Då var det bildtråd på småskruttarna #3!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Då var det bildtråd på småskruttarna #3!!

Nej, vad synd att de gjort så med foten. Hoppas de kan ändra det, för det var ärligt talat skitfult (även om Rasmus är lika söt som vanligt).

Vad fin sista bilden var :) (den första var självklart också jättefin)

Tack!
Här kommer en till.

DSC_4070800.jpg

Det är så mysigt med öppna spisar. Vi har en med kasett i, mysfaktorn försvinner lite av den där kasetten men det är ändå mysigt :)

Vad fin den var!
Har du provat att ta arrangerade bilder på båda barnen samtidigt? Det har jag, men det sket sig kan man säga.:cool:

Den öppna spisen innehåller bara tända ljus btw.:D

Haha en sån har jag också! Fast inte nån fin tomtemössa! Efteråt hade jag ca 20 äpplen med bitmärken :D

Ja, det har jag faktiskt, och det gick bra. Till min stora förvåning. Förra året gick det inte alls, men 95&% av alla syskonbilder det här året har resulterat i skratt, så det har inte varit några problem alls. Ingen är mer förvånad än jag :D (har gjort en speciell julkortstråd där några av de bilderna ligger, men jag lägger dom här också)

Nackdelen med kasett är ju att den blir grymt het, det går knappt att stå i närheten när man eldat mer än en halvtimme. Jag trodde vi skulle få passa på barnen hela tiden så de inte skulle bränna sig, men inte. Ingen av dom har bränt sig mer än att de satt en hand bredvid och förstått att man gör det inte. Nu eldar vi ständigt och ingen av barnen bryr sig om den när den brinner. Däremot om det inte brinner vill de gärna öppna och lägga in leksaker :crazy:

Ja, det där med bitmärkena känner jag igen :crazy: Dom är snabba när dom är så små :mad: (:D)

Jag är helt impad!:bow:
Sams är mina barn i allmänhet. Det svåra var att få båda att befinna sig framför kameran samtidigt, och lika långt från objektivet, så att båda blir skarpa. Typ omöjligt...

Här kommer kort på en nöjd kladdmaja. Hon är expert på miner.

DSC_4112800.jpg

DSC_4119800.jpg

DSC_4130800.jpg

Jag har ju fjärrutlösare och stativ, då blir det lättare. Sedan arangerar jag allt innan, med ljus och avstånd, så det är klart. Och så sätter jag Elis som jag vill ha honom, och talar om för honom att jag ska ta en bild och att han måste hålla i lillebror, och då tycker han att han får en uppgift så då går det bra. Sedan sätter jag lillebror och frågar lilleman om något som han kan koncentrera sig på i några sekunder. Typ "Var är Alvins mage". När han letar efter magen hinner jag rätta till barnenes fötter och justera lite, sedan göra jag något bus som de blir förvånade av, typ ropar PANG! samtidigt som jag knäpper bilder så mycket det går.

De skrattar ju tyvärr inte av samma saker, så jag måste vara extra påhittig. Alvin skrattar av BU och PANG och VAR ÄR ALVIN? DÄÄÄÄR! Sådant tycker Elis är lite löjligt. Elis skrattar av typ, hur lät det när vovven fes? Pssssssjjjj (fisljud). Så oftast låter det "När fes vovvven Elis? BUUUUHHHH Alvin!" och "Är Elis en fuling? PANG på ALVIN!" Hehe. Tur att ingen hör oss :o Sedan skrattar båda om jag typ ramlar omkull, eller låtsasslår mig. Men ska jag flaxa omkring kan jag inte göra det framför kameran, då måste jag stå bredvid. Och då tittar dom på mig, det blir ju inte lika bra som om jag fortfarande kan stå snett bakom kameran och skoja lite.

knapplån

Haha...vilka roliga miner. :D
n740919602_1754461_8256.jpg

Emil hjälper mamma att städa.
n740919602_1754457_4451.jpg

n740919602_1754459_4729.jpg

Jepser växer så det knakar...
n740919602_1754474_3534.jpg

Leker i babysittern.
n740919602_1754473_3249.jpg

Sådan sopborste har mina killar också. Elis borstar hunden med den stora och Alvin borstar sitt hår med den lilla :D

Jag tror inte jag har köpt ett enda plagg till killarna som är lika, haha. Jo, de har varsin skjorta från KappAhl som är samma modell fast olika färger.

Minerna på första bilden påminner om mina pojkars miner på förra årets julkort :crazy:

Älskar Alvins miner :D

Rasmus är verkligen det sötaste barnet jag sett!:love:

Jag har också stativ och fjärrutlösare. Fjärrutlösaren krånglade dock, så jag sket i den. Hålla i Idun funkar inte, då blir hon arg!:D
Min plan var att barnen skulle sitta fint och plocka upp julsaker ur en korg. Ljuset hade jag fixat innan. Problemet var väl att jag ville ha någon slags aktion i bilderna. Det var där det sket sig. Blev lite för mycket aktion om man säger så.:p Så då struntade jag i stativet också.
Jag ska göra ett nytt försök om någon dag när jag har återhämtat mig...

Jag hade tänkt att göra ett kollage av misslyckade bilder, och sedan ta den bästa och sätta i mitten, över alla andra. Men jag fick ju inga misslyckade, om jag inte räknar med de bilderna då killarna tittar bredvid kameran. Snacka om dagens i-landsproblem :o:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 499
Senast: Lejanna
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 301
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 777
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 145

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka