Status
Stängd för vidare inlägg.
Tydligen någon som tar bort mina inlägg. Känns ju så där.
Så jag tappar lusten helt att skriva något. Ta bort hela forumet få eller skriv någon förklaring tycker jag.

Nå jag tycker att varit mycket, främst om alkoholen och hjälpsökandet, att du "ska" och du "måste" och "imorgon" men som ändå inte skett. Därför tror jag det är jättebra att ha en klar plan - helst kanske till pappers, så man har klart vad som ska göras och så kan bocka av grejer man gjort. En skön känsla ✔️

Min mening var givetvis inte att försöka styra ditt liv. Förlåt om du (också) tolkade det så. Mitt inlägg var menat som en push att tänka till utan ursäker.
Du gör som du vill, för det gör du ändå, som en min kompis mormor sade i vår ungdom 😉
Jo så tar jag gjort i alla år att det är på papper det som behöver göras så stryker jag det sen när det är gjort :)
Jag ska ta upp detta som hände i morse. Var nog bra att jag inte gjorde det nu idag dock eftersom känslorna tog över. Mycket bättre att ta det när jag är lugn. Jag tänkte kolla med partner sen när han kommer om han har något tips hur jag kan göra då han är så duktig på knepiga personer och situationer.

Jo så tar jag gjort i alla år att det är på papper det som behöver göras så stryker jag det sen när det är gjort :)
Jag ska ta upp detta som hände i morse. Var nog bra att jag inte gjorde det nu idag dock eftersom känslorna tog över. Mycket bättre att ta det när jag är lugn. Jag tänkte kolla med partner sen när han kommer om han har något tips hur jag kan göra då han är så duktig på knepiga personer och situationer.
Jag försöker alltid vänta med att besvara vad det nu kan vara tills jag har tagit ett djupt andetag och hunnit låta intellektet ta över istället för känslorna. Det brukar alltid bli bättre och mer konstruktivt på det viset :) !

Tänker att jag inte har så stora problem. Visst jag har problem men de är inte så stora. Det hade kunnat vara mycket värre.
Jag kan välja hur jag gör och så. Det är mitt val. Det tycker ju alla. Så då är det så.
Läser men inte skrivit så mkt, men.
Den där förklaringen hör jag från, i stort 80% av alla mina patienter jag träffar med alkoholrelaterad leverskada. Man jämför sig med A-lagarna, man blir ju inte full, man dricker ju bara på helgen…….

Det spelar liksom ingen roll. Ändå påverkar det livet så mkt att de har ljugit för anhöriga, bränt sina broar. Ändå sitter de men olika livshotande leversjukdomar. Knappt någon av dem har tagit ordet alkoholist i sin mun, för de anser inte att de dricker SÅ mycket.

Väldigt få människor väljer att bli alkoholist. Det finns omständigheter som gör det. Ångest, självmedicinering av andra anledningar mm.

Du har kommit jättelångt i din resa, ta vara på det liv du har och gör något av det, utan alkohol.

Bandagerat handen nu. Det gör inte direkt så ont men ser något svullet ut och ömmar så hoppas det går ner under natten.
Lugn kväll men känner att jag inte gjort så bra val ändå. Kollade på ”skräcknatt” på SVT med kortare filmer i och fick bara en sån obehaglig känsla i kroppen efter det.
skräck kan ju vara intressant att titta på ibland men nu jag vet inte bara tänker på döden och vad som är vad. Det man upplever är kanske inte det som händer. För människor kan uppleva samma sak på många olika sätt. Så vad är det som säger att min upplever är verkligheten? Det är ju verkligt men det sker i huvudet. Precis som hos alla andra. Vems huvud har rätt? Ingens kanske.

Paniken finns inom mig nu. Men den är dov och jag kan bryta den. Det finns ett litet ljus där också så det är inte enbart mörkt.

Jag väljer att medvetet avstå från sociala medier (förutom detta forum då), läsa eller se på nyheterna och kolla på mailen så här på kvällen.
Sådana val är enkla att göra. Att medvetet ändra mina tankar till ljusare är desto svårare.
Och sedan om jag tänker att jag vill dricka blir det en kamp.
Jag försöker att vara medveten om hur jag funkar. Vad som triggar vad och vad jag kan undvika när och vad jag kan välja istället.
Jag vill inte kriga med mig själv. Det är så onödigt. Och jobbigt och frustrerande.
Idag har jag inte krigat men har fått vara på min vakt. Ifrågasatt en del tankar. Ganska många faktiskt och det tar på krafterna.

Har tankar på att avsluta livet men de är bara tankar. Är väldigt trött på dessa.
Försöker tänka annorlunda. Det finns ju massor att leva för så nej jag förstår inte varför det känns som att det bästa för alla vore om jag avslutade allt en gång för alla. För jag vet också att det stämmer inte alls.

Paniken finns inom mig nu. Men den är dov och jag kan bryta den. Det finns ett litet ljus där också så det är inte enbart mörkt.

Jag väljer att medvetet avstå från sociala medier (förutom detta forum då), läsa eller se på nyheterna och kolla på mailen så här på kvällen.
Sådana val är enkla att göra. Att medvetet ändra mina tankar till ljusare är desto svårare.
Och sedan om jag tänker att jag vill dricka blir det en kamp.
Jag försöker att vara medveten om hur jag funkar. Vad som triggar vad och vad jag kan undvika när och vad jag kan välja istället.
Jag vill inte kriga med mig själv. Det är så onödigt. Och jobbigt och frustrerande.
Idag har jag inte krigat men har fått vara på min vakt. Ifrågasatt en del tankar. Ganska många faktiskt och det tar på krafterna.
Ibland är man så känslig för stämningar, jag kan ibland inte titta på visa filmer eller undviker helt nyheterna om jag är i en period när nerverna ligger på utsidan. Då får jag hålla mig till "mys-tv" typ Great british bakeoff eller liknande trivsamt nonsens.

Partner och jag skulle rida ut en sväng ihop. Det var några timmar sedan och vi har fortfarande inte kommit iväg än 😅
Först var det en sko som var lös och behövde åtgärdas. Sen fick han ett brådskande samtal som skulle ta Max tio minuter. Väldens längsta tio minuter det snarare 45 minuter 😂
Jag har iaf gjort klart annar så länge men om han inte kommer om 5 minuter så rider jag fasiken själv istället

Partner och jag skulle rida ut en sväng ihop. Det var några timmar sedan och vi har fortfarande inte kommit iväg än 😅
Först var det en sko som var lös och behövde åtgärdas. Sen fick han ett brådskande samtal som skulle ta Max tio minuter. Väldens längsta tio minuter det snarare 45 minuter 😂
Jag har iaf gjort klart annar så länge men om han inte kommer om 5 minuter så rider jag fasiken själv istället
Varför så bråttom?

Varför så bråttom?
Det är väl för i all sin dar ingen som säger att det är bråttom? Tolkar det som ett inlägg i en dagbokstråd om en planerad uteritt som inte riktigt vill bli av pga krångel och att TS snart ger sig iväg ensam efter flera timmars väntan betyder väl ändå inte att hon har så väldigt bråttom?
Ibland förstår jag mig inte på kommentarerna här men är kanske jag som är konstig…

Det är väl för i all sin dar ingen som säger att det är bråttom? Tolkar det som ett inlägg i en dagbokstråd om en planerad uteritt som inte riktigt vill bli av pga krångel och att TS snart ger sig iväg ensam efter flera timmars väntan betyder väl ändå inte att hon har så väldigt bråttom?
Ibland förstår jag mig inte på kommentarerna här men är kanske jag som är konstig…
Varför inte? Min upplevelse av TS är att allting ska gå i ett rasande tempo, kanske för att slippa hinna tänka? Men så var kanske inte fallet idag... :) Det var bara en reflektion, precis som din.

Varför inte? Min upplevelse av TS är att allting ska gå i ett rasande tempo, kanske för att slippa hinna tänka? Men så var kanske inte fallet idag... :) Det var bara en reflektion, precis som din.
Det kan ju vara så att man har mer än en uteritt planerat för dagen 😜 TS verkar ju driva någon form av egen verksamhet och det kan ju vara så att hon har kunder osv bokade under dagen och då kan 45 min försening bli ganska drygt för alla inblandade.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
6
· Visningar
1 998
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 044
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 700
Senast: Rosett
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 090
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vinterridbyxor