Status
Stängd för vidare inlägg.
Tydligen någon som tar bort mina inlägg. Känns ju så där.
Så jag tappar lusten helt att skriva något. Ta bort hela forumet få eller skriv någon förklaring tycker jag.

Är så trött. Helt slut. Förstår inte varför.
Ska träffa en kompis nu ganska snart men jag vet inte om jag orkar ta mig dit ens 😞
Känner mig som en skit hur jag än gör.
Det är inte konstigt att du är trött❤️. Din kropp kämpar och brottas med jobbiga tankar och känslor hela dagarna. Det kostar mycket energi. Glöm inte att vara snäll mot dig själv, gör precis det DU behöver för att må så bra du kan i denna situation. Det är det enda som spelar någon roll just nu.

Jo fast vi vet ju fortfarande inte exakt vad han visste då. Sen finns det en lite tokig kultur på ”landet” på vissa ställen kring bilkörning. Både jag och min sambo som är uppvuxna på landet körde bil en del innan vi fick körkort tex. Jag tolkade det också som att Ts inte fick indraget körkort utan rekommenderades att inte köra bil. Jag vet många som hade haft den inställningen om det hade hänt dem. Jag säger inte att jag håller med och jag lägger mig inte i huruvida Ts vill vara tillsammans med den här människan eller inte, men de slutsatser som andra drar tycker jag vi kan sluta med.
Jo jag är också uppväxt sådär på "landet" och känner många med liknande approach så att säga. Så min poäng är liksom inte att döma ut partnern helt, mer att problematisera tillvägagångsättet och att TS kanske inte bör förlita sig för mycket på hans typ magkänsla angående vård som rör henne (det är ju sedan alltid en bra idé att inte förlita sig för mycket på någon annan gällande sånt). Jag har nog aldrig tyckt något om de borde vara tillsammans eller ej, bara att det är dumt att i stort sett bara låta en enda människa ha insyn och koll på ens problematik. För bådas skull.

Känner mig så ledsen. Gråter för ingenting. Blir arg för ingenting.
Hoppas det blir bättre snar. Står inte ut med mig själv. Snäser och ångrar mig sekunden efter. Jag förtjänar att dö då jag är så här.
Borde bo själv långt ute i skogen utan någon i närheten. Och sakta försvinna helt.

Jag MÅSTE sluta tycka så jäkla synd om mig själv när jag inte klarar av att vara så som jag vill hela tiden.
Är så arg. Har noll tålamod med mig själv och då går det istället ut för andra.
Har nu ätit lite. Till och med maten är knepig för jag känner ingen hunger. Men märker på humöret blir sämre och orken.
Hur svårt ska det vara att äta regelbundet :rage:

Du har säkert mer koll på det om du varit på anhörigträff eller anhörigutbildning. Punkterna du tar upp, tolkar jag som handlar om ens eget beteende och inte blir alkoholpolis. Jag menade inte att han skulle bli alkoholpolis, men förstår att det kan tolkas så.

Jag hoppas att man får reflektera över att man bör respektera den alkoholberoende när den säger nej, för det inte känns bra för den alkoholberoende.
Jo jag har gått anhörigutbildningen.
Sedan så gifte sig min pappa med terapeuten, inte den bäst idén men jag fick en lätt överdos i anhörigutbildning.

Det handlar oerhört mycket om att vara egna individer och att respektera varandra.

Så nu har jag slängt i mig lite pasta och ost och känner mig som en dålig människa som inte ens gjorde den där jäkla soppan.
Känner mig så ledsen. Gråter för ingenting. Blir arg för ingenting.
Hoppas det blir bättre snar. Står inte ut med mig själv. Snäser och ångrar mig sekunden efter. Jag förtjänar att dö då jag är så här.
Borde bo själv långt ute i skogen utan någon i närheten. Och sakta försvinna helt.

Jag MÅSTE sluta tycka så jäkla synd om mig själv när jag inte klarar av att vara så som jag vill hela tiden.
Är så arg. Har noll tålamod med mig själv och då går det istället ut för andra.
Har nu ätit lite. Till och med maten är knepig för jag känner ingen hunger. Men märker på humöret blir sämre och orken.
Hur svårt ska det vara att äta regelbundet :rage:

Jag hade tänkt att laga en god mangoldsoppa då det kändes höstigt och gott men när jag stod i trädgårdslandet så kom det svarta tillbaka igen. Det kommer så fort och utan förvarning och jag förstod inte varför jag ens försöker
Alltså, du måste ju söka hjälp för det psykiska måendet. Typ asap.

Jag borde ha något som bara är mitt och ingen annans. Sen om det är dumt eller inte det orkar jag inte hålla på och resonera om. Fast jag gör det ändå. Resonerar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
6
· Visningar
1 995
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 044
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 686
Senast: Rosett
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 089
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Den perfekta sällskapshunden
  • Katthår