Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är samma med våra två, fast på olika vis.Jag har samma upplevelse som Red_chili om min hunds beteende sen jag övergick till färskfoder. Hon håller sig mätt mycket längre och är allmänt lugnare sen hon slipper majs, vete och andra spannmål i sitt foder.
Det är samma med våra två, fast på olika vis.
Dalmatinern beter sig inte som om hon har adhd längre och vår överviktiga hund letar inte mat eller är rastlös av hunger längre. Det är så skönt!
Ris innehåller så skadligt höga halter arsenik att det varnas för barnmat med ris på livsmedelsverkets hemsida. Man ska inte ge det för ofta och risvälling inte alls till barn under 6 år.
Det finns nog ingen mat jag skulle vägra ge hundarna, annat än lök och övriga giftiga saker.
Hundar är och ska inte vara gjorda av porslin och ska därför tåla vilken skräpmat som helst. Får hunden allergi av foder skyller jag mer på dåliga gener hos hunden än på torrfoder.
Dock inser även jag att högpresterande hundar behöver högpresterande foder, men det är typ 5% av Sveriges hundar som kan räknas som högpresterande. Visst är det trevligt att folk bryr sig om sina hundar men en vanlig sällskapshund behöver inte direkt utfodras som en elitidrottsman. Det börjar gå lite väl långt med foderhysterin.
Nu blir jag väl totalt mörbultad och nergrävd... Men min två får Doggy Proffessional, tidigare åt hanhunden Canami, men det tröttnade han på.
Fast jag ger inte ett bättre foder för att jag vill undvika allergi, det handlar ju om att vilja ge sin hund de bästa råvarorna och vad den är bäst anpassad att äta.
För mig är utfodring med tex doggy som att ge sitt barn McDonalds varje dag. Jag ser ingen anledning att fodra sin hund med skräp, även om den "ska" överleva sådan mat utan att få tex klåda.
Det finns nog ingen mat jag skulle vägra ge hundarna, annat än lök och övriga giftiga saker.
Hundar är och ska inte vara gjorda av porslin och ska därför tåla vilken skräpmat som helst. Får hunden allergi av foder skyller jag mer på dåliga gener hos hunden än på torrfoder.
Dock inser även jag att högpresterande hundar behöver högpresterande foder, men det är typ 5% av Sveriges hundar som kan räknas som högpresterande. Visst är det trevligt att folk bryr sig om sina hundar men en vanlig sällskapshund behöver inte direkt utfodras som en elitidrottsman. Det börjar gå lite väl långt med foderhysterin.