Då var det bildtråd på småskruttarna #3!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Då var det bildtråd på småskruttarna #3!!

Hallowenklädseln är klar!
24178836.jpg

Hihi vad söt!

Här är jag och Sam, från idag.

Oj vad mkt hår han har. :) Vilken söööt liten kille. :love:

Jo det är endel hår.. Allt uppepå huvudet växer mot mitten så det blir en tuppkam till hans pappas stora förtjusning! haha.. Fast det är mera i nacken, när han har mössa hänger det ut där bak.. :-D
Men jag antar att det kommer skavas bort så han får stora fläckar istället.. haha.. Då är det bättre med kort hår!

Här kommer sent omsider några bilder från Iduns ettårsdag.

Hon fick bl a pussel
DSC_2187800.jpg

och en flöjt
DSC_2194800.jpg

På kvällen var vi hor farmor och farfar och åt
DSC_2239800.jpg

Några dagar efter sin ettårsdag började hon att gå (Mer än de få steg som varit innan). Dock föredrar hon fortfarande att krypa. Det går ju så mycket fortare!

Hon pratar litegrann. Säger Alde, hej, bu (kossa), vovovov (hund) iiiiiiii (katt), drrr(skruv) drrrr-a (dragkedja), ajaj, ääääää (betyder nej, kombinerat med frenetiskt skakande på huvudet), kl-kl-kl (killekillekill), dä (vad är det?), bl-bl(blomma), tutte.

Det är rätt häftigt nu när det kommer nya saker varje dag.
Igår insåg hon att hon själv kunde gå till bokhyllan och välja en bok, så fick man den läst för sig. Sedan ägnade vi större delen av kvällen till att läsa böcker.:love:

Senast ändrad:

GRATTIS i efterskott. :bump::bump:

Åh en flöjt...det bara måste jag köpa till Emil i julklapp. :) Han ÄLSKAR musik & sång och har funderat på att köpa nått instrument till honom, först då han fyllde år. Men det blev aldrig av, så nu blir det till jul ist och flöjt är ju toppen.

Vad härligt det ser ut med korvgrillningen!
Blir ju jätte sugen på en utflyckt nu,
nåja inte här och nu i regnet men vi goare väder.

Härlig mössa han har förresten Alvin :D

KL

Vi har varit borta jättelänge från tråden och missat massor!:o Här kommer ett par bilder på Desiree efter sin mellanmålsplockning. Äppelbitar, bananbitar och päronbitar överallt:D

DSC00262.jpg

DSC00263.jpg

Och som alltid när kameran kommer fram ska hon vinka:)

DSC00261.jpg

kl

Våran lilla tjej har blivit stor.... Sitter alldeles själv
IMG_1012.jpg

IMG_1026.jpg

och storasysters gosehäst är jättemysig att leka med när man har tröttnat på att sitta
IMG_1030.jpg

knapplån

På söndag blir Jesper 1 månad :eek:, hur fort går tiden egentligen?
Var på BVC nu i veckan, han väger nu 4080 gr och är 53.5 cm.

Alldels nytagna bilder på lillkillen i pyjamas här brevid mig. :)

n740919602_1548755_6977.jpg

n740919602_1548756_7892.jpg

Häromdagen var det oroväckande tyst i köket...precis som jag anade så höll Emil på med nått fuffens. Han höll på att bada sina små fingerdjur i katternas vatten...

n740919602_1548759_8549.jpg

n740919602_1548760_8967.jpg

Bröderna...

n740919602_1548812_5206.jpg

n740919602_1548815_6801.jpg

Tack :-)

Jag gillade den också, fast jag hade önskat att jag fick mer mer av hans ansikte, men ungjäkeln skulle ju bara kasta löv på mig hela tiden, jag fick rädda både mig och kameran från hans lövattacker :D Ska försöka ett par gånger till innan löven blir helt bruna.

När det är höstfint ute och inget regn så är det jätteskönt att vara ute sådär. Det är först nu vi har kunnat göra så, innan har Alvin varit så liten att han bara varit arg och ledsen hela tiden. Men nu ser man att han också gillar det, även om han inte håller humöret uppe lika länge som sin storebror.

Urr, jag som precis hade glömt det :crazy:

Har en ovehaglig föraning om att detta inte var sista gången :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 494
Senast: Lejanna
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 292
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 766
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 135

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka