Status
Stängd för vidare inlägg.
Tydligen någon som tar bort mina inlägg. Känns ju så där.
Så jag tappar lusten helt att skriva något. Ta bort hela forumet få eller skriv någon förklaring tycker jag.

Jag vill inte dricka ur en mugg eller direkt ur flaskan. Jag vill dricka ur ett fint vinglas. Men hur ska jag göra det utan att det kommer att märkas? Det funderar jag på. För jag vill dricka rött vin. Det och ingenting annat. Och det är tyvärr lite svårare att gömma. Jag skulle kunna säga att det är alkoholfritt men om flaskan dubbbelkollas så är det inte bra för då kommer sanningen fram. Så det är svårt.
Alternativet är att smussla.
Jözze männizka! Om du nu tvunget zka dricka zå gör det åtminztone öppet,ju mera du zmuzzlar ju mera märkz det.

Förstår du hur stört detta låter, förstår du att du har problem?
Problemet är att det är svårt att gömma det. Men jag har gömt så länge nu i flera år så jag vet inte. Jag vill inte det alls! Men jag vill dricka tyvärr fast inte göra det öppet.
Alternativt dricka med andra som inte känner mig men det vill jag helst inte så därför blir det nog själv

Problemet är att det är svårt att gömma det. Men jag har gömt så länge nu i flera år så jag vet inte. Jag vill inte det alls! Men jag vill dricka tyvärr fast inte göra det öppet.
Alternativt dricka med andra som inte känner mig men det vill jag helst inte så därför blir det nog själv
Men du ser liksom inte alls hur du gjort en tvärvändning som en målsökande missil?

Så här är det nästan hela tiden 😞
Och det bara fortsätter lite därför också som jag kanske måste dricka. För jag orkar inte längre ha det så här. Jag vill bara glömma och vara normal för en kväll. Inte mer.
Tyvärr så kommer det ju bara leda till att hela processen mot att potentiellt må bättre pausas/stoppas tillfälligt och du börjar om på samma punkt igen, med risk att det här blir ett evighetslångt lidande.

Känns så orättvist att andra får njuta av vad de känner för men jag får bannor så fort jag ens tänker tanken. Vin är lagligt och inget konstigt. Varför är jag så dum i hela huvudet 😞

Så jag ska vara nykter nu för resten av livet? Är det det som är lösningen?
Det är är lösningen för många, men bla. @vemsomhelst123 har ju pekat på annan forskning om att det kanske är lättare att ha nåt slags målbild om balanserat drickande (på ett ungefär tror jag?). Men du kan ju inte ha det såhär nu, du klarar knappt några dagar utan att det helt tar över din tankeverksamhet. Det måste du ju klara först och främst.

Så jag ska vara nykter nu för resten av livet? Är det det som är lösningen?
Din kropp klarar inte av att hantera alkohol.
Alkohol är inte allt i livet och inte det viktigaste i livet för de som inte är beroende.

Om du har en häst med fång, skulle du då tycka det vore lämpligt att den hela tiden skulle få njuta av rejält bete och foder som inte är lämpligt för häst med fång som hästen tycker är supergott men inte mår bra eller skulle de få äta det som den mår bra av.

För din kropp som är alkoholberoende så är det lika olämpligt att ge den alkohol som att släppa fånghästen på värsta godaste betet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
6
· Visningar
1 993
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 043
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 684
Senast: Rosett
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 082
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar