Vad är kryddtimjan @bettysmatte ?
Jag köpte och planterade citrontimjan häromdagen, den är kanongod att strössla över sommarsallader!
Jag köpte och planterade citrontimjan häromdagen, den är kanongod att strössla över sommarsallader!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad är kryddtimjan @bettysmatte ?
Är inte bara kryddtimjan "vanlig" timjan? Till skillnad från backtimjan etcImpecta, fanns det hos oss. Jag vet inte alls hur det smakar egentligen, men det kan bli intressant att testa !
@tanten För det första: tur att du är så kunnig, tack för svaren på alla mina frågor i tråden
Nej det blir ingen frost därinne mer i år skulle jag tro, tänkte mer på om dom får kraftigare ljus eller något och får lust att dö för det.
Alltså själva frukten?KL, Alltså vad gör jag för fel med min squash?
Den blir några cm och sen blir den gul och skrumpen i toppen. Varför?!
Behövs bild kan jag lägga in det, men tänkte att någon odlingsguru säkert vet.
Så fin din krasse ser ut!Har för första gången gett mig in på att så lite. Vet inte riktigt vad jag gör eller hur jag ska göra. Men än så länge har det kommit lite grönt, så är nöjd. Bonus om det kommer blommor
Igår planterade jag om krassen och luktärt.
Babysallad och dill
Basilika, lite gräslök och och någon dill. Ska köpa lite krukor så jag kan plantera om dessa, förväntade mig inte att det skulle växa så mkt.
Tack !Så fin din krasse ser ut!
Min är lite större men inte alls lika grön. Är riktigt besviken då jag fått för mig att det ska vara en snabbväxande sak som snabbt kan klättre upp o blomma över hela spaljen, eller är jag för ivrig? Eller finns det nått bättre anurellt (stavning?) som jag kan byta till nu?
För att etablera den är det bra med näring. Men sen - sen ska den baske mig inte ha något. Alls.Tack !
Jag tycker att min krasse ser ganska klen ut. Men har nu fått tipset att alltid ha liiite näring i vattnet, vid varje vattning. Ska testa det. Får väl se om det kommer några blommor, men just nu ade jag nog varit nöjd om den bara vill växa till sig lite. Jag har sått buskkrasse, så jag räknar med att den inte ska blir så hög, utan att den ska bli mer busklik. Vi får väl se