Görel
Moderator
Jag kan inte äta med gaffeln åt fel håll.
Har den som en sked som nån sa
Det där lät motsägelsefullt. Fel håll är ju när piggarna pekar uppåt, har man den som en sked är det fel håll.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag kan inte äta med gaffeln åt fel håll.
Har den som en sked som nån sa
Men det är ju helt omöjligt att äta så, allt trillar ju av?Det där lät motsägelsefullt. Fel håll är ju när piggarna pekar uppåt, har man den som en sked är det fel håll.
Men det är ju helt omöjligt att äta så, allt trillar ju av?
Nä. Alltså jag vet ju hur man ska göra men inte fan lyckas jag. Nu har jag iofs gett upp, tycker folk ska strunta i hur jag håller min gaffel.Man puttar ju upp det på gaffeln. Har du verkligen aldrig kommit på hur man gör? Gaffeln är ju ingen skyffel, behöver man en skyffel finns skeden till för det.
Nä. Alltså jag vet ju hur man ska göra men inte fan lyckas jag. Nu har jag iofs gett upp, tycker folk ska strunta i hur jag håller min gaffel.
Nä. Alltså jag vet ju hur man ska göra men inte fan lyckas jag. Nu har jag iofs gett upp, tycker folk ska strunta i hur jag håller min gaffel.
Haha, kan inte tänka mig nåt mer onödigt. Använder i princip aldrig kniv heller ändå.Man borde ha lärt dig när du var barn så hade det blivit enklare än att du försöker lära dig som vuxen.
Men varför ska man äta så omständligt? Eller det kanske är praktiskt om man äter typ kött, potatis och sås men min basföda är quinoa, ris, linser och ärtor. Inte så stapelvänlig mat.Lättaste är att spetsa något på gaffeln och sedan lägga upp annat ovanför. Grönsaksbit på spetsarna och potatis med sås ovanför (på gaffelns rygg s a s)
Men varför ska man äta så omständligt? Eller det kanske är praktiskt om man äter typ kött, potatis och sås men min basföda är quinoa, ris, linser och ärtor. Inte så stapelvänlig mat.
Fast varför äta den typen av mat med gaffel? Varför inte äta den med sked?
Nä sked skulle kännas helt fel, det har jag till gröt och sånt.
Ja, alltså det skulle jag göra om det kändes bättre så det är inte av nån princip. Men det funkar bra att äta med en "felvänd" gaffel. Fast jag tycker ju att den är rättvänd, att det är helt ologiskt att vända den upp och ner.Jag byter gärna redskap när jag ser eller känner att ett inte funkar... Det kanske är att betrakta som brott för TS, troligen i nivå med att använda gaffeln på fel håll.
Å andra sidan: på bättre middagar serverar de inte mat som inte går att hantera med de redskap som ligger till buds för gästerna. Det är en del av middagsplaneringen.
Ja, alltså det skulle jag göra om det kändes bättre så det är inte av nån princip. Men det funkar bra att äta med en "felvänd" gaffel. Fast jag tycker ju att den är rättvänd, att det är helt ologiskt att vända den upp och ner.
Det där lät motsägelsefullt. Fel håll är ju när piggarna pekar uppåt, har man den som en sked är det fel håll.
Det är där jag fastnar. Jag får upp tre riskorn på gaffeln om jag har taggarna nedåt. Jag håller också gaffeln fel. Ibland känns det lite fel i nya sällskap. Men bara för att jag håller gaffeln fel sitter jag inte och skyfflar in massa mat med öppen mun.Men varför ska man äta så omständligt? Eller det kanske är praktiskt om man äter typ kött, potatis och sås men min basföda är quinoa, ris, linser och ärtor. Inte så stapelvänlig mat.