Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har sett ett tiotal inridna hästar, men ingen någon stjärna. (säkert fler om man inräknar 3-årstester, men dem glömmer man ganska fort). Blupet är inte heller särskilt imponerande, vare sig vad gäller temperament eller gångarter.
Då visar det väl bara att Blup är en bluff!
Hans blup-värden är faktiskt rätt bra, framförallt för temperament. D-Day är nr 24 av 333 hingstar på temperament, och har ett blup på 129.
115 i skritt (nr 58 av 333), 124 för trav (nr 36 av 333) och 124 för galopp (nr 28 av 333). Sammantaget hamnar han på plats 45 av dressyrhingstarna. Inte fantastiskt, men inte uselt heller i mitt tycke.
Hans blup-värden är faktiskt rätt bra, framförallt för temperament. D-Day är nr 24 av 333 hingstar på temperament, och har ett blup på 129.
115 i skritt (nr 58 av 333), 124 för trav (nr 36 av 333) och 124 för galopp (nr 28 av 333). Sammantaget hamnar han på plats 45 av dressyrhingstarna. Inte fantastiskt, men inte uselt heller i mitt tycke.
Näe, om du kollar vilka hingstar som ligger över respektive under kan man inte bli annat än besviken på den placeringen.
Men du kan väl inte säga att han har dåliga Blup-värden på temperamentet när han ligger som nr 24 av 333 hingstar på just den punkten? Det är ju lögn?![]()
Fast faktum kvarstår: han har inte dåligt temperament-blup. Hade du kollat vad han har innan du skrev att det var dåligt?
Sen kan man tycka vad man vill om hans temperament, men dåligt blup har han inte. Det är bättre än exempelvis Camaro M, Bugatti Hilltop och Quite Easy, som väl knappast är gamla hingstar?
Wilma är ett diplomsto och nej, jag är inte bannad längre!![]()
D-Day kanske inte är så attraktiv i första led för många okunniga, men i andra led måste han vara riktigt, riktigt attraktiv?
Ni med D-Day ston - avla med en fin hingst med bra huvud och hög ridbarhet, så kan det bli grymt fina avkommor som säkerligen blir hiskeligt attraktiva på marknaden.
D-Day kanske inte är så attraktiv i första led för många okunniga, men i andra led måste han vara riktigt, riktigt attraktiv?
Ni med D-Day ston - avla med en fin hingst med bra huvud och hög ridbarhet, så kan det bli grymt fina avkommor som säkerligen blir hiskeligt attraktiva på marknaden.