Status
Stängd för vidare inlägg.
Tydligen någon som tar bort mina inlägg. Känns ju så där.
Så jag tappar lusten helt att skriva något. Ta bort hela forumet få eller skriv någon förklaring tycker jag.

Kan inte sova för tankarna snurrar. Det är mitt fel alltihop. Jag borde klara av allting bättre än vad jag gör och i synnerhet att sluta dricka.
Jag är ingen svag person. Jag kan inte tillåta mig att vara det.
Det är svaga människor som inte kommer ur det. Ja jag känner mig svag men jag får inte vara det längre!
Detta suger musten ur mig fullständigt och jag har tappat bort vem jag är snart.
Jag vet inte!!
Hur kan man inte veta vem man är? Det borde man ju veta så mycket tid man spenderar med sig själv.
Men jag vet inte längre. Trodde jag hade lite koll men nej har noll koll.
Nej jag har inte accepterat detta fast jag vet att jag MÅSTE!
Kryper i kroppen. Huvudet är här och där och här och där. Måste få sova snart
Jag tror att det hela kommer bli väldigt mycket lättare för dig om du nån gång kommer förbi det här tänket om att du måste vara så stark och perfekt och att det bara är svaga människor som blir beroende.

Kanske kommer jag ångra detta inlägg men känner att det behöver komma ut.
Vet inte varför jag började tänka på detta nu. Är så trött men oavsett.
Fast nu när jag börjar skriva så tvekar jag. Varför måste detta komma ut ens? Kommer andra ta detta på fel sätt? Hur kommer jag att framställas? En del kommer tycka att jag är en hemsk idiot. Bättre att inte skriva något fast det vill och skulle behöva komma ut. Får kanske ta upp det på rehaben nästa måndag.

Fast nu när jag börjar skriva så tvekar jag. Varför måste detta komma ut ens? Kommer andra ta detta på fel sätt? Hur kommer jag att framställas? En del kommer tycka att jag är en hemsk idiot. Bättre att inte skriva något fast det vill och skulle behöva komma ut. Får kanske ta upp det på rehaben nästa måndag.
Med det som förvarning tycker jag att du ska skriva vad du har på hjärtat. Vi vet nu att du kommer att ta upp det på rehab till exempel. Vad felas?

Edit: sedan vet du ju att folk kommer att reagera också. <3

Skriv vad du vill och känner för i din dagbok.

Eller så låter TS bli att skriva. Hur anonym man än tror att man är, så finns det alltid risk att någon kan lista ut vem man är. Kanske inte alltid bäst att dela med sig av hela sitt privatliv på internet??
Jag är ju inte ens helt anonym det är flera som vet vem jag är men jag har inte sett någon av dessa på forumet på flera år. Den enda som reagerat är en av mina bästa vänner. Inte heller hon har skrivit något i dessa trådar men vi har pratat med varandra. Och lite det jag också tänker att vill jag att någon ska få reda på saker på detta viset. Det vet jag inte speciellt som responsen är ofta hård ibland och jag förstår att den är det för jag dömmer mig själv oerhört hårt. Inte när jag är mitt inne i nånting men både före och efter. Mest efter tror jag.
Det var efter en sådan gång när jag kände att moralen hade ändrats. Det som jag aldrig ens skulle komma på tanken att göra för några år sedan var nu en verklighet. Och jag insåg mer och mer att detta har spårat till en sådan nivå att jag själv inte hade kontrollen längre.
Och det skrämde mig så fruktansvärt mycket. Och gör fortfarande.

Har ont i kroppen idag och det är fredag. Båda triggers. Men jag känner mig lite mer stabil mentalt även fast det svajar till men har en plan för dagen. Hinner tyvärr inte till AA idag.

Sen vill jag också säga till @Hoarfrost att jag tog absolut inte åt mig av det du skrev utan det var din spontana reaktion och jag tror inte att du är ensam om att reagera så. Så du får självklart skriva här om du vill :)

Har ont i kroppen idag och det är fredag. Båda triggers. Men jag känner mig lite mer stabil mentalt även fast det svajar till men har en plan för dagen. Hinner tyvärr inte till AA idag.

Sen vill jag också säga till @Hoarfrost att jag tog absolut inte åt mig av det du skrev utan det var din spontana reaktion och jag tror inte att du är ensam om att reagera så. Så du får självklart skriva här om du vill :)
Finns det något digitalt möte du kan vara med på istället? För kombinationen triggers och inget AA-möte låter inget vidare bra, tycker jag.

Dricker jag en gång till gör mig inte till en dålig människa. Jag vet att det inte är optimalt men jag har inte druckit på länge. Och nu skulle jag kunna dricka av rätt orsaker. Dvs för att jag vill och inte pga nån annan dålig orsak. Dessutom skulle ingen annan bli påverkad alls. Och parter mfl behöver inte veta allt. Nånting kan jag få ha för mig själv också.

Dricker jag en gång till gör mig inte till en dålig människa. Jag vet att det inte är optimalt men jag har inte druckit på länge. Och nu skulle jag kunna dricka av rätt orsaker. Dvs för att jag vill och inte pga nån annan dålig orsak. Dessutom skulle ingen annan bli påverkad alls. Och parter mfl behöver inte veta allt. Nånting kan jag få ha för mig själv också.
Är man beroende kan man tyvärr aldrig dricka av "rätt orsaker". Men när du dricker för du ju börja om med nykterheten från noll igen. Nu har du ju en jättelång nykterhet igen försök hålla fast vid den. Det är ju så jäkla jobbigt att börja om.

Här vill jag påminna dig om några kloka saker du skrev igår:

Och en till grej jag bara måste få ur mig innan jag kan sova. Är så trött men uppe i varv.

Känner en sån ilska mot alkoholen!
På ett annat sätt nu. På gränsen till avsky.
Jag vet att jag kommer få sug och tankar på hur fantastisk det vore att dricka och bla bla bla. Men inget INGET av det stämmer ens!
Det är inte fantastisk. Och jag är svindålig på att försöka kontrollera intaget så det blir ”normalt”. Jag kan ju inte ens bestämma när och om jag ska dricka! Hur blev det ens så?
Vita månader det är inget för mig, vita veckor. Men sen blev det svårare. Ok men dessa dagar dricker jag inte. Ok två dagar i veckan nykter. Så det är lugnt. Fast nej tisdag måste jag också dricka. Så fort jag kommer hem det är jag värd efter en lång dag. Men onsdag jobbar jag hemma då kan jag vara nykter. Fast nej det blir inte bra jag vaknar tidigt gör klart stallet sen gör viktiga saker på eftermiddagen.
Fast jag måste dricka också. Lite grann bara. Oj fan inte mer fast jo bara något glas till. Hoppas ingen märker något.

Jag förstod nästan att "inte hinna" till AA-mötet kanske bara var lite halvsant?

Några tankar du kan fundera på:

Varför detta behov av att dela in människor i "bra människor" och "dåliga människor".

Du skriver då och då om att du "inte är någon dålig människa."

Finns det inte någon mellanväg, dvs att alla människor gör både bättre och sämre saker?

Jag tror också att du skulle må bättre och ha en enklare tillvaro om du kunde släppa dina krav på att verka felfri.

Du drack för mindre än en vecka sedan, är det länge i din värld?

Du drack ju förra helgen, så det är inte alls länge sedan du drack. En alkoholist, som du själv nyligen skrev att du är, ska och kan inte dricka alls. Finns ingen "rätt orsak".

Jag har inte bestämt mig än. Men i så fall skulle det vara jag och inget annat som låg bakom. Endast för min egen skull. Och jo jag vet att jag ska hålla mig nykter men jag vet inte om jag kan lova det till 100 % det beror på. Jag ska inte aktivt göra så att jag dricker men om jag av någon händelse får tag på vin så kanske jag eventuellt smakar lite. Och helgen som var räknas knappt. Jag vet att det inte var optimalt men det var en ytterst liten mängd och knappt märkbar effekt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
6
· Visningar
1 991
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 043
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 684
Senast: Rosett
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 082
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Galoppera