CWD läder

Mazarinen

Trådstartare
Jag undrar hur pass mycket CWD produkter mörknar i lädret, efter ett tags användning och puttsning.

Jag ska beställa en förbygel från CWD, och har en mörkbrun sadel. Vill inte att förbygeln ska vara för ljus, men CWD läder mörknar ju endel, en frågan är hur pass mycket.

Så kan ni inte lägga in bilder på era CWD produkter, spelar ingen roll om det är benskydd, träns eller förbygeln, bara man ser hur färgen blir när det är använt och puttsat ett tag.

Ni får gärna lägga in före och efterbilder! :)

Sv: CWD läder

Altså visst finns det iallafall 2 eller 3 bruna färger?

Först en jätte ljus
Sedan en mellanbrun
Sedan en mörkbrun (blir svart när den putsats mkt)
Och sedan svart
?

Jag har mellanbrun. Och det tycker jag att du också ska ha :p

jasså finns det mellanbrun oxå :bump:

den blir ju perfekt, om den mörknar lite oxå.

vad bra jag trodde bara att det fanns den ljus och en mörk (som blir svart, vilket jag inte vill ha)

Du har ingen bild du kan visa :bow:

ja typ :D när jag valde fanns det iallafall en som var ljusare och en mörkare :p

Okej, aja jag får ta och höra med dom, och kansk ta och skicka med en bild på sadeln, så kan dom nog avgöra vilken färg som kan passa bra :D

Vad kostar den där antibit plattan som man sätter på förbygeln? måste köpa en sådan oxå

Den mörkbruna ska du inte ta, den ser svart ut ända tills man jämför med riktigt svart läder.
Fick ett mörkbrunt träns av misstag när jag beställde ett svart :smirk:

Ärligt talat kommer jag inte ihåg vad plattan kostade :o
Men jag tror kanske runt 800-1200 typ :p

haha okej då ska jag tänka på det. vill verkligen inte ha någonting som ser svart ut. så den mörkbruna blir det inte, då kommer jag aldrig våga puttsa den.

När jag köpte min sadel (fick den i dec) så fanns det vad jag vet bara två färger? :p En mörkare och en ljusare, den mörkare är mer chokladbrun och den ljusare är mer mot det röda hållet.

Jag valde den mörka, och tycker inte att den är sådär jättemörk, ser absolut inte svart ut.

Har tyvärr inga nya bilder men såhär såg min sadel ut när jag fick den:
http://archive1.pixbox.se/arkivet/synligt_24/17300000-17309999/640x480/17306877.jpg?0
http://archive1.pixbox.se/arkivet/synligt_24/17300000-17309999/640x480/17306878.jpg?0

(Blixten gör så att den ser rödare ut än vad den är)

Har inte smörjt sadeln så jättemycket men har ett par benskydd också som smörjs lite oftare och dom har inte blivit så mkt mörkare.

Kan du inte ta ett kort på skydden oxå! :bow:

Funderar på att beställa ett par skydd oxå, och skulle vara kul att se färgen på dom oxå :)

Jag har köpt träns i mellanbrun, dvs den ljusare. Den mörknade en hel del, men absolut inte så mycket som jag trodde. Tycker tränset är otroligt snyggt som det är idag och det får gärna sluta mörkna nu. :love: Är mycket imponerad över läderarbete och kvalitet! Det blir mer CWD för min del! :D

Har kameran i väskan och jag hoppas jag hinner ut till stallet innan det mörknar så att jag kan ta bilder åt dig. Annars kommer dom imorgon.

//Alice

Lättast är nog att köpa både sadel, förbygel och träns från cwd. Så slipper man ha olika nyanser. Så gjorde i allafall jag :)

Min kompis köpte skydden samtidigt som hon köpte sin sadel, hon är jättemissnöjd för på hennes hästar har dom verkat som teknikskydd.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 707
Senast: Hedinn
·
Utrustning Ja, jag får väl inse att jag ridit i svarta färgskavande stigläder lite länge nu i min lite äldre Stubben Edelweiss NT deluxe. Nu när...
Svar
4
· Visningar
889
Senast: EZMK
·
Tjatter ”En gång för länge sedan fanns det en liten flicka, som alla tyckte mycket om, men mest av alla hennes mormor. Hon skulle kunna ge detta...
27 28 29
Svar
567
· Visningar
19 012
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 668
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025