Ofta står det ju typ ONLY 180 CALORIES och så visar det sig gälla typ en pralin eller två chips när man läser det finstiltaHär snackar vi kraftig överdos! Följer du inte foderrekommendationerna på paketet?!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ofta står det ju typ ONLY 180 CALORIES och så visar det sig gälla typ en pralin eller två chips när man läser det finstiltaHär snackar vi kraftig överdos! Följer du inte foderrekommendationerna på paketet?!
SportLunch måste ju vara det sämsta godisnamnet någonsin, eller?
Eller bästa, för oss som behöver en förevändning och ett alibi.
Ofta står det ju typ ONLY 180 CALORIES och så visar det sig gälla typ en pralin eller två chips när man läser det finstilta
Du, för två veckor sedan vann jag två kilo SportLunch på Lisebergs julmarknad. Den är nästan slut.
SportLunch måste ju vara det sämsta godisnamnet någonsin, eller?
Chokladdoppat knäckebröd hade de provsmakning av på Mormors bageri. Var det sådant, @Monstermom ? Jag fegade ur att smaka...
Äsch åt alltid sånna till mellanmål som barn och trodde faktiskt de var nyttigaSportLunch måste ju vara det sämsta godisnamnet någonsin, eller?
Här åts det saftig lammrygg. Sista biten delades mellan hundarna, och jag kan nu konstatera att alla fyra är sk gaffeltuggare. Inte tog de åt sig när jag sa att det var dåligt bordsskick heller!Du får väl rigga lite i förväg, helt enkelt?
Och det var faktiskt inte dumt alls ska jag säga - käkar du inte kexchoklad, eller?
Det är ingen tradition här - mer vad som kändes bra när jag kom hem - men det är bra mycket rimligare än torr grisrumpa i alla fall!
Om du hade betett dig som folk och ätit det med rättvänd gaffel hade det räckt längre!Du, för två veckor sedan vann jag två kilo SportLunch på Lisebergs julmarknad. Den är nästan slut.
Ofta står det ju typ ONLY 180 CALORIES och så visar det sig gälla typ en pralin eller två chips när man läser det finstilta
Om du hade betett dig som folk och ätit det med rättvänd gaffel hade det räckt längre!
Men vaddå etikett? Hur menar du nu? Etikett är väl precis att man inte kliar sig i skrevet, tuggar med öppen mun, pratar trevligt med andra etc...varför inte? Är det nåt fel? Eller har jag missat nåt fundamentalt här?Ja just det. OM. Och om man uppfattas som socialt jobbig för att man alltid ogenerat kliar sig i skrevet så kanske ens möjligheter också minskar.
Med hypotetiska scenarier kan man bevisa vadsomhelst.
Min kollega som pratar med munnen full av mat har för övrigt blivit chef under åren.
Du och dina sociala experiment. "Hur agera vid kvävning utan att bryta etiketten". Vad var svaret?Jag satte pizzan i halsen!
Du och dina sociala experiment. "Hur agera vid kvävning utan att bryta etiketten". Vad var svaret?
Lösningen är att dö lite tyst och diskret så ingen i sällskapet störs eller lägger märke till en.Du och dina sociala experiment. "Hur agera vid kvävning utan att bryta etiketten". Vad var svaret?
Lösningen är att dö lite tyst och diskret så ingen i sällskapet störs eller lägger märke till en.
Men man kan ändå äta fint! Min vän som blev tillsagd av sin chef åt just injera med händerna men åt det tusen gånger slafsigare än alla andra.Att äta injerabröd med bestick är direkt omöjligt
Men man kan ändå äta fint! Min vän som blev tillsagd av sin chef åt just injera med händerna men åt det tusen gånger slafsigare än alla andra.
Jo, hon har tidigare bott i Etiopien i flera år. Med din logik skulle hon inte vara van att äta med bestick heller, bara för att hon har dåligt bordsskick även med bestick. Hon har bara dåligt bordsskick helt enkelt.fint? Jag antar att din vän inte var så van att äta med händerna så det tappades en hel del?
Japanerna ser med stor undran över svenskars vana att doppa sushi i soja