Dagmatte åt hund , kan man välja bort pga ägare ?

framtidens93

Trådstartare
Jag kommer till hösten ha ett par lediga dagar och har svarat på några hundvaktsannonser! Och nu undrar jag hur ni tänker kring detta ? Ni som varit Dagmatte eller haft dagmatte., hur viktigt tycker ni det är att man klickar människor emellan. Jag träffade en familj , där jag kände att hunden skulle jag trivas med men människorna fick jag nästan ont i magen av. De var inte dumma. Men väldigt på och frågade ut mig på ett för mig ganska hetsigt vis om min ålder var jag bott innan var jag jobbar var mitt jobb låg osv. Tycker inte om att bli förhörd på detta viset. Är det fel att säga nej bara pga detta ? Var dagmatte för några år sedan och då upplevde jag inte detta . Vi träffades och pratade mycket hund och så kom hon och lämnade hunden en dag på prov sen körde vi bara på. Utan att ha vänt ut och in på varandras liv.

Man behöver väl inte vända ut och in på varandras liv, men skulle jag behöva lämna någon av mina hundar till en hundvakt skulle jag nog vilja veta litet om den personen.

Man behöver väl inte vända ut och in på varandras liv, men skulle jag behöva lämna någon av mina hundar till en hundvakt skulle jag nog vilja veta litet om den personen.
Det är väl självklart för mig med. Var deras sätt att fråga på som gjorde mig illa till mods. Att få på och fråga fråga efter fråga efter fråga som ett förhör första gången man träffas. Det tycker inte jag om. Berättar gärna själv om mig själv.

Känns det inte bra så ta inte deras hund, inte svårare än så.
Som ägare som sökt dagmatte har jag inte haft problem att säga nej. Det måste kännas rätt.

Det ska kännas rätt på alla plan. Jag har valt bort vissa pga saker som inte känts bra som inte är direkt kopplade till hundhållning.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 501
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Jag känner mig helt knäckt och behöver input, om så bara av främmande människor på nätet... För att försöka göra en lång historia kort...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
11 410
Senast: Hermelin
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 878
Senast: valpköpare
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 897
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar