Status
Stängd för vidare inlägg.
Tydligen någon som tar bort mina inlägg. Känns ju så där.
Så jag tappar lusten helt att skriva något. Ta bort hela forumet få eller skriv någon förklaring tycker jag.

@karamelldrottningen Jag tycker att du ska kolla vad din kommun erbjuder. Jag råkade igen lyssna på samma inslag av Beroende på P1, där en man berättar hur han tog hjälp från kommunen. Bara för skojs skull kollade jag min kommuns hemsida, och där står klart och tydligt att man kan ringa dem under kontorstid på vardagar om man behöver hjälp med alkohol-, drog-, eller spelberoende. Surfa in på din kommuns hemsida och kolla om det finns något liknande! Du behöver verkligen komma igång med ORDENTLIG hjälp nu - inte bara lite duttande!!

Hur mår du, karamellen? Har du haft din telefontid?

Du har varit väldigt tveksam till att ta emot mer hjälp, med motiveringen att någon annan behöver den mer. Nu befinner du dig på en nattsvart botten, där det enda som hjälper lite är att planera din egen begravning. Kan du acceptera att hjälpen är till för dig nu? Att du desperat behöver den där platsen som du tänkt att någon annan behöver mer?

Jag önskar att jag kunde krama om dig. Du kämpar och kämpar och kämpar. Jag ser dig, vi ser dig. Vi ser din kamp, vi ser hur utmattad du är. Vi ser också hur otroligt långt du har kommit, hur mycket du reflekterar och tänker och funderar. Alltmedan kroppen kämpar för att bli fri. Jag är så tacksam för att du ventilerar dina tankar här, så du slipper bära dem helt själv.

Du är inte vid mållinjen än, det är en bra bit kvar, men du passerar delmål efter delmål i rasande fart. Det låter på dig som att du är så slut nu att du vill lägga dig ner och ge upp. Det är helt okej att lägga sig ner en stund! Men ge upp ska du inte göra, karamellen. Du är ingen person som ger upp, det märker vi ju. Däremot är du mänsklig, som alla oss andra, och behöver hjälp för att orka resa dig igen och kämpa vidare. Det är inte konstigt. Alla superhjältar behöver en sidekick när de bekämpar superskurken.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
6
· Visningar
1 995
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 044
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 693
Senast: Rosett
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 089
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar