Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om jag inte minns fel så är både arsenik och bly sådant som lagras i kroppen, vilket rimligen bör ge värre konsekvenser på någon som lever i 80 år jämfört med någon som lever i 12
Nej det gäller all potatis, även om just solanin finns mest i o under skalet på grön potatis.Fast det gäller väl bara skalet på grön potatis?
Ris är dessutom en gröda som äts av otroligt många individer, och mig veterligen är inte asiater mer drabbade av cancer än någon annan?
.
dessutom så är potatis giftigt för hundar, oavsett om den är rå eller tillagad, iaf tillagning à la Svensk husmanskost, eller rå för den delen.
Rå potatis är däremot olämplig för hundar. Rå potatis har dålig smältbarhet och kan ge proteinnedbryning, men det är inte giftigt. Om potatisen har gröna fläckar har den utsatts för ljus och innehåller då solanin, vilket är giftigt för både människor och hundar.
<snip>
För mig är utfodring med tex doggy som att ge sitt barn McDonalds varje dag. Jag ser ingen anledning att fodra sin hund med skräp, även om den "ska" överleva sådan mat utan att få tex klåda.
Det visste jag inte, på vilket sätt är den skadlig?
Gäller det även sötpotatis?
Våra äter orijen.
Enda torrfoder vi kan tänka oss att ge.
Förr gjorde vi eget foder till dem men nu får de som sagt torrfoder och ett och annat märgben.
<snip>
Många foder är faktiskt helt okej till våra vanliga Svensson-hundar, trots att de innehåller ris, vete eller vad det nu må vara. Som debatten går i dagsläget låter det som att allt annat än rått kött är djurplågeri