CWD läder

Sv: CWD läder

Jo bakskydden är ju utformade lite som teknikskydd, Men det är bara att använda bakskydden sparsamt då :)

Tycker CWD skyddens karborr knäppning är så bra, då dom är väldigt breda, och min häst är väldigt känslig, och jag misstänker skarpt att hon inte skulle kunna ha Veredus carbon gel, pga.

Hovkrats: Ja det hade varit det bästa, har tänkt skaffa mej en CWD sadel någon gång i framtiden, men den får vänta lite :D Vet inte ens hur det blir med min häst om hon kommer hålla för hoppningen, så jag måste avvakta och se innan jag köper en hoppsadel för 27.000 :D

Senast ändrad:

Här är min brösta helt ny:
13955657.jpg

Här är den efter ett par smörningar:
15711753.jpg

Har tyvärr ingen nyare bild men den är mycket mörkare nu..

Är din i den ljusa bruna?

Om det inte är till för mycket besvär, skulle du kunna ta en bild på förbygeln nu? :bow: det skulle vara jättesnällt för då får jag se utvecklingen eller hur jag ska säga :)

Nu så!

Här är hon iklädd nya CWD tränset i färgen "mellanbrun" (den ljusaste av dom två bruna). Det är ofärgat läder vilket jag tycker är snyggast då det "lever" mer än färgat.

Porträtt
Så här ser det ut i solsken. Det är lite ljusare än det eg är men du ser iaf. Det mörknade rätt ordentligt redan vid första smörjningen och har mörknat aningens sen dess. Jag vill INTE att det ska bli ännu mörkare. Det är perfekt! :love:

Igen, men i skuggan
Här är det i skuggan.

Den mörkbruna är riktigt mörk redan från början. Försäljaren sa att det blir nästan svart efter smörjning. Men det var aldrig ett alternativ för mig.....:D

Hoppas du är nöjd!

//Alice

Ah vilka bra bilder! :)

Någon som vet vilken av dom bruna nyanserna som Rolf och Royne har på sina förbyglar för att ta exempel. Deras ser ut att vara i perfekt färg för min sadel.

http://gfx.aftonbladet.se/multimedia/archive/00379/Med_final_i_blick_379324w.jpg

Någon som har provat Parafin oljan från CWD? den som mörknar lädret. Funkar all parafinolja på samma sätt? eller är Cwd en specialare för läder och inte som den som man kan köpa på Biltema t.ex. :angel:

Ah vilka bra bilder! :)

Någon som vet vilken av dom bruna nyanserna som Rolf och Royne har på sina förbyglar för att ta exempel. Deras ser ut att vara i perfekt färg för min sadel.

http://gfx.aftonbladet.se/multimedia/archive/00379/Med_final_i_blick_379324w.jpg

Någon som har provat Parafin oljan från CWD? den som mörknar lädret. Funkar all parafinolja på samma sätt? eller är Cwd en specialare för läder och inte som den som man kan köpa på Biltema t.ex. :angel:
Tack! :bow:

Mejla Royne och fråga! :D Det SER ut som den mörkbruna om jag utgår från den hon visade mig som var mörkbrun när jag hämtade mitt träns. Jag har mycket svårt att tro att mitt träns ska bli så mörkt och få den nyansen. Frågan är om den på bilden är smord mycket och har mörknat....

Mitt tips är att ringa till typ toprider och fråga! :idea:

Men vad du har för färg på sadeln kvittar väl? Köp det du tycker är snyggt istället! ;) Min sadel är svart! :rofl:

//Alice

haha ja men jag är typ beroende av att ha samma färg på allt läder, och speciellt sadel träns och förbygel :angel: Vill inte ha en ljus förbygel en brun sadel och ett brunt träns. Det är lite knöggligt, för jag vill inte ha en ljusare förbygel, isåfall hellre mörkare än sadeln, men den får inte se svart ut :crazy: fast jag vet inte det tycker jag inte att roynes gör, men som sagt frågan är ju om det är den ljusa som är puttsad och har mörknat väldigt mycket. Jag är lite av ett puttsning freak så jag vill kunna puttsa förbygeln oxå utan att den blir svart. Jäkla hoppsadel, att den var tvungen att vara mörkbrun :mad:

Men jag funderar på om Toprider kommer vara på göteborg horse show? det skulle ju vara det allra bästa att se det i verkligheten innan man köper.

Toprider brukar vara i GBG.

Btw har jag ridit med Roynes förbygel och den har samma färg som min :D

vi hade CWD skydd på hästarna idag på tävlingen, sånna som du vill ha tror jag,
dom är verkligen super bra :) satt stadigt och va snygga
funderar på att köpa sånna själv men vet inte vad prislappen ligger på

Ah dom benskydden kollade jag in när dom satt på hästen på framridningen till 1.10, dom är såå snygga :love:

Du vet inte vilken färg han har på sina? om det var dom ljusbruna som mörknat eller om det var dom mörkbruna?

Nej jag har inte heller någon aning om vad dom kan hamna på för pris.

KL
nu kommer jag med lite dålig stämning här...
allvorligt talad är det fler som har sagt att dom har något från CWD, istället för att visa bilder! Är det bara för att man vill berätta att man har något från CWD?
Frågade inte Mazarinen efter bilder, så hon kunne se?

Det är väl iofs knappt inte ngn som påstått sig ha CWD och inte visat bild i den här tråden? :crazy: Förstår inte riktigt vad du menar?

Ah nu kan jag se bilderna, det är precis den där färgen jag vill ha :love:

Har hon den ljusa (som mörknat när hon smort) eller den mörka? :)

Senast ändrad:

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 633
Senast: Hedinn
·
Utrustning Ja, jag får väl inse att jag ridit i svarta färgskavande stigläder lite länge nu i min lite äldre Stubben Edelweiss NT deluxe. Nu när...
Svar
4
· Visningar
889
Senast: EZMK
·
Tjatter ”En gång för länge sedan fanns det en liten flicka, som alla tyckte mycket om, men mest av alla hennes mormor. Hon skulle kunna ge detta...
27 28 29
Svar
567
· Visningar
19 009
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 583
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar