jag skulle ha fullt upp med att äta och försöka hålla ett samtal. Om någon informerade mig om att jag dessutom ska tänka på att hålla gaffeln på rätt sätt för att sällskapet är så fina i kanten hade jag faktiskt stannat hemma.Jag har nog (har fått erbjudande om utredning) också drag av Aspergers och har kämpat hårt med att fånga upp sociala koder. Till skillnad från dig har jag varit väldigt tacksam när jag fått hjälp med det. Tyvärr är det ju inte tillräckligt med en sk hint, utan ibland har någon fått förklara.
Det är lite konstigt att ta så illa upp, tycker jag. Sociala koder är ju det där kittet som gör att grupper kan samverka tillsammans. Subtilt men ibland väldigt påtagligt. Jag lider nog mer av att trampa i klaveret än att människor som på ett vänligt och omtänksamt sätt hjälper mig. Men alla är vi olika.
I vilken hand man har kniv o gaffel beror ju också på om man är vänster eller högerhänt,själv har jag kniven i vä hand.
Fast det förutsåg jag inte? Jag reflekterade bara allmänt över att jag läste om vissa som skyfflar maten och vad det innebar för mig.Varför förutsätts det att alla som vänder gaffeln skyfflar? Jag skyfflar absolut inte. Jag rapar inte, tuggar inte med öppen mun eller sträcker mig över mina bordsgrannar heller.
Jag håller även virknålen på fel sätt. Jag gör fel när jag stickar osv. Ändå har jag alltid varit bäst i klassen på det. Trots att jag är högerhänt spelar jag golf, skjuter bågskytte samt åker snowboard som en vänsterhänt.
Jag är bara lite felkopplad. Inte dum i huvudet.
Alltså det här låter ju jobbigt, minst sagt. Men då har vi ju med råge passerat det som beskrivs i TS, där vännen inte kan hantera besticken korrekt och har oreda på tallriken. Grader i helvetet, liksomÅh jag älskar den här tråden. Alltså jag tycker att du @Sporthorse inte ska ta på dig att fixa till din kompis inför en middag - din kompis får äta som hen vill och ta ansvar för det och resten av sällskapet får hantera det helt enkelt.
MEN
Jag har haft en kompis med världens sämsta jävla bordsskick så jag fattar precis känslan! Jag och min kompis hade en sån relation att det funkade att säga till så ja, jag sa till snorofta. Likaså gjorde andra vänner. Hennes bordsskick var så illa att många av oss tappade aptiten. Och då var vi ändå från typ tio olika länder (varav två var från länder där man äter med händerna) så uppenbart var hennes dåliga bordsskick nåt som förolämpade över landsgränserna .
Min kompis tog för övrigt aldrig till sig av kritiken mer än i nån minut och jag vet att hennes chef på en konferens en gång sa till henne att hon inte kunde representera organisationen utåt om hon inte hyfsade till sig. Det var liksom så jävla illa bara.
WowNämen hon liksom skyfflade in alldeles för mycket mat i munnen med gaffeln, slickade av kniven, fick mat runt hela munnen och liksom över läpparna? men framförallt: gjorde världens äckligaste jävla ljud när hon åt. Lät som soundtracket från nån porrfilm där nån utför oralsex på en kvinna (I kid you not). Det var ett sånt jävla slurpande och smackande (och stönande när hon tyckte att det var gott). Kort sagt: hon åt som en jävla gris.
Jaja absolut! Menar bara att jag kan relatera till kompis-utan-bordsskick .Alltså det här låter ju jobbigt, minst sagt. Men då har vi ju med råge passerat det som beskrivs i TS, där vännen inte kan hantera besticken korrekt och har oreda på tallriken. Grader i helvetet, liksom
Ja fy fan.
Nämen precis. Har man ont av folks "oreda på tallriken" och hur de hanterar besticken är det ju helt klart bäst att stanna hemma. För att inte tala om när ens prio inte ens är en egen aversion mot det, utan att andra kan tänkas ha ont av det och därför blir man "orolig".Alltså det här låter ju jobbigt, minst sagt. Men då har vi ju med råge passerat det som beskrivs i TS, där vännen inte kan hantera besticken korrekt och har oreda på tallriken. Grader i helvetet, liksom
Jag har kramp och vågar inte börja äta.
Jag har bestick intill. Så här snackar vi svårt dilemma: välja bestick och riskera att hålla dem fel eller greppa med händerna och få fan för att jag gapar för stort?Seriöst, du tänker väl inte äta den där mackan med HÄNDERNA?!
Snacka om faux pas
Jag har bestick intill. Så här snackar vi svårt dilemma: välja bestick och riskera att hålla dem fel eller greppa med händerna och få fan för att jag gapar för stort?
Men jag LOVAR att jag inte sörplar på latten!