Sv: Cyklon

Cortus är väl ok, jag kan däremot tycka lite si o så om cardento. Fast det är kanske mest det att var och varannan häst är efter honom :grin: Cortus har lämnat rätt mkt avkommor med trevlig gång oxå.

Jaja, som sagt, riktigt kul att Cyklon vann! Unnar verkligen en kämpe som Niklas den segern!

Cortus är väl ok, jag kan däremot tycka lite si o så om cardento. Fast det är kanske mest det att var och varannan häst är efter honom
kan hålla med om att Cardento har många avkommor efter sig men han visar ju också sin storhet som förärvare ute i alla unghäst championat, kolla start/resultat listorna i falsterbo på 5-6 och 7-åringarna, samt start och resultat listor från Breeders på flyinge under de senaste 5 åren. cardento kommer att bli lika stor som Irco Marco, Cortez, Robin Z är jag övertygad om.:)

kan hålla med om att Cardento har många avkommor efter sig men han visar ju också sin storhet som förärvare ute i alla unghäst championat, kolla start/resultat listorna i falsterbo på 5-6 och 7-åringarna, samt start och resultat listor från Breeders på flyinge under de senaste 5 åren. cardento kommer att bli lika stor som Irco Marco, Cortez, Robin Z är jag övertygad om.:)

Det tror jag att du har alldeles rätt i om inte tom större om barnen fortsätter dominera lika mkt i de högre klasserna!

Absolut! Han har ju redan ett ganska stort antal avkommor uppe i svår klass som tar placeringar. Cardento själv är ju ganska ung fortfarande, f-92 så han har ju många år kvar i avelsboxen.:)
Är själv mkt förtjust i honom, har fött upp 3st jättefina avkommor e honom...

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 327
Senast: Masse
·
Småbarn Nån annan som har samma "problem"? Är inte det enda, sonen på snart 14 månader är väldigt sen i mycket, pratar inte, pekar inte, har...
2
Svar
28
· Visningar
8 677
Senast: Sonic76
·
Gnägg Jag har alltid varit en hästgalning. Men det senaste året har det bara gått utför. Jag går just nu på gymnasiet och mycket tid går till...
Svar
13
· Visningar
2 295
Senast: Nielaa
·
Relationer Har varit ihop med min kille i snart tio månader. Vi har varit bekanta i ett par år, men vid nåt tillfälle visade han intresse, och jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 224
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka