FT_ryttare

Trådstartare
Är de någon som använt sej av cyklon (e.cardento) i år?
Någon som har sett honom live ?

Jag har en valack e. cardento-rastell som fick hoppdiplom förra året och nu har jag blivit erbjuden att låna mamman till honom och betäcka.
Min valack är stor o rätt grov så isåfall skulle jag vilja lägga på något lättare och mindre vilket gjorde att jag funderade på Cyklon,. men jag vet inte så mkt om honom egentligen.

Sv: Cyklon

Måste bara säga att han är en riktigt snygg hingst!
Hittar inte mkt mer info om honom än just hos niclas arvidsson?
Vart hittar man priser osv?

ja de är en snygg hingst men jag har inte hittat nån info om honom mer än siffror o omdöme från bruksprovet.
hade velat se en film o fler bilder på honom.

blev lite nyfiken jag med.. riktigt fin hingst tycker jag! :love:

ok, så du har varit inne på denna sidan: http://www.svenskahalvblodshingstar.se/cyklon1083.htm ?

Tråkigt att han inte har så mkt avkommor, men de han har är ju alla födda 2006 så det blir ju intressant till nästa års treårstest. :laugh:

Kollade lite på Niklas Arvidssons hemsida (http://www.niklas-arvidsson.com) och tydligen så är Cyklon kvalad till 7-års championatet i Falsterbo i år. kanske du kan pallra dig dit o se honom live där? ;)

Jo visst kan jag pallra mej dom 100 milen ner dit för o se honom ;)
Men då känns de kanske lite sent att betäcka...
Hade gärna sett nån filmsnutt på honom nu.

har för mej att jag såg honom på webb tv från breeders men de är så längesen så jag minns inte riktigt.
Synd att han har så få avkommor.

aha, bor du så långt bort kanske det inte är värt det ;) just ja, falsterbo är ju inte förrän i juli..
tycker att det är lite dåligt att det inte finns någon film på hemsidan, men du kan kanske kontakta dom o fråga om dom har ngn film på honom?

Jo han var fin, inte så stor, men väldigt smidig över hindren.

I en intervju med ryttare sa han att han trodde att han skulle kunna komma upp i de allra högsta klasserna och jämförde honom med Empire som han också rider och som är lite äldre, risken sa han var dock att Cyklon säljs om de får ett bra bud på honom. De hade då precis varit på meeting utomlands, så visar han bra resultat där så börjar nog buden komma och ryttaren äger hälften av Cyklon, så man vet ej hur länge han blir kvar i Sverige. Han betäcker nog inte så många tror jag, och hästeriet måste ju gå runt också.

Tycker att det är tråkigt att han inte har fått visa vad han går i avel.
Absolut en intressant hingst!!!
Kan inte va så roligt att va hingstägare och få en hingst godkänd, och sen kommer det inga ston ändå......

fast vadå inga ston..han har inte ens varit tillgänglig i aveln för dom har satsat på tävlingar istället.
så jag har fattat de som att de är först i år som han är tillgänglig.

Han har väl haft hingstannons i Ridsport avelsextra efter sitt godkännande, men om det var förra året el året innan kommer jag inte ihåg. Så om han hade fått intresse från stoägarna så hade han väl betäckt.?.

Jag praktiserade hos Niklas för två år sedan.
Cyklon var mest lätthanterad av alla hingstar.
Han har himla bra psyke!

Tydligen är clicken ett snäpp bättre än denna men vem vet..."den bästa hästen jag suttit på" (om Click and cash). hans första går ju 3 års nästa års så då får vi se vad cyklon ger.

Ska ta ett snack med ägaren nästa gång jag träffar honom så hingsten blir kvar i sverige åtminstone 2 år till, för då ska jag betäcka min nu 1-åring med honom :laugh:
Såg Cyklon i torsdags i första kvalet nere i falsterbo o gillade verkligen det jag såg. Hoppade bra o sen är han riktigt snygg oxå.

Blev superglad när jag hörde att han VUNNIT 7-årsfinalen idag!!!! :bump::bump::bump:

Då kommer han nog få många ston i år/nästa år.

Själv tycker jag det känns lite konstigt när hingstar helt plötsligt får massa ston efter 1 el 2 bra resultat. Även känns det konstigt när en helt oprövad hingst får 200 ston första säsongen.

MMM, fint som snus såg det ut också:)

Vi kikade lite extra på honom i höstas under Breeders på Flyinge, och han såg otroligt smidig och enkel ut.

Han fanns med lite i diskussionerna kring intressanta hingstar, men...det är ju det där med Cortus i honom...:devil:

men väldigt fin hoppteknik har jhan iallafall:love:

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 327
Senast: Masse
·
Småbarn Nån annan som har samma "problem"? Är inte det enda, sonen på snart 14 månader är väldigt sen i mycket, pratar inte, pekar inte, har...
2
Svar
28
· Visningar
8 677
Senast: Sonic76
·
Gnägg Jag har alltid varit en hästgalning. Men det senaste året har det bara gått utför. Jag går just nu på gymnasiet och mycket tid går till...
Svar
13
· Visningar
2 295
Senast: Nielaa
·
Relationer Har varit ihop med min kille i snart tio månader. Vi har varit bekanta i ett par år, men vid nåt tillfälle visade han intresse, och jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 224
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka