Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag planerar att så småning om ta ett föl på mitt D-Daysto. Kan inte se något skäl att inte göra det. Hon är som sagt en sund, snygg häst med utmärkt temperament, hög ridbarhet samt klass I. Kommer välja en ädel hingst med hög ridbarhet och bra temperament. Blir spännande den dagen det blir akuellt men först ska hon utbildas och tävlas så det blir inte än på några år.
Jag skulle inte avla på ett sto med dåligt temperament oavsett härstamningen. Tycker att det är viktigt att även titta på individen och inte bara stirra sig blind på stamtavlan även om den självklart också är viktigt. Har fött upp hundar i många år och lärt mig det.:smirk:
Sedan hur lättsålt fölet blir är ju en annan femma.
Är det en dålig idé att betäcka mitt sto menar du?
Det tror jag verkligen inte. Jag hade tänkt låna ut mitt sto till någon som ville ta föl, för först ville jag inte själv ta föl. Det var massor som ringde och som gillade hennes stam, exteriör osv.![]()
Nej, inte alls. Men jag tror att hans namn i stamtavlan är lite till last när du vill sälja avkomman.
Kan tillägga att ett skäl till att jag köpte den här hästen var för att hon var efter D-Day. Gillade de D-Dayavkommor som jag hade sett och har sluppit se de som inte har varit så trevliga...![]()
Det måste poängteras att man alltid, oavsett om man har D-Day eller någon annan skarp häst i sin hästs härstamning, att ta en hingst med bra temperament. Varför avla med en hingst som knappt går att hantera?
Jag vet inte vad du menar med "hiskeligt attraktivt", men jag vill gärna ha BRA hingstar i alla led! Jag är tex mycket nöjd med att Don Schufro är morfar till min unghäst - en hingst som är bra både i första och andra led
(känner förresten en häst e D-day med helt ok temperament, men hans stamtavla har tagits ur annonsen för att det ska gå att få honom såld)