Status
Stängd för vidare inlägg.
Tydligen någon som tar bort mina inlägg. Känns ju så där.
Så jag tappar lusten helt att skriva något. Ta bort hela forumet få eller skriv någon förklaring tycker jag.

Vet inte om jag orkar ta mig till rehaben imorgon. Allt känns bara så tungt. Inte bara huvudet utan kroppen också.
Hopplösheten igen.
Och jag vet att jag borde kämpa ännu hårdare men samtidigt varför? Varför?
Varför kämpar jag ens?
Finns inget att kämpa emot? Eller?

Det är den inre demonen jag kämpar mot. Den som rör till det i skallen på mig.
Den som göder hatet och självföraktet.
Den som dricker och den som ljuger.

Men jag orkar inte bry mig snart längre. Jag är väl ungefär som vem som helst. Tänker ofta att SKÄRP MIG men det hjälper inte mycket. Oftast har det en motsatt effekt istället.
Men jag orkar inte vara snäll mot mig själv heller. Jo ibland men inte helhjärtat för det förtjänar jag inte.
Jag måste bevisa att jag duger. Att jag klarar av det jag sagt att jag ska göra (eller inte göra).

Fått någon konstig tanke också och det är att jag vill ställa till med en mindre fest. Eller fest och fest vet jag inte men middag kanske och lite så. Och bjuda på alkohol också. Och inte dricka av det själv.
Och nej ingen baktanke om att jag ska dricka av det utan jag vill att andra dricker om de vill och kan. Att det ska finnas.

Förstår inte vad det är med mig.
Det är som om jag redan hade levt klart. Alla bilder i huvudet vars kommer de ifrån ens?!
Saker som knappast ens har någon betydelse längre?
Tex när jag var liten och lekte i parken.
Hoppträning när jag var liten.
Sen pappa.
Och sen nutid.
Och sen tillbaka igen.
Någon märklig framtid.
Sen dåtid.

Det är väldigt rörigt!
Frustrerande när andra somnar direkt och jag ligger och tänker på allt och ingenting. Och blir ledsen för allt och ingenting.
Alltså jag dricker nog ärligt talat hellre än att ha huvudet så här knäppt :banghead:

Jag tänker på allt jag sagt och gjort.
Jag vill inte tänka på det!
Jag vill glömma!
Vill fokusera på framtiden! Det enda som betyder något men nej jag fastnar på obetydliga händelser i någon avlägsen dåtid.
Försöker hitta svaret.
Vilket svar?
Vem är jag egentligen?

This too shall pass. :)

Jag har inte avbokat än 😞
Vet inte måste väl men hur vet jag inte.

Min rygg är helt åt … idag. Kan inte ens mocka 😭
Har nu linimentat ryggen och armarna. Tagit smärtstillande och hoppas det vänder nu snart.
Orkar inte tänka. Orkar inte gråta. Orkar knappt leva.
Stackars ryggen. Jag röstar också för att ta sig till Rehab, undvikande brukar bara leda till mer ångest. Klä dig varmt så ryggen håller sig varm.

Jo var tyvärr tvungen att avboka 😞
Pratade med partner och han sa att jag måste avboka. Måste ta det lugnt nu och imorgon ringa om en läkartid.
På onsdag MÅSTE min rygg vara ok annars vet jag inte vad jag gör. Har ordnat upp med hjälp idag av sysslor men känner att jag borde klarar av det själv men nej det gör alldeles för ont

Pratade med partner och han sa att jag måste avboka. Måste ta det lugnt nu och imorgon ringa om en läkartid.
På onsdag MÅSTE min rygg vara ok annars vet jag inte vad jag gör. Har ordnat upp med hjälp idag av sysslor men känner att jag borde klarar av det själv men nej det gör alldeles för ont
Rekommenderar kiropraktor och/eller sjukgymnast snarare än läkare, särskilt om du relativt snart "måste" vara på benen. Samt att ta tillräckligt mycket smärtstillande att du kan vara uppe och röra på dig, det brukar vara rekommendationen vid ryggskott. Krya på dig!

Jag säger som @Roheryn . Ring naprapat eller kiropraktor och försök få en akuttid. De brukar vara jättebra på att lösa ryggproblem.

Jo jag måste nog boka tid till kiropraktorn. Har en bra jag gått till tidigare som gjort underverk.

Känns ändå liiiite bättre i ryggen redan. Den bultar inte på samma sätt. Undrar om det dels är något i kläm en nerv? Och dels inflammerade muskler. Tror något sådant. Eller någon låsning.

Jag skulle verkligen behöva ha en kropp nu som samarbetar. Det är så viktigt att jag kan klara av allting nu och att det ska bli några bakslag.
Allting är väldigt tungt just nu. Men jag hoppas och tror att det kommer bli en förändring till det bättre. Det måste det bli för alternativet vågar jag inte ens tänka på.
Jag fick ett väldigt bra bemötande från rehaben idag när jag pratade och var tvungen och sjukskriva mig därifrån. Är så tacksam över möjligheten att kunna gå dit regelbundet. Så nu hoppas jag att kroppen inte ska tjafsa för då blir allting ännu svårare.
Trots allt så är det ändå som ett lite mer av ett lugn inom mig. Inte hela tiden. Inte konstant. Men det finns ett lugn som jag har haft oerhört svårt att känna tidigare utan att dricka eller göra någonting.
Jag har löst allting idag så att jag kan vila kroppen. Det känns både som ett misslyckande men också som det rätta valet. Jag måste lyssna på min kropp. Och jag måste lyssna på den rätta rösten. Inte demonen.
Måste hitta mer balans i allting egentligen. Det kan inte bara vara att gå och gå och gå. Jag måste känna för det är så jag är. Springer jag fortare så kommer det ändå i kapp mig. Så jag springer inte längre ifrån allting eller det gjorde jag kanske inte innan heller.

Jag skulle verkligen behöva ha en kropp nu som samarbetar. Det är så viktigt att jag kan klara av allting nu och att det ska bli några bakslag.
Allting är väldigt tungt just nu. Men jag hoppas och tror att det kommer bli en förändring till det bättre. Det måste det bli för alternativet vågar jag inte ens tänka på.
Jag fick ett väldigt bra bemötande från rehaben idag när jag pratade och var tvungen och sjukskriva mig därifrån. Är så tacksam över möjligheten att kunna gå dit regelbundet. Så nu hoppas jag att kroppen inte ska tjafsa för då blir allting ännu svårare.
Trots allt så är det ändå som ett lite mer av ett lugn inom mig. Inte hela tiden. Inte konstant. Men det finns ett lugn som jag har haft oerhört svårt att känna tidigare utan att dricka eller göra någonting.
Jag har löst allting idag så att jag kan vila kroppen. Det känns både som ett misslyckande men också som det rätta valet. Jag måste lyssna på min kropp. Och jag måste lyssna på den rätta rösten. Inte demonen.
Måste hitta mer balans i allting egentligen. Det kan inte bara vara att gå och gå och gå. Jag måste känna för det är så jag är. Springer jag fortare så kommer det ändå i kapp mig. Så jag springer inte längre ifrån allting eller det gjorde jag kanske inte innan heller.
Dra några djupa andetag och slå en pling till kiropraktorn :) ! Du verkar stressa upp dig jättemycket över det här med ryggen innan du ens har försökt att få rätt på den. Förhoppningsvis är det bara ett ryggskott och då brukar det lösa sig rätt snabbt. Och det är inget misslyckande alls att du vilar kroppen idag. Det ska man väl göra när man inte mår bra? Vi är nog rätt många som får ont i ryggen lite då och då, men det brukar alltid lösa sig!

Ganska så värdelös dag detta. Och jag är irriterad när jag måste förklara saker tusen gånger. Det borde räcka att jag säger det en gång. Men att jag måste förklara hela tiden SUCK på den.
Gör som jag säger så blir allt mycket smidigare 😂:mad: 🕳️

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
6
· Visningar
1 998
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 047
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 700
Senast: Rosett
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 090
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vinterridbyxor