Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den bor i kruka i pensionärskuvösen.Vad kul! Har du planterat ner den i marken eller bor den ute i kruka, @dobbis? @Midsommar, underbart - blir det god frukt?
Sniglar , hoppas du får bukt med dom!den mindre kul delen av odlandet ägnade jag mig åt i gårkväll.. Snigeläckel! De jag hittar får åka till de evigt gröna (hoppas de har egna evigt gröna och inte hamnar på hästarnas evigt gröna, då finns det nog inget gräs kvar där!) och jag strör ut snigelfritt, men man blir ju aldrig av med dem. Hade en padda som bodde i stenmuren förra sommaren, men har tyvärr inte sett till den i år, de är ju varmt välkomna annars. Kom på att i har gammal öl i källaren som jag ska göra snigelbad av, så kommer den till någon nytta också. *suck*
Sniglar , hoppas du får bukt med dom!
*peppar-peppar* så bor jag i en del av landet där mördarsniglarna inte fått fäste än , men jag är sjukt nojjig när jag köper nya växter... .
Du får införskaffa Myskankor - dom käkar väl sniglar har jag för mig...
Nja?Nu kommer en annorlunda odlingsfråga.
Sambon pratade med en försäljare på lantämnnen som sa att man absolut inte ska avända stallgödsel som inte brunnit ordentligt till grönsaker, eftersom man då kan få larver inuti grönsakerna. Jag tyckte det lät ologiskt och som en skröna..
Sant eller falskt?
Nu har jag en tomat i stallgödsel från i höstas, och pupor och rödbetor direkt sådda i gödselstacken. Resten är gödslade med blåkorn (som vi inte köpte på lantmännen då det kändes som ett försäljningsknep). Googlar man så hittar man att stallgödsel är väldigt vanligt att gödsla tomater med, speciellt i amerikat.