Då var det jul igen då

purity_666

Trådstartare
Jag var på Ö&B idag och där är det full jul redan. I mitten av oktober. Jag tycker det är förjävligt. Jag hinner bli trött och bitter på julen innan december ens kommit. Det var inte bara adventssaker utan full rulle med julklappspapper, massa chokladkartonger och diverse julpynt.

Vad tycker ni om julens allt tidigare intåg i butikerna?

Jag bryr mig faktiskt inte vad som finns i affärerna och när. Det är ju ändå upp till mig när jag vill köpa det - nu eller två dagar innan julafton. Just nu är det närmast Halloween för mig :) !

jag har inhandlat julklappar till hela åtta personer idag ;) eller egentligen till sju, jag har en extra present i form av en hundkudde som jag köpte för att få damen i affären att sluta prata :o vet inte vem som får den än. Jag tänkte köra runda två i morgon. Sen är jag fan klar!

*våga vägra jul handels stress med flera miljoner människor i December*

Skämt åsido, jag har rätt mycket på jobbet, så chansen till att få lediga helger med tid till julklapps handling efter denna helg blir rätt snäv (åker hem den 1:a December).

P.s. jag menar alltså en kudde i formen av en hund. Damen i affären demonstrerade så snyggt att den är jättebra att ha bakom ryggen för tydligen har den jätte mycket fyllning. O.s.v.

Jag tycker det är jobbigt. Annonser om julbord och julkonserter redan i början av oktober. Julmarknader hit och dit. Man är trött på det redan, mer än två månader innan jul. Jag vill bara fly från eländet. Sm tur är är inte familjen så hysteriskt julnördig heller, så till slut brukar det bli några lugna sköna dagar hemma. Men innan dess känns det stressigt.

Tycker det är lite tråkigt då dom tar ifrån en hösten. Det är liksom vara sommar, och sen är det jul.
Svårt att hitta något annat än julgrejer i dom affärerna nu har jag märkt.

Älskar julen men visst kan det kännas tidigt, men jag ser det så här:

Tiden fram till jul är rätt lång och det kan vara lite mörkt o trist... Då är det lite trevligt med alla ljus o dekorationer!
För sen när julen är slut så dröjer det inte länge förrän man vill plocka undan allt o rikta in sig på den kommande våren...
Skulle man pynta typ dagarna innan julafton o sen plocka bort allt efter nyår så blir drt ju sååå kort tid att njuta av allt fint!

Heja julen!

Jag bryr mig inte nämnvärt om det. Hösten försvinner ju inte bara för att man säljer julprodukter.. Även om jag nu tycker att den bästa delen av hösten är över för löven är borta nu!
Man bestämmer ju själv om man vill irritera sig på det eller bara vara neutral :)
För övrigt längtar jag nå otroligt till snön kommer så man får åka skidor igen, var ju hela 5 månader sen nu :D

Jag bryr mig faktiskt inte vad som finns i affärerna och när. Det är ju ändå upp till mig när jag vill köpa det - nu eller två dagar innan julafton. Just nu är det närmast Halloween för mig :) !
Mmm, om det hade varit så... muttrande bitta som inte glömt att det var helt omöjligt att uppbringa en enda folk-julöl i fjol... två veckor före jul! :mad: Jag tyckte ju att jag var ute i fantastiskt god tid. :confused:

Julmusten har funnits i affärerna sedan slutet på augusti så.... och veckan innan jul hinner väl även Påskmusten dit.

Håller med. I år kommer jag vägra köpa en enda klapp där inte en del går till välgörenhet. Jäkla pengajippo.
Vi kommer inte köpa presenter alls i år tror jag utan lägger pengarna på att åka i väg. Men för mig i alla fall är julen så mycket mer än presenterna. Det är stämning och musik och mat och pyssel och mys och snö (om man har tur) och traditioner. Så mycket eller lite som man önskar :).

Vi kommer inte köpa presenter alls i år tror jag utan lägger pengarna på att åka i väg. Men för mig i alla fall är julen så mycket mer än presenterna. Det är stämning och musik och mat och pyssel och mys och snö (om man har tur) och traditioner. Så mycket eller lite som man önskar :).
Tyvärr har min familj (mamma framförallt) nån slags presenthysteri där allt måste vara personligt, helst ganska dyrt och väldigt genomtänkt. Därav min kräkreflex vid ordet jul. Det kan ju funka när man ska köpa EN present till en födelsedag, men jul kräver tankeverksamhet redan vid midsommar:yuck:

Plus att jag avskyr julmat och snö. Men påsk är najs:up:

jag totalvägrar att fira jul med min familj pga den skrikande monsterhäxa till morsa jag har. Firar med enbart jag och maken igen, det var så skönt förra året! (året innan var så hemskt pga henne och min brorsa att jag mest ville svepa en flaska whisky). Minimalt med matlagning involverat också ;)

Liknande trådar

Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 504
Senast: Acto
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
75 338
Senast: Jeps
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 433
Relationer Vill bara berätta ang detta ensam när man bor på äldreboende, där jag jobbar är det flera med många barn/barnbarn men inga kommer och...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
7 241
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter