Status
Stängd för vidare inlägg.
Tydligen någon som tar bort mina inlägg. Känns ju så där.
Så jag tappar lusten helt att skriva något. Ta bort hela forumet få eller skriv någon förklaring tycker jag.

Så trött nu. Åkte förbi den värsta Systembolaget som finns. Eftersom det ligger så lättåtkomligt precis vid vägen och man kan enkelt bara svänga in där. Men jag vet ju hur jag funkar när jag är trött och bara måste när jag ändå har ledig kväll och varit extra under dagen och allt vad jag tänker.
Jag vet detta så väl.
Jag visste inte detta innan. Inte på samma sätt som nu.
Bra gjort, fint att se att du återgått till att reflektera och fundera klokt kring din situation. Heja Karamellen! :heart

Sådana här inlägg får mig för övrigt att reflektera över hur fruktansvärt tufft det måste vara för folk med alkoholproblem i det land jag bor, där alkohol säljs hejvilt (eller i alla fall mellan kl 10-22) i varenda mataffär. Tänk att inte ens kunna gå och köpa en liter mjölk utan att passera hyllor fyllda av alkohol, det är ju helt sjukt egentligen att vi har det så.

OBS, jag menar absolut inte att förminska din situation, jag förstår att det måste vara fruktansvärt svårt även för dig, utan det var mer en reflektion i största allmänhet.

Så trött nu. Åkte förbi den värsta Systembolaget som finns. Eftersom det ligger så lättåtkomligt precis vid vägen och man kan enkelt bara svänga in där. Men jag vet ju hur jag funkar när jag är trött och bara måste när jag ändå har ledig kväll och varit extra under dagen och allt vad jag tänker.
Jag vet detta så väl.
Jag visste inte detta innan. Inte på samma sätt som nu.
Så bra gjort, heja, heja!

Igår kväll fick jag frågan om jag var full. Bara för att jag var glad och skämtade lite.
Olustigt fråga. Som om det var något fel på att jag var glad.
Vet inte varför jag började tänka på det nu. Är inte alls lika sprudlande nu. Är varken glad eller ledsen.

Positivt att jag slapp ljuga eller skämmas. För jag var bara glad helt enkelt. Jo kan vara det utan alkohol också

Igår kväll fick jag frågan om jag var full. Bara för att jag var glad och skämtade lite.
Olustigt fråga. Som om det var något fel på att jag var glad.
Vet inte varför jag började tänka på det nu. Är inte alls lika sprudlande nu. Är varken glad eller ledsen.

Positivt att jag slapp ljuga eller skämmas. För jag var bara glad helt enkelt. Jo kan vara det utan alkohol också
Hmm det var ganska ofint sagt.
Om det var nån person du brukar ha mycket kontakt med så är det kanske värt att fråga vad hen menade?

Annars är det väl bäst att släppa det?

Hmm det var ganska ofint sagt.
Om det var nån person du brukar ha mycket kontakt med så är det kanske värt att fråga vad hen menade?

Annars är det väl bäst att släppa det?
Det var partner som frågade. Han litar inte på att jag kan hålla mig nykter. Eller iaf verkar det inte så. Men jag ska visa honom, mig själv och alla andra att jag visst kommer att klara det.

Det var partner som frågade. Han litar inte på att jag kan hålla mig nykter. Eller iaf verkar det inte så. Men jag ska visa honom, mig själv och alla andra att jag visst kommer att klara det.

Väldigt vanligt.
Min mamma frågar fortfarande efter nästan 2 år. Tilliten kanske aldrig kommer, jag vet inte. Men man får försöka skaka av sig det, du vet att du är nykter, det är huvudsakligen.

Man kan inte och ska inte ta ansvar för andras känslor med, det får dom jobba med själva t.ex genom anhörigträffar.

Måste dricka för det är det enda som hjälper. Måste sluta tänka och känna. Detta håller inte alls längre. Ingen förstår och ställer jag krav så blir det fel.
Helst ska allt bara flyta på men det gör det inte. Bara sjunker hela tiden och alla trycker ner mig. De tror de hjälper men mest har helt motsatt effekt.
Måste dricka idag kanske för sista gången. Ska lämna mig själv. Denna hemska äckliga människa. Hon måste bort

Måste dricka för det är det enda som hjälper. Måste sluta tänka och känna. Detta håller inte alls längre. Ingen förstår och ställer jag krav så blir det fel.
Helst ska allt bara flyta på men det gör det inte. Bara sjunker hela tiden och alla trycker ner mig. De tror de hjälper men mest har helt motsatt effekt.
Måste dricka idag kanske för sista gången. Ska lämna mig själv. Denna hemska äckliga människa. Hon måste bort

Du verkar ha väldigt starka och jobbiga känslor just nu.

Något som hjälpt mig när jag känner så är att den starka dåliga känslan brukar ge med sig med tiden, så tillåt dig en känslomässig paus, om några timmar kommer det gå bättre att tänka rationellt när känslan mattats av.

Även om känslan HÄR och NU är fruktansvärd, så kommer den inte vara för evigt.

Fick tipsen om att gå en promenad.
Alltså jag orkar inte längre!
Vad är det för fel på alla människor 😭
Inte ens de man tror ska fatta förstår nånting öht.
En promenad? Seriöst?!
Blir bara så jävla förbannad
Vad vill du ha för förslag? Vad förväntar du att dina närmaste ska göra? Vad tror du själv kan hjälpa dig?

Jag är sjukskriven sedan några veckor för stress, som tyvärr eskalerade ytterligare för två veckor sedan. För mig hjälper promenader i naturen i lugn takt (gärna med inslag av fotografering), trädgårdsarbete, enkla andnings- och gympaövningar och tupplurer. En tupplur med katten hjälper mot mycket. Det är också viktigt att undvika att vara törstig eller hungrig - ytterligare stressfaktorer för kroppen.
...och så går jag på kinesisk akupunktur som jag tipsat dig om tidigare.

Senast ändrad:
Fick tipsen om att gå en promenad.
Alltså jag orkar inte längre!
Vad är det för fel på alla människor 😭
Inte ens de man tror ska fatta förstår nånting öht.
En promenad? Seriöst?!
Blir bara så jävla förbannad
Är det ångest du tampas med är det i de flesta fall- om det inte är för illa vill säga- en promenad ett alldeles ypperligt tips! Naturen verkar i de flesta fall lugnande och du kan träna på att flytta fokus till din omgivning, vad kan du uppfatta omkring dig? Men, i ditt fall verkar verkar du behöva betydligt mera hjälp än så, verkligen.

Och, nej ingen annan kan nog någonsin förstå fullt ut hur en annan upplever vid ångest och såna känslor har jag lärt mig..På det sättet är du ensam med det själv och ja det är vidrigt, på riktigt! Du behöver lära dig att bemöta alla känslor och hjärnspöken nyktert- inte fly till flaskan när det blir jobbigt- det kommer bara göra allt ännu värre för dig 😕😟:heart.

Men räcker det inte allt jag redan går då? Bara att gå fram och tillbaka till hagar, rida och allt möjligt det räknas alltså inte alls?
Känns som hur jag än gör så är det fel och sen ska jag vara så tacksam för tips som ger mig exakt noll och ingenting. Jag är som fel hur jag än gör eller inte gör 😞
Och jag orkar inte riktigt heller prata med någon och det är också fel.
Jag måste bli bättre men jag vet inte längre

Men räcker det inte allt jag redan går då? Bara att gå fram och tillbaka till hagar, rida och allt möjligt det räknas alltså inte alls?
Känns som hur jag än gör så är det fel och sen ska jag vara så tacksam för tips som ger mig exakt noll och ingenting. Jag är som fel hur jag än gör eller inte gör 😞
Och jag orkar inte riktigt heller prata med någon och det är också fel.
Jag måste bli bättre men jag vet inte längre
Att bara gå omkring och strosa i naturen är helt annat än att (jobba med att) gå fram och tillbaka till hagar. Visst får du motion och friskt luft, men inte den avkoppling du kan behöva.

Ingen menar illa med sina tips, men ingen kan heller förstå precis hur du känner dig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
6
· Visningar
1 994
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 044
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 686
Senast: Rosett
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 089
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Den perfekta sällskapshunden
  • Annonsera mera hundar 2