Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Man kan nog inte ha hatt samtidigt som hövding. Det är också knepigt med vinterjackor med luva.
Bland tonåringar kanske, men knappast vuxna människor? Liksom minska risken för hjärnskador eller förstörd frisyr, valet kan ju inte vara jättesvårt.
Va läskigt! Skönt att det gick bra!Provade två olika storlekar av Hövding 2.0 i våras men kändes obehagligt att ha något tungt och åtsittande kring halsen/nacken. Svettigt under sommaren om inte annat. Blev en vanlig cykelhjälm "Scott supra plus mips", vann något bäst i test 2016. Frontalkrockade med en annan cyklist för några veckor sedan och flög några meter men hjälmen (och huvudet!) höll!
Stämmer, trots att hjälmen fortfarande är hel så är den förbrukad. Ska köpa en ny så fort försäkringsersättningen kommerVa läskigt! Skönt att det gick bra!
Jag antar att du vet att du måste köpa ny hjälm efter en krock? Så fort en hjälm har tagit emot ett slag så ska den bytas ut.... Tror dock få följer detta men tyvärr skyddar inte hjälmen därefter alls på samma sätt.
Vi gjorde ett så tydligt experiment på fysiken i skolan.Va läskigt! Skönt att det gick bra!
Jag antar att du vet att du måste köpa ny hjälm efter en krock? Så fort en hjälm har tagit emot ett slag så ska den bytas ut.... Tror dock få följer detta men tyvärr skyddar inte hjälmen därefter alls på samma sätt.
Vad hade ni som hjälm?Vi gjorde ett så tydligt experiment på fysiken i skolan.
Ägg i hjälm släpps mot golvet (var inte speciellt högt, max 2 m) Ingenting händer.
Gör om exakt samma sak med samma hjälm och samma ägg... Poff
(bra om ägget har lagts i en knuten plastpåse!)
Var några år sedan jag gick i skolanVad hade ni som hjälm?
Ni stoppade alltså en massa ägg i en hjälm? Jag trodde det var ett ägg med hjälm.Var några år sedan jag gick i skolan
En "vanlig cykelhjälm" som de såg ut för 25 år sedan, typ cellplast med ytterskal. När de var som halvklot utan strömlinjeform. Inte barnmodell och inte hårdplastvarianter. Ungefär...
Fast det kan väl lika gärna bero på ägget?Vi gjorde ett så tydligt experiment på fysiken i skolan.
Ägg i hjälm släpps mot golvet (var inte speciellt högt, max 2 m) Ingenting händer.
Gör om exakt samma sak med samma hjälm och samma ägg... Poff
(bra om ägget har lagts i en knuten plastpåse!)
Ett ägg med hjälmNi stoppade alltså en massa ägg i en hjälm? Jag trodde det var ett ägg med hjälm.
Ja, det var ju därför jag undrade hur den såg utEtt ägg med hjälm
Ni stoppade alltså en massa ägg i en hjälm? Jag trodde det var ett ägg med hjälm.
Hm, den var klurig...Fast det kan väl lika gärna bero på ägget?
Den som klarat sig utan cykelhjälm i 20-30-40 år, innan begreppet ens existerat kanske känner det ofta som om risken är acceptabel. Jag skulle aldrig medvetet rida utan hjälm men cykla är inga större problem, cykelhjälm är ett modernt påfund som jag är uppväxt utan, ridhjälm har alltid varit obligatoriskt och normalt.Nej inte jag heller men just att inte använda hjälm är obegripligt för mig.
Fast när jag bodde i stad tyckte jag det var barn och typ 30-40+ som var bäst på att använda hjälm, tonåringar och unga vuxna sämst. Här har nästan alla hjälm.Den som klarat sig utan cykelhjälm i 20-30-40 år, innan begreppet ens existerat kanske känner det ofta som om risken är acceptabel.