Då var det bildtråd på småskruttarna #3!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Då var det bildtråd på småskruttarna #3!!

paradiset skrev:
galentuppkam.jpg

Men herregud vilken underbar bild, snacka om cool frilla och stenhård fokusering ;) :D

hahaaha! Shit vilket modetroll! hihi :D

*KL*

Apan Eriksson, någon som vill låna en vilde ett tag?
26120017.jpg

Charmar lite när vi var ut och åkte pulka (eller jag sprang som en tok och Rasmus skratta....)
26120019.jpg

Ronja kom på besök och de busade av sig regält i Rasmus tält
26120023.jpg

När de satt såhär och busa så insåg både jag och Ronjas mamma hur himla stora de har blivit! Förut satt de ju bara å tittade på varandra men nu verkligen lekte dem.
26120024.jpg

26120016.jpg

fick tyvärr ingne bild när Ronja jagade Rasmus för att ge honom en kram och han bara vifta undan henne hela tiden, sen snubblade Rasmus och då tog Ronja chansen och la sig bredvid honom och gav honom en kram :love:

herreguuu vad söta :love: Rasmus och Ronja det hör ju jag.... dom är inte släkt va? Låter som ett blivande par :banana:

kl

Här är en vilde till, detta är "Jag är så busig"-minen :D
Nån som har nåt tips mot fnasiga kinder? Har testat mandelolja, kokosfett, E45 och kortisonkräm utan några större resultat...

*skriver ner* Du vet inte vad den innehåller? Jag kan få mamma att skicka den men enklast är ju att kolla om det finns nåt liknande här!

Never mind, jag kan ju faktiskt googla själv :idea:

Hrm, det lättaste är nog att kolla på apotekets hemsida, där finns väl innehållsförteckningar tror jag :)

***​

Nya bilder på småskitarna:

En magblåsning om dagen är bra för skrattmusklerna.

BusAlvin:

Näspuss:

(Alvin är röd då han reagerade på antingen lax eller tomat som han åt till middag. Tidigare har han blivit sådär röd av räkost på tub, men inte "regelbundet", det händer bara ibland och därför har vi inte lyckats sätta det i samband med något speciellt han äter)

Det var ju så lättgooglat :D

Vad innehåller läkemedlet?
1 g salva innehåller:
Verksamma ämnen:
Zinkoxid
240 mg
Dimetikon (silikonolja)
20 mg
Övriga innehållsämnen:
Vitt vaselin, ullfett, flytande paraffin, cetostearylalkohol, ullvaxalkoholer, dextran CB, metagin och propagin (E218 och E216 konserveringsmedel) samt vatten.

Jag hittade också. Ska skriva ner, översätta och gå till apoteket här. Förresten har de ett superapotek i Fethard där de gör egna salvor. Där kanske de kan komponera ihop nåt om jag tar med ingredienserna!

Så söta de är, Alvin och Elis! Jag vill också göra syskon :D

Men framförallt får du inte smörja innan ni går ut, smörj innan läggdags. behövs fler ggr per dag så välj när ni kommit in. Värt att se över är oxå ev mjölkkänlsighet.

Nej dom är inte släkt, de är bara kompisar. De är ju Rasmus första ragg :D
phpjldcoc.jpg

Om några år är det väll pusskrig i kojan ;)

mmm jag tycker jag smörjer och smörjer. Vore det inte lite sent med laktosintolerans? Han är ju 13 månader. Dricker inte mjölk (förutom min och det har han ju gjort i ett år) och tycker inte om yoghurt...

*KL*

Varför sitta ner i fåtöljen?
26131283.jpg

Jag och maken satt helt inne i serien Las Vegas, sen säger han:
Du, det är väldigt tyst?

Vi går in i köket, och vad hittar vi där?
26131284.jpg

Nu har vi spänt ihop stolsbenen under bordet ;)

Ja, det slår aldrig fel, är det tyst så kan man ge sig sjutton på att det är sattyg på gång. :angel:

Jag vet direkt vad det är frågan om här då Emil är tyst, då håller han på att dra ut alla kläderna ur nån garderob... :crazy: Det är verkligen det värsta jag vet, att sortera & vika allt om och om igen... Måste fixa nån låsanordning på dom. ;)

*kl*

Var ett tag sedan jag la in bilder, så här kommer ett par från förra helgen:

Busungen på nya upptåg
IMG_1792.jpg

Hugo, han är snäll han :love:
IMG_1788.jpg

Doris är lite valpigt buffligare av sig, så mamma får hjälpa till att hålla henne på avstånd:
IMG_1787.jpg

Och storasysters nya lektunnel blev en hit:
IMG_1711.jpg

mmm jag tycker jag smörjer och smörjer. Vore det inte lite sent med laktosintolerans? Han är ju 13 månader. Dricker inte mjölk (förutom min och det har han ju gjort i ett år) och tycker inte om yoghurt...

Nej laktosintolerans kommer snarare vid 2-3 års ålder ganska ofta för då behöver inte kroppen klara av bröstmjölken längre.
Alltså den milda formen. Kanske får lite lös avföring eller torr hud, lite fisig ibland osv. Oftast har man ett visst antal spjälkande enzymer men förbrukas de klarar intekroppen av det sista om man har intagit en stor mängd spec när kroppen immunförsvar redan är påfrestat av annat. T ex förkylning.
Kan oxå vara citrusfrukter mm. Tyvärr är det jättesvårt utreda på så lösa grunder liksom :crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 508
Senast: Lejanna
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 347
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 823
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 164

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka