Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Haha, det var MYCKET bra skrivet. Det hade varit kul om dessa gamla godingarna här ville visa mig när de rider ett LA program på vilken häst som helst och sedan hoppar en LA bana felfritt.. på vilken häst som helst.![]()
Var det inte du som struntade i vad en hingst hade för prestationer och bara brydde dig om hingstarna bakåt i stammen? Jag tänkte på vad du skrev i tråden där vi diskuterade Black Coffee. :
för hur personliga och svåra hästar är t ex Richmond Park (..jo, tack.. vi var två man med två linor för att ta ut han i skrittmaskinen och det var ett rent helvete att ens sadla honom) :
Varför är det fel att påstå att de flesta hästar kan gå LA/LA, när du påstår att din häst har mer potential än det hon varit tävlad i?
Det är absolut inte av min mening att försöka verka märkvärdig eller använda min egen häst som exempel. Jag är bara så trött på alla dessa trådar där hingstar sågas om och om igen, på grunder som inte är så värst stabila alla gånger.
Jag vill som sagt inte alls verka märkvärdig, men när jag sett så pass många avkommor efter D-Day, som både varit trevliga fritidshästar som tävlingshästar och vars ägare bara har positivt och säga om dom, så kan man väl inte tro på allvar att han enbart lämnar skit? Varför klaga på enbart honom dessutom?
Nja, jag skulle säga att det är rätt ovanligt att ridskolehästar går både L:A och 1,20 med ridskoleryttare. Mycket få ridskolor tävlar ens 1,20 över huvud taget med sina hästar, än mindre att samma häst samtidigt går L:A med bra resultat.
De allra flesta hästar har inte goda tävlingsresultat på L:A-nivå i både hoppning och dressyr, så om vilken "kossa" som helst kan göra det är nog de flesta halvblod kossor...
Det är ju bara att titta på saluannonser, eller i blupdatabasen - hur stor andel av hästarna har de meriterna?
Jag skrev inte att dom vinner LA/LA, jag skrev att dom går det, hur resultaten är lämnar jag dithän.
Tja, vad ska man tolkar det då när ni totalt visar missnöje med en hingst? Aja, skit i det nu. Jag lämnar tråden för den är liksom helt.. onödig?
Fast det handlar ju inte om vad jag kan göra med min häst utan vad min häst kan prestera med en god ryttare på ryggen.
Några av de hästar jag tänkte på i mina exempel finns med, men inte alla. Märkligt.
Själv tror jag att de helt enkel tycker att de inte behöver ngt mer Donnerhall-blod - de har ju redan Don Schufro.
I Sverige har inte D-day höjts till A, vilket man annars väl borde ha kunnat förväntat
Men han har inte varit här de senaste åren, hingstar som lämnat landet brukar varken höjas eller sänkas....undantaget kom iår med Hertug som höjdes fast han inte är tillgänglig längre. Varför de gjorde det undantaget vet jag dock inte. Kanske går det att få fryst på honom?