Status
Stängd för vidare inlägg.
Tydligen någon som tar bort mina inlägg. Känns ju så där.
Så jag tappar lusten helt att skriva något. Ta bort hela forumet få eller skriv någon förklaring tycker jag.

Jag har inte bestämt mig än. Men i så fall skulle det vara jag och inget annat som låg bakom. Endast för min egen skull. Och jo jag vet att jag ska hålla mig nykter men jag vet inte om jag kan lova det till 100 % det beror på. Jag ska inte aktivt göra så att jag dricker men om jag av någon händelse får tag på vin så kanske jag eventuellt smakar lite. Och helgen som var räknas knappt. Jag vet att det inte var optimalt men det var en ytterst liten mängd och knappt märkbar effekt.
Gå till AA-mötet istället. Om du har tid att sitta ensam och dricka så här du också tid att gå på möte.

Jag har inte bestämt mig än. Men i så fall skulle det vara jag och inget annat som låg bakom. Endast för min egen skull. Och jo jag vet att jag ska hålla mig nykter men jag vet inte om jag kan lova det till 100 % det beror på. Jag ska inte aktivt göra så att jag dricker men om jag av någon händelse får tag på vin så kanske jag eventuellt smakar lite. Och helgen som var räknas knappt. Jag vet att det inte var optimalt men det var en ytterst liten mängd och knappt märkbar effekt.
Men nu sitter du och rationaliserar ett destruktivt beteende. Vad vill du uppnå? Vad söker du? Eller vad flyr du från?

Jag skulle i så fall inte dricka hemma.
Campral har jag haft men blev så illamående av det. Antabus har jag inte provat. Vågar inte laborera så mycket med mediciner för jag verkar vara känslig för biverkningar tyvärr

Jag skulle i så fall inte dricka hemma.
Campral har jag haft men blev så illamående av det. Antabus har jag inte provat. Vågar inte laborera så mycket med mediciner för jag verkar vara känslig för biverkningar tyvärr
Men att dricka verkar ju för dig ge biverkningar och rätt förödande konsekvenser, så kan nog vara värt att prova antabus ändå om det kan hjälpa dig.

Men att dricka verkar ju för dig ge biverkningar och rätt förödande konsekvenser, så kan nog vara värt att prova antabus ändå om det kan hjälpa dig.
Tycker den låter mer som en straffmedicin än nånting annat. Suget och tankar minskar inte däremot blir man dålig efter att ha druckit. Men jag har inte helt avfärdat den och ibland förtjänar jag att straffas.

Tycker den låter mer som en straffmedicin än nånting annat. Suget och tankar minskar inte däremot blir man dålig efter att ha druckit. Men jag har inte helt avfärdat den och ibland förtjänar jag att straffas.
Fast det kan ju ändå göra att du väljer att inte dricka, för att du vet hur jobbigt det blir. Du måste ju ha en förändring nu.
Se det inte som ett straff, se det som en hjälp till att bli nykter.

Jag vill inte dricka ur en mugg eller direkt ur flaskan. Jag vill dricka ur ett fint vinglas. Men hur ska jag göra det utan att det kommer att märkas? Det funderar jag på. För jag vill dricka rött vin. Det och ingenting annat. Och det är tyvärr lite svårare att gömma. Jag skulle kunna säga att det är alkoholfritt men om flaskan dubbbelkollas så är det inte bra för då kommer sanningen fram. Så det är svårt.
Alternativet är att smussla.

Jag vill inte dricka ur en mugg eller direkt ur flaskan. Jag vill dricka ur ett fint vinglas. Men hur ska jag göra det utan att det kommer att märkas? Det funderar jag på. För jag vill dricka rött vin. Det och ingenting annat. Och det är tyvärr lite svårare att gömma. Jag skulle kunna säga att det är alkoholfritt men om flaskan dubbbelkollas så är det inte bra för då kommer sanningen fram. Så det är svårt.

Förstår du hur stört detta låter, förstår du att du har problem?

Så detta är människan du vill vara? För du kämpar väldigt hårt för att va kvar precis här, där en bra dag räknas som att sitta ensam och dricka samtidigt som du ljuger för din partner och alla runtomkring dig

Alltså jag tror det här är det som vi i tråden inte förstår: hur du kan kompartmentalisera så totalt när det gäller väldigt dåliga saker du gjort och verka tycka "jamen det var ju då, nu är nu".

De flesta av oss andra ser däremot det du berättar som en hel lång rad av beteenden som hänger ihop och som alla är förknippade med att du dricker.

Även om det givetvis inte tjänar något till att slå på sig själv för tidigare misstag (det blir ju inte ogjort för det) så undrar åtminstone jag varför du inte lär dig av dina tidigare misstag och varför du inte försöker undvika att göra om dem?

Jag förstår absolut att det är sjukdomen - beroendet - som skapar suget att dricka. Men förstår inte hur du inte ser att väldigt många av dina mindre bra beteenden kommer just från spriten.

När du resonerar så här precis tvärtom - och världsfrånvänt - så undrar jag faktiskt om du har tagit något annat? Tabletter kanske?

Men va, är det här samma person som skrev igår....?

Det kommer märkas oavsett.

Alltså du är så himla klok och go när du är nykter, men just nu låter du verkligen sjuk.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
6
· Visningar
1 993
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 043
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 684
Senast: Rosett
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 082
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17