Status
Stängd för vidare inlägg.
Tydligen någon som tar bort mina inlägg. Känns ju så där.
Så jag tappar lusten helt att skriva något. Ta bort hela forumet få eller skriv någon förklaring tycker jag.

En dag i veckan skulle jag kunna unna mig att dricka lite på. Bara en endaste dag i veckan och sen inget mer. Det skulle vara mindre än genomsnittet. Det borde jag klara av.
Grejen är väl att det inte verkar ha kunnat stanna där för dig på rätt många år? Och liksom, om den där dagen på nåt vis upprätthåller din fixering på alkohol längre - är det då värt det? För då kommer du ändå behöva tampas med tankar på att hålla dig nykter sex av sju dagar?

En dag i veckan skulle jag kunna unna mig att dricka lite på. Bara en endaste dag i veckan och sen inget mer. Det skulle vara mindre än genomsnittet. Det borde jag klara av.
Har du klarat det förut? Om inte, varför skulle det gå nu?

Det är din sjukdom som pratar nu... Den som håller fast vid drickandet.
Många går igenom en sorgeperiod när man börjar jobba med sitt beroende och man intalar sig saker för att få hålla kvar drickandet. Det som varit ens trygghet i många fall kommer att försvinna. Sjukdomen kämpar för fullt för att försöka hålla dig kvar i sitt grepp och den intalar dig att du kommer kunna dricka ibland. Det är en väldigt vanlig sak att tänka- att nu kommer det funka en dag i veckan även om det inte fungerat förut.

Jag har problem med mat vilket är både beroende och ätstörning. Och trots att jag har en annat substans än dig så känner jag igenom mycket av det som du går igenom.

Jag känner mig så otillräcklig och trött. Därför jag vill dricka nu.

Oavsett hur mycket eller vad jag gör så är det inte tillräckligt.
Du ställer ju så höga krav på dig själv. Jag skulle önska att du kunde se det vi ser men din gigantiska resa under så kort tid. Det är klart du känner dig trött när du slitit så mycket för att nå så långt. Försök tro oss när vi säger att vi ser en gigantisk skillnad även om du i nuläget inte kan känna den själv.
Kram <3

Har då dumma tankar och ändå får jag inte bort dem.
Tänker att jag ska göra slut med min partner som jag älskar. För att kunna bli tillsammans med någon som inte är lika perfekt och som jag kan tex dricka tillsammans med. Känns som jag har förstört allt genom att vara så öppen med mina problem. Och att det kommer nya problem hela tiden som jag inte ens visste var problem tidigare därför att de kom i skymundan.
Blir så frustrerad på mig själv att jag känner så här. Vad är jag för en idiotisk människa egentligen som tänker så.

Har då dumma tankar och ändå får jag inte bort dem.
Tänker att jag ska göra slut med min partner som jag älskar. För att kunna bli tillsammans med någon som inte är lika perfekt och som jag kan tex dricka tillsammans med. Känns som jag har förstört allt genom att vara så öppen med mina problem. Och att det kommer nya problem hela tiden som jag inte ens visste var problem tidigare därför att de kom i skymundan.
Blir så frustrerad på mig själv att jag känner så här. Vad är jag för en idiotisk människa egentligen som tänker så.

Du måste ju få hjälp med dessa känslor karamellen. Du slår ner på dig själv så himla hårt. Ingen människa är perfekt. Det kommer troligen upp nya problem då du trängt undan dessa med alkohol, det finns hjälp att få, du måste ta den hjälpen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
6
· Visningar
1 995
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 044
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 686
Senast: Rosett
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 089
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Den perfekta sällskapshunden
  • Katthår