Jag vet inte om jag fattar trögt, men går det inte att som vuxen cykla på 70-väg längre? När jag gick i mellanstadiet cyklade jag själv på 90-vägen som pappa bodde vid. Förvisso med en vägren av mått som man inte längre ser idag, men en bit av sträckan var på en smal 70-väg. Båda de här vägarna har kraftigt sänkt hastighet idag (80 resp 40 (!)). Vilket är min erfarenhet generellt, det går långsammare nu än då. Mer trafik kan nog stämma dock, i alla fall på vissa vägar.
Jag cyklar också för lite, men promenerar desto mer och tvekar faktiskt inte en sekund om att promenera med både ystert lågstadiebarn och två hundar i flexikoppel längs 70-vägar. Jag är mer nervös när jag kör på motorvägarna E6 och E22 i rusningstid. Där sker det olyckor nästan dagligen...
Jag cyklar också för lite, men promenerar desto mer och tvekar faktiskt inte en sekund om att promenera med både ystert lågstadiebarn och två hundar i flexikoppel längs 70-vägar. Jag är mer nervös när jag kör på motorvägarna E6 och E22 i rusningstid. Där sker det olyckor nästan dagligen...