Status
Stängd för vidare inlägg.
Tydligen någon som tar bort mina inlägg. Känns ju så där.
Så jag tappar lusten helt att skriva något. Ta bort hela forumet få eller skriv någon förklaring tycker jag.

Jag tänker att akutpsykiatrin är mer för de som verkligen mår dåligt. De som kanske är helt apatiska eller hör röster. Eller ja nånting mer än det jag tampas med.
Sen är det tråkigt att jag ibland inte vill leva. Jag vet inte hur jag ska lösa det faktiskt.
Alltså nä snälla karamellen. Du mår absolut så pass dåligt att du passar att åka till akutpsykiatrimottagningen du också. Bara för att man inte hör röster eller är apatiskt så betyder inte det automatiskt att man behöver må bättre än de som har det så, det betyder bara att man kan må minst lika dåligt fast på ett annat sätt.

I dag var min dotter på BUP-akuten eftersom hon hade skurit sig i natt. Inget självmordsförsök alls, utan självskadebeteende pga ångest och det blev djupare än vad hon menade. Hon har inte skurit sig på kanske ett år eller så, och mår annars bättre än på länge nu. Hon var välkommen dit ändå, inte bara för att hon är 16, utan just för att hon har ångest och har dövat det på ett sätt som inte är bra. Jag tänker ofta på att ditt alkoholmissbruk är ett självskadebeteende, ett sätt att döva din ångest, som du inte vet hur du ska hantera. Absolut att du behöver hjälp mot alkoholberoendet, men också och nästan framför allt, hjälp att hantera ångesten och ditt psykiska mående som driver alkoholberoende, som i sin tur driver på ångesten och ditt dåliga mående.

Jag tror inte du kan bryta det ena om du inte också tar tag i det andra.

Tack ❤️
Men skulle jag åka in dit så skulle de bara skaka på huvudet och jag skulle få ta mig hemåt igen på studs. Om jag nu inte får panik men det vill jag inte få
Hur "vet" du det? Varför skulle de det?
Du mår ju asdåligt överlag och har dippar som är riktigt illa!

Sluta nu blunda för dina problem! Du är långt ifrån i skick, men du duckar för det som vi från sidan ser som nödvändig hjälp.

Senast ändrad:
Jag tänker att akutpsykiatrin är mer för de som verkligen mår dåligt. De som kanske är helt apatiska eller hör röster. Eller ja nånting mer än det jag tampas med.
Sen är det tråkigt att jag ibland inte vill leva. Jag vet inte hur jag ska lösa det faktiskt.
Akutpsyk för såna som mår riktigt dåligt och det gör du. Jag åkte till Akutpsyk när jag mådde dåligt. Jag ville inte bli inlagd så jag slapp, men dom hjälpte mej att få in en fot i psykvården så jag fick hjälp. Åk dit. Vill du inte bli inlagd så behöver du inte, men dom kan hjälpa dej att komma vidare i vården

Jag hade tänkt att låta bli att skriva i den här tråden, men jag gör det ändå.

Jag har suttit med på akutpsyk som sällskap till en anhörig, som har varit så deprimerad och maktlös i sitt alkoholmissbruk. Hen togs på stort allvar. Hen ville inte leva alltid heller, vilket hen inte gör längre.

Jag tänker utifrån förutsättningarna för mig så borde jag klara av att gå på AA två gånger i veckan. Blir det en gång i veckan nån gång så ja må så vara. Men jag har så svårt att ens komma dit! Det är något slags mentalt hinder.
Eftersom det är så svårt att få mer vård på annat sätt än AA så får det nog bli AA ändå.

Jag tänker utifrån förutsättningarna för mig så borde jag klara av att gå på AA två gånger i veckan. Blir det en gång i veckan nån gång så ja må så vara. Men jag har så svårt att ens komma dit! Det är något slags mentalt hinder.
Eftersom det är så svårt att få mer vård på annat sätt än AA så får det nog bli AA ändå.

Jag tycker du borde gå på möten så ofta du bara kan!

Jag tror att ditt "mentala hinder" är att du inte på riktigt har bestämt dig för att sluta dricka. Det var väl t.ex. igår du skrev att du skulle dricka på julafton? Och var och varannan dag tror du ju inte heller att du har några riktiga problem med drickandet.

Jag önskar dig verkligen allt gott Karamellen, du är en fin människa som förlåter alla utom dig själv. Men jag tror inte du har nått fin botten, och jag får lite intrycket att du är "där" i tankarna ännu, och jag kommer därför inte skriva mer här för tillfället då det inte tjänar något till.
Lycka till med allt, jag hoppas att jag har fel och att du kommer på rätsida med ditt mående. Nu lämnar jag över :heart🫂

Jag måste ta tag i detta. Känner mig så ledsen att ingen förstår. Jag säger en sak och sen gör personen tvärtemot ändå. Sånt tar enormt med onödig energi. Jag ränkernas säkerheten och det bästa ur varje individ. Det finns en anledning till varför jag sagt något. Och jag orkar inte när personen ”glömmer bort” eller vad det nu är.
Jag ORKAR inte vara pedagogisk och 100 % förståelse längre. Är så satans trött på det!
Det bara brinner inom mig men nu är lågan släkt och sorgen kom ikapp.
Det är ingens fel men jag orkar inte mer.

Jag måste ta tag i detta. Känner mig så ledsen att ingen förstår. Jag säger en sak och sen gör personen tvärtemot ändå. Sånt tar enormt med onödig energi. Jag ränkernas säkerheten och det bästa ur varje individ. Det finns en anledning till varför jag sagt något. Och jag orkar inte när personen ”glömmer bort” eller vad det nu är.
Jag ORKAR inte vara pedagogisk och 100 % förståelse längre. Är så satans trött på det!
Det bara brinner inom mig men nu är lågan släkt och sorgen kom ikapp.
Det är ingens fel men jag orkar inte mer.
HUR ska du ta tag i det? Vad är din plan?

Försöker tänka nu hur jag ska lägga upp resten av dagen så det blir lagom av allt. Lagom med jobb och lagom med vila. Ska vara noga med att äta i lugn och ro. För det gör mer än vad jag tror att skippa ett mål mat är inte bra för då blir tröskeln lägre för allting.
Idag har jag ätit en stadig frukost och det är jättebra.

Har ingen direkt plan men ska prata med personen.
När ska du prata med "personen"?
Menar inte att du måste redovisa detaljer här, men du måste ha koll på detaljerna och tidsplanen så att du verkligen får det gjort.
Vi har sett en hel del "sen" i dina trådar och i många fall har "sen" aldrig kommit. Jag vet att det är lätt att lämna saker öppna, men då händer det inte så mycket.

Senast ändrad:
Menar inte att du måste redovisa detaljer här, men du måste ha koll på detaljerna och tidsplanen så att du verkligen får det gjort.
Vi har sett en hel del "sen" i dina trådar och i många fall har "sen" aldrig kommit. Jag vet att det är lätt att lämna saker öppna, men då händer det inte så mycket.
Men vad du hetsar! Varför är du inne och styr i TS liv? TS har väll nog på sitt bord. Dessutom är hon en vuxen människa som har rätt att styra över sitt eget liv.

Men vad du hetsar! Varför är du inne och styr i TS liv? TS har väll nog på sitt bord. Dessutom är hon en vuxen människa som har rätt att styra över sitt eget liv.
Suck! Såklart att ts får styra över sitt liv! Jag har inte påstått nåt annat.

Senast ändrad:
Är det något specifikt du tänker på förutom alkoholen som jag väljer att inte göra? För jag kan inte komma på något förutom just det.
Vissa grejer måste jag skjuta på framtiden pga olika orsaker som jag gärna hade fått gjort nu men tror inte att jag skrivit om det här?

Är det något specifikt du tänker på förutom alkoholen som jag väljer att inte göra? För jag kan inte komma på något förutom just det.
Vissa grejer måste jag skjuta på framtiden pga olika orsaker som jag gärna hade fått gjort nu men tror inte att jag skrivit om det här?
Nå jag tycker att varit mycket, främst om alkoholen och hjälpsökandet, att du "ska" och du "måste" och "imorgon" men som ändå inte skett. Därför tror jag det är jättebra att ha en klar plan - helst kanske till pappers, så man har klart vad som ska göras och så kan bocka av grejer man gjort. En skön känsla ✔️

Min mening var givetvis inte att försöka styra ditt liv. Förlåt om du (också) tolkade det så. Mitt inlägg var menat som en push att tänka till utan ursäker.
Du gör som du vill, för det gör du ändå, som en min kompis mormor sade i vår ungdom 😉

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
6
· Visningar
1 998
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 044
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 700
Senast: Rosett
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 090
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vinterridbyxor