Status
Stängd för vidare inlägg.
Tydligen någon som tar bort mina inlägg. Känns ju så där.
Så jag tappar lusten helt att skriva något. Ta bort hela forumet få eller skriv någon förklaring tycker jag.

Fy bubblan, att stå och trampa i 45 minuter då nån sagt att den kommer om 10 min. Det tycker jag definitivt _inte_ är speciellt konstigt att man stör sig på.

Jag skulle antagligen ha lämnat en lapp och gått.

Om jag går tillbaka ett år så hade jag definitivt druckit nu. Eller planerat att göra det.
Jag har ett gäng tråkiga sysslor att göra i helgen och partner är inte här utan iväg på roligheter med sin 🐴
Detta att vara själv med allt möjligt är eller har iaf varit en stor trigger för mig att dricka.
Det känns inte alls lika självklart att jag skulle lägga ner tid och energi på att skaffa dricka. Och unna mig massor ikväll eller i eftermiddag.
Nej det känns avlägset. Jag vet bättre än så. Och även om ingen annan skulle märka något så är det ett svek för mig.
Jag kan bevisa att jag inte behöver ha någon annan här för att hålla mig nykter. Det är mitt ansvar att vara och förbli nykter.
Känns det att det börjar bli svajigt får jag vända mig någonstans. Ringa växeln i värsta fall. Gå på AA möte. Eller om det känns för jobbigt så distrahera mig med något annat. Sug brukar inte hålla i sig i flera timmar. Det är tankarna som är de värsta och kan dribbla bort mig totalt.

Inte så bråttom men jag brukar träna någon häst på morgonen. Men igår blev det lite knasigt med allt. Han fick ett viktigt samtal från nån på sitt jobb och han som har huvudansvaret för just den grejen så jag fattar att det drog ut på tiden. Vi kom iaf iväg tillslut :)
Vad bra att du väntade och att ni fick komma iväg tillsammans... :) Ja, ibland händer det ju oväntade saker som man måste hantera tyvärr.

Har en sån dipp just nu 😞
Det var roligt att snicksnacka och så men så fort jag gick ut så jag vet inte vad som hände. Min kropp och huvud orkar inte samarbeta längre. Vill bara jobba på men det tar stopp och nu orkar jag inte tänka längre.
Så tungt allting både mentalt och rent fysiskt. Är det inte det ena så är det det andra.
Jag borde vara glad och positiv men känner mig stressad inför vintern och nästa vecka har jag mer inbokat.
Kroppen behöver vila. Huvudet är konstigt men jag kan inte bara lämna allt utan måste göra mer.
Ska försöka ändra tankarna igen och tänka positivt. Men det är svårt.

Det var roligt att snicksnacka och så men så fort jag gick ut så jag vet inte vad som hände. Min kropp och huvud orkar inte samarbeta längre. Vill bara jobba på men det tar stopp och nu orkar jag inte tänka längre.
Så tungt allting både mentalt och rent fysiskt. Är det inte det ena så är det det andra.
Jag borde vara glad och positiv men känner mig stressad inför vintern och nästa vecka har jag mer inbokat.
Kroppen behöver vila. Huvudet är konstigt men jag kan inte bara lämna allt utan måste göra mer.
Varför borde du vara glad och positiv? Ingen kan vara på topp hela tiden! Du och din kropp utsätts för massor med stress just nu - därför borde du absolut ta/ge dig tillräckligt med tid för vila. Riktig vila! ...och acceptera att du inte kan prestera och vara på topp hela tiden. Ingen kan.

Om du är stressad så är du ju det. Det går inte bara att ändra som genom ett trollslag!

Om jag går tillbaka ett år så hade jag definitivt druckit nu. Eller planerat att göra det.
Jag har ett gäng tråkiga sysslor att göra i helgen och partner är inte här utan iväg på roligheter med sin 🐴
Detta att vara själv med allt möjligt är eller har iaf varit en stor trigger för mig att dricka.
Det känns inte alls lika självklart att jag skulle lägga ner tid och energi på att skaffa dricka. Och unna mig massor ikväll eller i eftermiddag.
Nej det känns avlägset. Jag vet bättre än så. Och även om ingen annan skulle märka något så är det ett svek för mig.
Jag kan bevisa att jag inte behöver ha någon annan här för att hålla mig nykter. Det är mitt ansvar att vara och förbli nykter.
Känns det att det börjar bli svajigt får jag vända mig någonstans. Ringa växeln i värsta fall. Gå på AA möte. Eller om det känns för jobbigt så distrahera mig med något annat. Sug brukar inte hålla i sig i flera timmar. Det är tankarna som är de värsta och kan dribbla bort mig totalt.
Vill bara titta in och säga att dina såna här inlägg gör mig så sjukt imponerad och, löjligt nog kanske (jag känner ju inte dig), STOLT! De blir fler och fler, och dina självdestruktiva inlägg färre och färre. Vet att du mår skräp nu och är utmattad, men åh karamellen, du gör såna otroliga framsteg. Det kanske inte alltid känns så, men man märker jättestort skillnad från en vecka till en annan. Starka, grymma, envisa karamellen!

Att vara svintrött och bara inte orka är ingenting konstigt. Varken i din situation, eller generellt i livet. Man orkar inte hur mycket som helst och man är känslig i perioder. Du har extra anledning att vara trött. Ta hand om dig ❤️

Vill bara titta in och säga att dina såna här inlägg gör mig så sjukt imponerad och, löjligt nog kanske (jag känner ju inte dig), STOLT! De blir fler och fler, och dina självdestruktiva inlägg färre och färre. Vet att du mår skräp nu och är utmattad, men åh karamellen, du gör såna otroliga framsteg. Det kanske inte alltid känns så, men man märker jättestort skillnad från en vecka till en annan. Starka, grymma, envisa karamellen!

Att vara svintrött och bara inte orka är ingenting konstigt. Varken i din situation, eller generellt i livet. Man orkar inte hur mycket som helst och man är känslig i perioder. Du har extra anledning att vara trött. Ta hand om dig ❤️
Bli alldeles rörd av dina ord ❤️ Tack snälla!

Det låter superjobbigt att ha sådana krav på sig själv att hela tiden känna att man borde vara glad och positiv. Tycker du inte det är orimligt?
Det är mest att det skiftar så fort så jag hänger inte alls med själv. Först glad och ja mår rätt så bra och sen vipps bara svart och tungt och eländigt. Fast det inte ens har hänt något! Ingen som har sagt något. Inget konstigt utan bara hur allting slår emot mig som en våg och jag bara missar den hela tiden och får en kallsup och blir som helt paff.

Men jag har pausat mycket idag. Och jobbat på med det jag ska göra fast hade trott jag skulle gjort mer idag. Men det är vad det är och det får vara ok så.
Och nu på kvällen har jag bara tagit det lugnt. Druckit inte mindre än tre olika juicer varav två helt nya för mig. Den gröna med ingefära i var riktigt god :D

Det är mest att det skiftar så fort så jag hänger inte alls med själv. Först glad och ja mår rätt så bra och sen vipps bara svart och tungt och eländigt. Fast det inte ens har hänt något! Ingen som har sagt något. Inget konstigt utan bara hur allting slår emot mig som en våg och jag bara missar den hela tiden och får en kallsup och blir som helt paff.
Men har du aldrig fått någon typ av förklaring till detta, och kanske eventuellt en diagnos? Du behöver verkligen inte svara, men det låter inte riktigt "normalt" att ha det så och det känns som om det är något som en psykolog borde ha tagit upp. Att vara såpass ojämn i humöret och pendla mellan fantastiskt och avgrund är verkligen inte optimalt och något som du borde försöka få hjälp med att lösa!

Men har du aldrig fått någon typ av förklaring till detta, och kanske eventuellt en diagnos? Du behöver verkligen inte svara, men det låter inte riktigt "normalt" att ha det så och det känns som om det är något som en psykolog borde ha tagit upp. Att vara såpass ojämn i humöret och pendla mellan fantastiskt och avgrund är verkligen inte optimalt och något som du borde försöka få hjälp med att lösa!
Vad för typ av diagnos skulle det kunna vara?

Jag tror inte jag har någon diagnos. Utan bara att just nu är livet så här upp och ner. Speciellt hösten brukar alltid vara tuffare än resten av året.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
6
· Visningar
1 998
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 044
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 700
Senast: Rosett
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 090
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vinterridbyxor