Status
Stängd för vidare inlägg.
Tydligen någon som tar bort mina inlägg. Känns ju så där.
Så jag tappar lusten helt att skriva något. Ta bort hela forumet få eller skriv någon förklaring tycker jag.

Tur jag inte druckit för blir tydligen inte själv sen ikväll 🙈
Och hade jag druckit nu hade jag spårat då det var så länge sedan jag drack utan att bli avbruten.

Tänker att jag inte har så stora problem. Visst jag har problem men de är inte så stora. Det hade kunnat vara mycket värre.
Jag kan välja hur jag gör och så. Det är mitt val. Det tycker ju alla. Så då är det så.

Om jag ska ha videomöte orkar jag inte. Har redan suttit en del på kontoret idag och orkar inte sitta på den stolen något mer idag alls.

Edit annars håller jag med om att det är ett bra alternativ :)
Men snälla karamelldrottningen. Det där VET du väl att det bara är ytterligare en ursäkt för att slippa undan? Men då får du väl kolla om det finns något fysiskt möte och gå på det istället? I fredags hann du inte, häromdagen hade du gråtit och såg hemsk ut, och idag kan du inte vara med på möte för du orkar inte sitta mer på kontorsstolen.

Tänker att jag inte har så stora problem. Visst jag har problem men de är inte så stora. Det hade kunnat vara mycket värre.
Jag kan välja hur jag gör och så. Det är mitt val. Det tycker ju alla. Så då är det så.

Du sitter och planerar din egen begravning och tycker inte du har så stora problem?
Du har stora problem, du stoppar bara huvudet i sanden när dalarna inte är så djupa.

Jag fastnar gärna i de tankarna. Jag tror att det blir så normaliserat att man helt tappar perspektiv på hur illa ens problem är.

För mig blir jag tvungen att få det bekräftat av andra att mina problem är allvarliga. Jag har tur och har en fantastisk vårdkontakt som hjälper mig med det.
Jag tycker du ska försöka lyssna på oss här som bekräftar att dina problem är allvarliga.

Jag önskar verkligen att du kan få hjälp snart. Jag tänker på dig :heart

Det där låter som hur jag vant mig vid min fysiska sjukdom. Jag kan, medan hemtjänsten är här och diskar för att jag inte klarar det själv, tänka ”jamen vad bra jag mår. Idag är jag ju frisk!” Jag försöker välkomna känslan, den är härlig, men förstå att det är grader och en skillnad mot hur det brukar vara, som är sann och riktig, men som inte tar bort problemen. Särskilt eftersom en del av problemet (verkar det som, för båda två, för det är vanligt och allmänmänskligt) att det svänger.

Du sitter och planerar din egen begravning och tycker inte du har så stora problem?
Du har stora problem, du stoppar bara huvudet i sanden när dalarna inte är så djupa.
Ja jag har skrivit testamente också och det var flera år sedan. Det är inte bra för familjen/anhöriga att inte ha en susning om vad den döde ville som begravning! Det är sjukt frustrerande att behöva gissa sig fram. Så jag är tydlig så slipper andra tänka och de kan fokusera på att sörja mm

Ja jag har skrivit testamente också och det var flera år sedan. Det är inte bra för familjen/anhöriga att inte ha en susning om vad den döde ville som begravning! Det är sjukt frustrerande att behöva gissa sig fram. Så jag är tydlig så slipper andra tänka och de kan fokusera på att sörja mm
Jag vet faktiskt inte hur vanligt det är att en ung frisk människa sitter och planerar sin begravning. Det känns som om det hade varit bättre för dig att lägga din (begränsade) energi på att planera livet istället, som t.ex. att kämpa för att hitta rätt vård och att i längden må bra.

Att skriva testamente tycker jag är annorlunda och inte alls på samma nivå som att detaljplanera sin egen begravning.

Just nu vill jag inte dö men jag vill inte leva heller.
Snälla du, minsta lilla du mår sämre än så, så åk in till akutpsyk. Det skulle till och med kunna bli något positivt eftersom du synliggör hur pass dåligt du mår till och från, för jag tror inte de inom vården har förstått hur illa det är ställt -ibland-. Bara för att du har ljusa dagar gör inte det att dina dippar inte kan vara farliga för dig. Ta Hand Om Dig.

Snälla du, minsta lilla du mår sämre än så, så åk in till akutpsyk. Det skulle till och med kunna bli något positivt eftersom du synliggör hur pass dåligt du mår till och från, för jag tror inte de inom vården har förstått hur illa det är ställt -ibland-. Bara för att du har ljusa dagar gör inte det att dina dippar inte kan vara farliga för dig. Ta Hand Om Dig.
Tack ❤️
Men skulle jag åka in dit så skulle de bara skaka på huvudet och jag skulle få ta mig hemåt igen på studs. Om jag nu inte får panik men det vill jag inte få

Jag tänker att akutpsykiatrin är mer för de som verkligen mår dåligt. De som kanske är helt apatiska eller hör röster. Eller ja nånting mer än det jag tampas med.
Sen är det tråkigt att jag ibland inte vill leva. Jag vet inte hur jag ska lösa det faktiskt.

Jag har städat hela övervåningen nu på kvällen och hallen nere. Ätit popcorn och var ute en kort sväng.
Intressant att det hinner bli så dammigt så fort.
Så fort jag inte gör något är det svårt.
Så länge jag håller i gång så är det ganska ok. Inte massor av dumma tankar och idéer.
Det är väl lite det som är problemet. Du flyr känslor och tankar IOM att du inte har verktyg att hantera dem. Och jag menar inte bara drickandet utan de känslor som antagligen är skälet till att du dricker. De som gör att du måste fly genom att antingen dricka eller vara igång på ngt vis.
Känns som det där med att stirra dina problem i vitögat, acceptera att de finns och aktivt börja jobba med att bearbeta känslor och lära sig bättre sätt att hantera dem skrämmer skiten ur dig. Och gör att du hittar på diverse undanflykter för att slippa AA tex eller rättfärdiga drickandet och intala dig att du inte har några större problem.
Hoppas du vågar landa i att du HAR stora problem och haft det ett bra tag. Och att du är värd ett bättre liv än det svajiga som är nu. ❤️

Jag tänker att akutpsykiatrin är mer för de som verkligen mår dåligt. De som kanske är helt apatiska eller hör röster. Eller ja nånting mer än det jag tampas med.
Sen är det tråkigt att jag ibland inte vill leva. Jag vet inte hur jag ska lösa det faktiskt.
Att man känner att man inte vill leva skulle jag säga är precis den typ av känsla som man kan få hjälp med av akutpsykiatrin, där och då. Sen får man jobba vidare på orsaken när faran är över. Du tar ju kål på dig själv med din övertygelse om att du måste vara så himla stark och duktig och perfekt och att du ska klara detta själv. Du ställer såna orimliga krav på dig själv till en sån grad att du inte vill leva mer, du måste få hjälp att sluta plåga dig själv såhär och att kunna hantera dina känslor.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
6
· Visningar
1 998
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 044
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 700
Senast: Rosett
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 090
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vinterridbyxor