Dagmatte åt hund , kan man välja bort pga ägare ?

framtidens93

Trådstartare
Jag kommer till hösten ha ett par lediga dagar och har svarat på några hundvaktsannonser! Och nu undrar jag hur ni tänker kring detta ? Ni som varit Dagmatte eller haft dagmatte., hur viktigt tycker ni det är att man klickar människor emellan. Jag träffade en familj , där jag kände att hunden skulle jag trivas med men människorna fick jag nästan ont i magen av. De var inte dumma. Men väldigt på och frågade ut mig på ett för mig ganska hetsigt vis om min ålder var jag bott innan var jag jobbar var mitt jobb låg osv. Tycker inte om att bli förhörd på detta viset. Är det fel att säga nej bara pga detta ? Var dagmatte för några år sedan och då upplevde jag inte detta . Vi träffades och pratade mycket hund och så kom hon och lämnade hunden en dag på prov sen körde vi bara på. Utan att ha vänt ut och in på varandras liv.

Man behöver väl inte vända ut och in på varandras liv, men skulle jag behöva lämna någon av mina hundar till en hundvakt skulle jag nog vilja veta litet om den personen.

Man behöver väl inte vända ut och in på varandras liv, men skulle jag behöva lämna någon av mina hundar till en hundvakt skulle jag nog vilja veta litet om den personen.
Det är väl självklart för mig med. Var deras sätt att fråga på som gjorde mig illa till mods. Att få på och fråga fråga efter fråga efter fråga som ett förhör första gången man träffas. Det tycker inte jag om. Berättar gärna själv om mig själv.

Känns det inte bra så ta inte deras hund, inte svårare än så.
Som ägare som sökt dagmatte har jag inte haft problem att säga nej. Det måste kännas rätt.

Det ska kännas rätt på alla plan. Jag har valt bort vissa pga saker som inte känts bra som inte är direkt kopplade till hundhållning.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 393
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 335
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant... 2
Svar
20
· Visningar
1 721
Senast: tanten
·
Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
6 757
Senast: Tiger tok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• GHS - dagens dressyr.
  • Shettistråden del II