Då var det bildtråd på småskruttarna #3!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Då var det bildtråd på småskruttarna #3!!

knapplån

Såhär glad är man då man lärt sig att resa sig helt själv. Var fö på sin 1 års dag som han ställde sig upp helt själv första gången. :D Han står & går runt möbler nu, så det dröjjer nog inte länge innan han tar dom första stapplande stegen...
n740919602_1540311_4399.jpg

En väldigt vanlig syn bland Emils leksaker. Han vänder på alla leksaker med hjul och sitter helt faschinerad och snurrar på hjulen. :D
n740919602_1540312_4769.jpg

Osså lilla Jesper...tycker han blivit så stor. Vad fort dom växer dom små liven. Ska på BVC och väga/mäta imorgon.
n740919602_1540303_5669.jpg

n740919602_1540304_6047.jpg

Vad stolt Emil ser ut :D Och Jesper har vuxit, å jag tycker han skelar mindre. Eller?

Ja, han skelar mkt mindre nu Jesper, är sista 2 dagarna som vi börjat se skillnad. Så det verkar som om det kanske går till sig av sig självt. :) Jag trode faktiskt inte det i början iom att han skelade såpass mkt och hela tiden.

Petar in en bildserie från besöket hos morföräldrarna veckan som var. Observera den luriga minen och vilket finger hon visar på bild två... :P

DSC_0019b.jpg

DSC_0022.jpg

DSC_0026.jpg

DSC_0029b.jpg

Vilka bilder du lägger ut :love: Så fint tagna och på en otroligt gullig gosunge! Underbara bilder allihop! Verkligen jättefina!:laugh:

( och snygga sängkläder oxå ;) sånna har vi med...)

Tack! :love:

Med en syster som är fotograf så har jag fått lite bra tips, det svåra är bara att genomföra det hon säger.. :D

Men det här var nog det sötaste jag sett! :love: Han njuter verkligen!:laugh:

Hihi.. Rasmus tackar o bockar för så fina ord!
:love:

Ha en bra kamera, rätt objektiv.
Fota ALDRIG underifrån på barnets ansikte, det blir aldrig bra.
Använda aldrig blixt, ha bättre ljus istället. Ev kan det vara okej att använda blixten utomhus, annars BIG NO NO!
Fota gärna detaljbilder, en hand, fot, näsan, ögonfransar osv..
Och fota fota fota fota fota fota i träningssyfte för att lära sig vilka vinklar som blir fina och vilka som inte framhäver något vackert på bäbisen..

Kanske lite bra tips iallafall.. :-D

Senast ändrad av en moderator:

Ha en bra kamera, rätt objektiv.
Fota ALDRIG underifrån på barnets ansikte, det blir aldrig bra.
Använda aldrig blixt, ha bättre ljus istället. Ev kan det vara okej att använda blixten utomhus, annars BIG NO NO!
Fota gärna detaljbilder, en hand, fot, näsan, ögonfransar osv..
Och fota fota fota fota fota fota i träningssyfte för att lära sig vilka vinklar som blir fina och vilka som inte framhäver något vackert på bäbisen..

Kanske lite bra tips iallafall.. :-D

Tack :bow:

Jag tycker det är svårast med ljuset. Att få det sådär mjukt och fint. Det näst svåraste är att få tid att träna och det tredje svåraste är att få motivet att göra som man vill :angel:

Med hjälp av Photoshop kan du ju fixa ljuset en hel del efteråt.. Precis som proffsfotograferna.. :D
Annars är skymning och en svag fönsterlampa med varmt ljus i ett bra hjälpmedel! Eller lägg honom i fönstret.. (förstås lättare med en nyfödd..)
Under sovpauserna är en perfekt tid att fota! Jag som bara har en 2 veckors har ju mycke sån tid, värre för er med lite äldre barn med egna viljor.. hihi..

Vågen stanna på 9110 gram, han mätte 71 cm och ett mössmått på 45,5 cm.

Alltså, shit vilken skillnad det är från barn till barn alltså! Erik är 8 månader och väger 11200 g och är 75 cm lång! Iom att Rasmus känns så mkt större och äldre än Erik är det svårt att föreställa sig att Erik är både längre och tyngre! :D

Grattis till Wille, världens bästa kille som blir 3 mån idag !!

händer är gott!!
phpjw44dr.jpg

gladast i världen
phpbmhbj7.jpg

Bildbomb från mig!

Någon som vill låna mina barn?

Elis hällde ut vällingpulver över Alvin. Alvin var skitlycklig, för vällingpulver är bland det godaste han vet. (Ni kan aldrig ana hur många gånger brorsan har gett honom det :crazy:)

Busunge.

Elis mannekängar i sin nya duffel:

Grillad korv och varm choklad till lunch:

Alvin ser dock skeptiskt på sin korv...

Elis gillar korv:

(...forts)

Sedan får Elis ta sitt ansvar som storebror och roa Alvin en stund:

Grinig:

Superarg:

Pissless:

I själva verket är han så arg över att han inte kan resa sig i den yttepyttelilla uppförsbacken. Skorna är så himla tunga, och han blir skitförbannad över att han inte kan röra sig som han vill.

"Hjälp mig upp!"

Lövkastning:

Alvins frisyr är en ständig källa till hån:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 494
Senast: Lejanna
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 292
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 766
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 135

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka