Status
Stängd för vidare inlägg.
Tydligen någon som tar bort mina inlägg. Känns ju så där.
Så jag tappar lusten helt att skriva något. Ta bort hela forumet få eller skriv någon förklaring tycker jag.

Kan inte sova för tankarna snurrar. Det är mitt fel alltihop. Jag borde klara av allting bättre än vad jag gör och i synnerhet att sluta dricka.
Jag är ingen svag person. Jag kan inte tillåta mig att vara det.
Det är svaga människor som inte kommer ur det. Ja jag känner mig svag men jag får inte vara det längre!
Detta suger musten ur mig fullständigt och jag har tappat bort vem jag är snart.
Jag vet inte!!
Hur kan man inte veta vem man är? Det borde man ju veta så mycket tid man spenderar med sig själv.
Men jag vet inte längre. Trodde jag hade lite koll men nej har noll koll.
Nej jag har inte accepterat detta fast jag vet att jag MÅSTE!
Kryper i kroppen. Huvudet är här och där och här och där. Måste få sova snart
Om du tar bort kravet på att du zka vara zå jäkla perfekt och att det inte får finnaz någon zpricka i fazaden tror jag du mår bättre, vi är bara männizkor.

Gillar inte att bara vara på steg 1 😞
Processen måste få ta sin tid. För att komma vidare måste man nog landa på ett steg.

Tillfrisknande tar tid för sjukdomar och skador.

Om du brutit ett ben, skulle du då tänka att om jag bara pressar på och försöker få benet att fungera bättre då läker det fortare eller skulle du tänka att det tar tid för ett brutet ben att läka och tillfriskna?

Kan inte sova för tankarna snurrar. Det är mitt fel alltihop. Jag borde klara av allting bättre än vad jag gör och i synnerhet att sluta dricka.
Jag är ingen svag person. Jag kan inte tillåta mig att vara det.
Det är svaga människor som inte kommer ur det. Ja jag känner mig svag men jag får inte vara det längre!
Detta suger musten ur mig fullständigt och jag har tappat bort vem jag är snart.
Jag vet inte!!
Hur kan man inte veta vem man är? Det borde man ju veta så mycket tid man spenderar med sig själv.
Men jag vet inte längre. Trodde jag hade lite koll men nej har noll koll.
Nej jag har inte accepterat detta fast jag vet att jag MÅSTE!
Kryper i kroppen. Huvudet är här och där och här och där. Måste få sova snart
Har du samma krav på dina vänner som på dig själv. De ska vara perfekt svala får inget känna och inga felaktiga tankar ha?
Klart det här suger musten ur dig. Du ägnar massor av energi att slåss mot ditt alkoholberoende och dubbelt så mycket åt att slåss mot dig själv.
Kan du definiera vad du ser som starkt? Du återkommer ofta till just att vara stark, med lite olika ordvändningar, och i inget av de inläggen har jag tolkat in något starkt i det du syftar på utan mer en vilja att utplåna din person och dina behov.
För mig är det kristallklart varför du brister så ofta när du hela tiden brukar stora delar av din energi till att sluta vara en människa.

En del tror kanske att AA är religiöst. Men AA har ingen anknytning till någon religion. AA måste fungera såväl för den som har en religion, vilken den må vara, liksom för den som inte vill ha någon. Tack vare att AA inte är religiöst så fungerar AA i alla världsdelar.

Alkoholism är själsligt, moraliskt och socialt utarmande och därför behöver vi bygga upp oss i ”anden” igen (själslig utveckling). Det är vad AA:s tolvstegsprogram handlar om. Genom stegen få vi ett andligt uppvaknade och ett nytt fritt normalt liv i balans, befriade från vår besatthet att dricka.

AA:s program är andligt i den meningen och bygger på breda andliga principer, men har ingenting med någon religion (troslära) att göra.
Alltså jag fick skrämselhicka när jag såg vad de 12 stegen var (första gången någonsin i dag).
Jag trodde för en sekund att @karamelldrottningen hade gått med i någon riktigt underligt sekt eller något och blev rejält orolig. :p

Jag tror helt ärligt att jag aldrig i livet skulle kunna gå på AA möten om det är på det här sättet det är. :bag:

Alltså jag fick skrämselhicka när jag såg vad de 12 stegen var (första gången någonsin i dag).
Jag trodde för en sekund att @karamelldrottningen hade gått med i någon riktigt underligt sekt eller något och blev rejält orolig. :p

Jag tror helt ärligt att jag aldrig i livet skulle kunna gå på AA möten om det är på det här sättet det är. :bag:
Tycker du att det här är hjälpsamt att skriva i en tråd till en person som kämpar med ett alkoholmissbruk och ska gå på AA som hjälp ur det? Vad känner du att du bidrar med genom att skriva sådär, kryddat med emojis?

Att du inte skulle gå på AA om du vore alkoholist är väl helt ointressant att dela med sig av?

Tycker du att det här är hjälpsamt att skriva i en tråd till en person som kämpar med ett alkoholmissbruk och ska gå på AA som hjälp ur det? Vad känner du att du bidrar med genom att skriva sådär, kryddat med emojis?

Att du inte skulle gå på AA om du vore alkoholist är väl helt ointressant att dela med sig av?
Okej? Sa jag att TS inte ska gå? Sa jag att AA är världens sämsta grej?

Jag ber extremt mycket om ursäkt för att jag skrev något. För att jag inte "bidrog" med något. För att jag använde emojis, och för att jag är världens mest ointressanta människa och ändå vågar vara så fräck att jag skriver här.

Då skiter jag i det, då.

Jag ber extremt mycket om ursäkt för att jag skrev något. För att jag inte "bidrog" med något. För att jag använde emojis, och för att jag är världens mest ointressanta människa och ändå vågar vara så fräck att jag skriver här.

Då skiter jag i det, då.
Återigen, det här handlar inte om dig. Det är gränslöst faktiskt hur du beter dig just nu.

Jag hoppas att du kan låta TS tråd handla om det den ska och att du kan låta bli att styra fokus till dig nu.

Men det här handlar inte om dig.

TS har tidigare beskrivit en tvekan att gå till AA men har nu varit på ett möte och känt att det var till bra stöd. Vad får du då ut av att skriva ner AA i tråden utifrån ditt hypotetiska scenario?
Jag bad ju om ursäkt? Jag fattar att du är svinförbannad på mig och tycker jag är ointressant.

Då skiter jag i det, då.
Hoppsan 🙄 Snacka om offerkofta.
Tycker du har skrivit så mycket klokt här förut, så jag reagerade också på ditt inlägg. Man kan inte alltid lyckas.

Återigen, det här handlar inte om dig. Det är gränslöst faktiskt hur du beter dig just nu.

Jag hoppas att du kan låta TS tråd handla om det den ska och att du kan låta bli att styra fokus till dig nu.
Jag bad precis om ursäkt. Det är du som fortsatt diskuterar.
Jag har sagt att jag ska avlägsna mig ur TS liv.

Som sagt. Tråden handlar inte om mig. Så jag tänker inte svara eller skriva här något mer.
Ditt val. Tråden handlar bara om  en av oss alla som deltar i tråden. Skulle bli lite tokigt om alla bara skrev i trådar som handlar om en själv 🙄😅
...men, som sagt, du väljer själv var du skriver. Det gör vi alla.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
6
· Visningar
1 991
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 043
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 684
Senast: Rosett
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 082
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17