Dåligt bordsskick :(

Nu lämnar jag tråden, det blir för mycket påhitt och ältande för min smak. Middagen är över och äcklas av min väns bordsskick kommer folk fortsättningsvis att göra.

Nu lämnar jag tråden, det blir för mycket påhitt och ältande för min smak. Middagen är över och äcklas av min väns bordsskick kommer folk fortsättningsvis att göra.
Även om du tänker lämna tråden så är jag lite förundrad över varför du tar med din vän på en middag om vännen inte kan uppföra sig utan att du skäms? Jag gör olika saker med olika vänner beroende på intressen, jag skulle aldrig välja en aktivitet som är obekväm för någon av oss eller andra.

Även om du tänker lämna tråden så är jag lite förundrad över varför du tar med din vän på en middag om vännen inte kan uppföra sig utan att du skäms? Jag gör olika saker med olika vänner beroende på intressen, jag skulle aldrig välja en aktivitet som är obekväm för någon av oss eller andra.
Hört talas om inbjudan?

Jo, men var ni bjudna var för sig eller som ett par? Jag hade ju själv inte tackat ja till en inbjudan om jag inte trodde det skulle bli trevligt.
Hahaha. Men alltså lägg av. Nu ska ts inte gå på middagar och annat för att hens vän inte kan uppföra sig?

Och självklart säger man åt folk som inte uppför sig. Det handlar inte om att uppfostra andra vuxna det handlar om att alla hjälps åt att skapa en trevlig gemenskap.

Men visst vi kan alla bara ignorera varandra och sluta umgås och så lever vi alla i vår egen bubbla där ingen säger något och alla bara tänker skit om varandra. Det är precis så det låter på många här i tråden.

TS har varit mycket tydlig med situationen och vad hen menar. Det är som om folk här bara vill bängla runt för sakens skull.

God jul

Hahaha. Men alltså lägg av. Nu ska ts inte gå på middagar och annat för att hens vän inte kan uppföra sig?

Och självklart säger man åt folk som inte uppför sig. Det handlar inte om att uppfostra andra vuxna det handlar om att alla hjälps åt att skapa en trevlig gemenskap.

Men visst vi kan alla bara ignorera varandra och sluta umgås och så lever vi alla i vår egen bubbla där ingen säger något och alla bara tänker skit om varandra. Det är precis så det låter på många här i tråden.

TS har varit mycket tydlig med situationen och vad hen menar. Det är som om folk här bara vill bängla runt för sakens skull.

God jul
Nej, jag frågar för att jag inte fattar varför man drar med sig en vän på en middag om det är obekvämt både för sig själv och de andra middagsgästerna. Och nej, hade du läst tråden så fattar du själv att det inte bara är att säga åt folk att uppföra sig. TS hade ett problem som hon bad om hjälp med, hon har fått väldigt spridda svar vad som gäller vid ett matbord och är det inte att uppfostra andra om man säger åt dem hur de ska uppföra sig? :confused:

Har man problem med hur andra uppför sig i olika situationer så kan man ju välja själv att inte utsätta sig för de situationerna. Det finns ingen som helst anledning till att du ska bunta ihop mig med alla andra för vi är många med olika uppfattningar i frågan, precis som du försöker uppfostra mig nu. :meh:

Har just ätit lite julmat med två kollegor - den ena är den som pratar med munnen full av mat, dessutom höll hon gaffeln som skyffel. Den andra visade sig vara en gaffeltuggare.

Trots denna misär hade vi jättetrevligt över julmaten (förutom att jag knappt klarade att träffa munnen med gaffeln, jag hade fullt upp med att iaktta mig själv. Noterade dock att jag inte tuggar på gaffeln).

Ska äta en gång till senare i dag, det blir spännande! :)

Den andra visade sig vara en gaffeltuggare.

Jag hoppas du filmade!? Och enda anledningen att du inte lagt upp filmen än är för att du hyrt in Attenborough och väntar på att han ska bli klar med dubbningen? :eek:

Jag äter chokladdoppat tunnbröd (än är man inte för gammal för nya upplevelser, tydligen), så mitt bordsskick är nog helt korrekt nästan hur jag än gör - möjligen med undantag för om jag försökte med en gaffel! :laugh:
Men snart blir det pizza med mängder av kimchi. Då blir det knivigare! :sneaky:

@Monstermom Jag bedömde det som ett brutalt etikettsbrott att köra upp kameran i nyllet på mina kamrater. Fast jag kanske kan försöka i smyg senare med dem som jobbar med mig i kväll :sneaky:

Chokladdoppat tunnbröd :arghh:

Du får väl rigga lite i förväg, helt enkelt?

Och det var faktiskt inte dumt alls ska jag säga - käkar du inte kexchoklad, eller? :p

Pizza du också? Vi har en fin tradition med hemlagad pizza på julafton. Som av en slump samma på nyår.

Det är ingen tradition här - mer vad som kändes bra när jag kom hem :D - men det är bra mycket rimligare än torr grisrumpa i alla fall! :D

I år är första året som jag inte tröttnat på julmat medelst överdådigt inmundigande i tjänst. Men jag känner inget behov, det är ju samma som påsk och midsommar så jag får mitt ev. lystmäte tillfredställt andra tider på året.

Jag har faktiskt laddat med lite glass och en påse sura skumgodisar också.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej buke, Jag har en underbar person i min närhet som jag har märkt mår väldigt dåligt psykiskt. Vi lärde känna varandra för ungefär...
Svar
5
· Visningar
996
Senast: Hallonsoda
·
  • Låst
Tjatter Middagen är i full gång, alla pratar, skrattar och har trevligt. Speciellt @Monstermom trivs med livet. Äntligen hemma från skogarna... 65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
52 951
Övr. Katt Denna artikel publicerades för en tid sedan i Sveraks medlemstidning "Våra katter" Jag tycker den är så klockren och träffande...
Svar
8
· Visningar
1 658
Senast: Tviggy1081
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Rehabtid dragna tänder
  • Senast tagna bilden XVI