Status
Stängd för vidare inlägg.
Tydligen någon som tar bort mina inlägg. Känns ju så där.
Så jag tappar lusten helt att skriva något. Ta bort hela forumet få eller skriv någon förklaring tycker jag.

Just nu vet jag inte vad jag ska tro eller tycka.
Kvällen har varit bra och det känns skönt. Så länge jag håller igång mig själv med allt möjligt går det hyfsat. Eller bättre snarare.
Är så trött så vet inte vad jag skriver.
Det är mycket olika alla tycker. Ni tycker en sak. Vården något annat. Jag vet inte vad jag tycker. Jag vill bara bli frisk och klara av livet bättre än vad jag gör.
Vården kan ju egentligen få tycka vad den vill. Det är ju vad du känner och tycker som räknas, och du mår ju långt ifrån bra. Om du har råd och möjlighet kan du väl söka privat istället?

En grej som jag är nyfiken att testa är akupunktur (nada eller liknande). Har bara läst om det. Kanske men kan göra det på sig själv till och med?
Testa! Kinesisk akupunktur har hjälpt mig med ångest och panikångestattacker. Krävdes bara några gånger innan jag märkte stor skillnad. Då jag fick återfall med panikattacker räckte det med en behandling och jag vågade äta lunch ute igen.
Sök upp en kinesisk akupunktur nära dig! Kineserna ser kroppen som en helhet - allt hör ihop.

Alkoholen har hjälpt mig att släppa på den mentala spärren och säga ifrån. Detta måste jag klara av att göra utan alkohol också!
Grejen är att utan alkohol tänker jag så mycket. Överanalyserar. Tänker flera steg längre och det går fort. Det i kombination med ganska spontan blir ibland konstigt.
Jag orkar inte tänka helt enkelt eller känna.
Vet inte om nån öht förstår detta inlägg. Det är så svårt att få fram i ord. Men jag blir mer ”vass” i huvudet när jag dricker/har druckit. Vilket är konstigt men så är det.

Försöker tänka om och tänka rätt och inte låta andras plumpa kommentarer dra ner mig.
Viktiga är hur jag mår. Inte hur jag ser ut eller hur jag presterar.
Detta är så svårt att verkligen få in i mig själv. Att jag duger så som jag är.
Sånt där hjälper dig en bra terapeut dig med. Du får verktyg för att "tänka rätt".
Låter inte sådan hjälp lockande?

Ikväll skulle det vara perfekt att dricka. Är själv och ledig ikväll.
Men sen blir det väl knepigt på onsdag. Åh jag orkar inte ens tänka längre 😞

Ikväll skulle det vara perfekt att dricka. Är själv och ledig ikväll.
Men sen blir det väl knepigt på onsdag. Åh jag orkar inte ens tänka längre 😞
Kan du hitta på något som gör att det blir mindre perfekt. En ledig kväll låter ju perfekt för att göra något helt annat än att dricka, umgås med en vän, träna eller något annat du tycker om tex. Tänk att det är som med ridning och att lära sig att dra bak inneraxel tex. Varje gång inneraxel åker fram måste man tänka på att dra bak den igen, tillslut så åker den bak av sig själv. Men ibörjan vill den fram, man måste lära om sig igen. Så är det för dig och alkohol, när det blir en lucka i livet har där alltid varit ett tillfälle för alkohol. men nu ska du ju lära om så då behöver du göra något annat istället. Det är inte en lucka för att stoppa in alkohol i det är en lucka för att göra något annat. Öva, öva, öva :heart.

Senast ändrad:
Jag har inte accepterat än att jag inte ska dricka. Därför dessa diskussioner med mig själv. Och ja det är tröttsamt.
Hoppas det blir lättare med tiden. Oavsett hjälp eller inte. Eller mer hjälp menar jag.
Rent logiskt kommer jag inte att dricka igen. Inte nu eller om 10 år ens.
Men känslomässigt så vet jag inte. Kan få för mig nånting.

Alla krafter som bortblåsta. Nu har jag nästan gjort klar det viktigaste men hade kunnat göra såååå mycket mer av denna dagen. Sånt slöseri. Inte roligt alls 😞
Tog lite vitaminer nyss. Funderar om det är någon sån brist. Eller så är det något annat.

Jo det blir vc igen. Där var jag tidigare men sen skrev de en remiss till ett annat ställe. Men det stället vill inte ta emot mig så det blir tillbaka till dem igen.
Känner mig bara som en belastning.
Det är inte så himla lätt att manövrera i vården när det gäller psykisk ohälsa. Du gör så gott du kan. Du får tänka på att vi är lekmän som gissar vilt och tycker saker snarare än vet vad det gäller din vård. De som har insyn är ju du och de som vårdar dig, vi andra har bara en massa åsikter som du inte nödvändigtvis måste lyssna på. Ta åt dig det du tycker är hjälpsamt och kasta resten i papperskorgen.

Jag har inte accepterat än att jag inte ska dricka. Därför dessa diskussioner med mig själv. Och ja det är tröttsamt.
Hoppas det blir lättare med tiden. Oavsett hjälp eller inte. Eller mer hjälp menar jag.
Rent logiskt kommer jag inte att dricka igen. Inte nu eller om 10 år ens.
Men känslomässigt så vet jag inte. Kan få för mig nånting.
De där diskussionerna med dig själv och funderingarna på om du ska eller inte ska dricka verkar ta enormt mycket kraft och energi. Kan du inte försöka ge dig själv lite lugn o ro och lura beroendehjärnan litegrann genom att ge dig själv en tidsfrist? T.ex. bestämma att nu ska jag inte dricka på en vecka, vad som än händer. Så vet du liksom på förhand att du ska svara nej när ditt beroende kommer och frågar om du inte skulle kunna dricka litegrann just idag. Svaret är nej för du har bestämt dig för att den här veckan dricker du inte. Så slipper du ha ett evighetsperspektiv och hela tiden tänka "för alltid", utan du kan istället tänka "den här veckan". Och så förhoppningsvis likadant nästa vecka igen. Det låter kanske banalt, men jag tror verkligen man kan lura sig själv så! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
6
· Visningar
1 998
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 044
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 697
Senast: Rosett
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 090
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hästen har ingen respekt för bommar