Z

Zita

Såg Ceasar Millans repris i förmiddags, där han lärde sin pitbull Daddy att vara rädd för skallerormar med el-halsband. Noterade hur fort hunden kopplade läget. Dessa ormar är tydligen inte att leka med.

Vad jag ville säga, är att jag har blivit helt betagen i Daddy. Ett sånt charmtroll.

Sv: Daddy

Jag hade nog velat se en svenskt text typ: "förbjudet i sverige" eller nåt sånt. Åtminstone "högst olämpligt som fostringsmedel till normalhunden"

Annars så reagerade han som de flesta gör på el.

Min första tanke kring "Daddy" var att han gick som en krokodil. Benen sitter ju fast utanför kroppen på honom :D En redig bit, men ack så charmig!

Trevligt att se oxå hur proffisionellt den annars lite tveksamma träningsmetoden nyttjades. Snabbt, korrekt och effektivt.

Själv mår jag fortfarande bara illa när jag ser den där karln :crazy: Jag gjorde ett nytt tappert försök, men det gick inte.

Jag kan också snabbt korrigera någon annans hund, men vad händer efter tre dagar igen?

Ja elen. Den sitter. Men hans metoder i övrigt efter 3 dagar som bara går ut på koppelkorrigeringar som i det senaste avsnittet jag såg.

Jag tycker han är väldigt tydlig på att verkligen utbilda folket så de förstår varför hunden är som den är, och hur de ska få stopp på det. Sen lämnar han över hunden till dem och coachar från håll. Samt följer upp några veckor efteråt. Ja, använder sig av koppelkorrigerar. Men inte konstanta sådana. Målet är hunden ska gå fot i slakt koppel, vilket den ofta verkar göra.

Av det man får se iaf.

Det vet jag, har själv hållit i en.

Sen får man väl vara glad att det än så länge är ont om skallerormar i sverige.

Jag bara förklarar varför han gör mig illamående och jag kan inte se de programen. Jag har försökt, men det går inte.

Jag kommer aldrig att falla på knä framför honom som de flesta verkar göra.

Nä falla på knä är de väl inte direkt någon som gör, dock så är man väl imponerad över det jobb som han gör (som du inte verkar vilja se till). Ganska duktigt ändå att på en kortare tid kunna göra så mycket, och jag tror nog att han gärna skulle vilja ha mer tid än han får med vissa hundar. Något jag tycker är bra är att han faktiskt hjälper ägarna, han ger dem redskap att jobba med och hjälper dem från sidan. I mina ögon mycket bätter än dem som lämnarbort sina "problemhästar" så har dom ändå inte lärt sig varför hästen gör som den gör :)

Jag ser ju hellre att hunden får ett par korrigeringar ett par gånger som gör att den undviker skallerormen, än att faktiskt bli biten och må enormt dåligt av det innan den dör.

Caesar var ju heller inte speciellt kunnig inom orm-området innan hans vänninas hund blev biten och behövde veterinärvård. Tyvärr dog den ett par veckor sedare i alla fall. Bra att han tar upp det i programet så att andra som inte heller tänker på faran blir upplysta!

Jag pratar inte om ormen. Jag pratar om hans show i stort.

Elar man så får man samma effekt oavsett hur duktig eller dålig man är bara man tajmar rätt. Det krävs ingen pondus eller kunskap för det.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 439
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 454
Senast: Trassel12
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 678
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Jag har en notoriskt människohoppande 15-månaders labrador - och jag känner en viss hopplöshet kring det. Är hon runt andra människor än...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 932
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka