Då var det bildtråd på småskruttarna #3!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Då var det bildtråd på småskruttarna #3!!

KL

Igår blev Alice 6 månader.

Favorit gossedjuret Konrad:

PA170568.jpg

På Babysim

PA140500.jpg

PA140492.jpg

Stora tjejen

PA110471.jpg

PA160523.jpg

Knapprånar din knapp och visar min senaste bild på trollungen:

24199174.jpg

Idag har han roat sig högeligen med att dra fram stolar till diskbänken, klättra upp och spola vatten.... Han provade med sin Hokuspokusstol först, men den ramlade han ner från, så den hamnade i hallen (elaka mamma). Då tog han närmaste stol och använde den istället!

Han har också smakat bulldeg, det var ganska äckligt, så den sitter numera överallt i köket :crazy:

Åh vilka fina Fem myror kläder. :)

Är så glad för Emil fick sådanna då han fyllde år, han dregglat på dom flera ggr nu på slutet då vi varit på Lindex, men så har jag blivit snål...

Söta grabbar :love:
Men får vattnet vara kvar i kattskålarna? :eek:
Här står kattmaten uppe på kylskåpet och hundens vatten/mat står i en lite "valpgömma" :angel:
Annars har vi konstant vatten på golvet,
knasunge vi har.

Söta grabbar :love:
Men får vattnet vara kvar i kattskålarna? :eek:
Här står kattmaten uppe på kylskåpet och hundens vatten/mat står i en lite "valpgömma" :angel:
Annars har vi konstant vatten på golvet,
knasunge vi har.

Jadå, än så länge har han inte vänt upp och ner på vattenkopparna. Dock har han provätit kattmat vid ett flertal tillfällen. :angel:

Hoho, jag kan lova att de där bröderna kommer hitta på hyss i framtiden :D

Haha...jo jag kommer nog att få fullt med dom här smågangstrarna i framtiden. ;)

Emil ska vara uppe i Jesper HELA tiden, ibland blir det dock lite väl mkt, han är ju så hårdhänt osså. Igårkväll satt Jesper i babysittern och Emil satt brevid och höll på och lekte med sin sop som han fick då han fyllde år. Han försökte att ge den till Jesper, sa åt honom flera ggr att ta det lugnt. Ju fler ggr jag sa åt honom, ju surare och yvigare blev han i sina rörelser och det slutade med att han drämde till Jesper rakt över näsan med sopskaftet av misstag. :(
Då fick vi höra Jesper skrika för första gången...

Jag har fullt upp med en 2,5-åring och en 10-månaders, men när man ser bilder på sådana där precis nya bebisar kan man ju inte tänka klart...:crazy:

Usch, det är jobbigt när de gör illa varandra. Men det lär inte vara sista gången.

Numer blir Alvin skitförbannad när han ser att Elis är på väg att göra något mot honom. Samtidigt är han lite osäker, så han släpper alltid det han håller på med. Och så gallskriker han av ilska. Då är det svårt för Elis att förstå att han får ändå inte ta det som Alvin släppte. Annars har vi det som regel, han man släppt sin leksak får den andre ta den. Men Alvin släpper ju för att Elis kommer i närheten.

Det är tur att de är gulliga mot varandra också. Elis pussar och krama och tycker att lillebror är fiin och snääll :love: Och han är mån om att om han köper eller får något åt sig så ska Alvin också ha.

*KL*

Varför ska man ta den enkla vägen?
24223320.jpg

Håll för öronen Rasmus! Det kommer utan problem gå att ta med honom på race i sommar :D
24223325.jpg

Hej hej publiken
24223329.jpg

Ett skepp kommer lastat
24223319.jpg

knapplån

Emil fick posera lite idag i det fina höstvädret.
n740919602_1557646_5423.jpg

Sedan åkte han traktor med morfar.
n740919602_1557655_2011.jpg

Avslutade med att sitta på min gamla fjorda tillsammans med lillebror.
n740919602_1557659_7409.jpg

Rak i ryggen, blir nog en liten ryttare av Emil, eller vad tror ni? :D
n740919602_1557660_7824.jpg

Saga (hästen) ser måttligt road ut. ;)

Jesper smilar upp sig. :love:
n740919602_1557658_3690.jpg

Kom på att jag inte visat bilder på Tuva på länge.

Här är hon bara ett par veckor.

cimg0264_19030126.jpg

Lite färskare bilder, ca 1-2 veckor gamla. Dvs hon är 6-7 veckor där.

cimg0396_19142105.jpg

cimg0393_19142496.jpg

*KL*

Leker i sitt rum, åh han är så himla söt, tänk att han kommer från mig :love:
phpmsvvav.jpg

Det var full fart i Rasmus rum idag när jag kom hem från stallet.
081019-008_19548704.jpg

Åh söt kille och mysig bild! :love:

Nu längtar man ju tills i mars när man förhoppningsvis får ha en sån liten igen.:laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 495
Senast: Lejanna
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 292
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 766
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 136

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka