Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jasså? Det fick jag inte det hela till, men okej.
Håll då med om att även D-Day kräver sin ryttare. Alla hästar är inte nybörjarhästar, helt enkelt. Bara för att man inte klarar av en viss typ utav hästar, behöver man inte spy galla över dom. Det finns nämligen andra som klarar av dom.
De är underbara hästar med otroligt bra gång, arbetslust och en personlighet som utstrålar styrka och mod.
Då har du sett väldigt kassa avkommor med andra ord. De är nämligen kände för sitt steg. Tänk på att BLUP inte visar allt. :smirk:
Det stämmer verkligen att 08: or är jobbiga.
Klart att de kan, men BLUP är lite överdrivet stundtals.
Mitt D-Daysto har väl vad man skulle kalla lite över medel på gångarter. Som bäst har hon fått 7.5 på skritt, 7 på trav och 8 på galopp. (8,8,8 på exteriör).
Vi som har bra D-Day avkommor skulle inte byta bort våra hästar mot vem häst i världen som helst! De är underbara hästar med otroligt bra gång, arbetslust och en personlighet som utstrålar styrka och mod.
Hör sen!![]()
Lyckans er med bra D-Day hästar..... min kompis är det mer synd om som köpte en mkt lovande och dyr 4-åring efter D-Day. Snäll o fin är hon, men blir farligt istadig så fort han pressas lite i dressyren. Att rida i skogen går ganska bra... Men det är ju en tävlingshäst i dressyr hon vill ha.
Hästen har varit hos tillridare mm men det har inte hjälpt....
Det krävs alltid två hästar för att ett föl skall bli till och tyvärr finns det mycket stomateriel som är rena rama skiten.
![]()